AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Altså. Kusina mi har vært sur så lenge jeg kan huske. Hver dag er det noe hun klager over eller små kjefter for. Vet om en annen også som er slik. Men hvorfor er noen sånn? Det er jo utrolig slitsomt å være rundt slike personer. Kjenner dere noen som er sånn? Kan faktisk ikke huske at jeg noen gang har sett hun vært glad, bare litt smil en sjelden gang, og det er bare hvis hun får noe, og ikke alltid hun smiler heller når hun får noe. Er vandt til dette med henne så er først nå at jeg begynte å faktisk tenke over det. Hun er voksen og det er jeg og. Anonymkode: 8fe6e...820 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Glade folk er det værste jeg veit. Finner alltid noe å være sur for. Anonymkode: e61f0...04d 9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Kronisk dysfori kanskje. Høres kjipt ut. Anonymkode: f93c9...a83
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kronisk dysfori kanskje. Høres kjipt ut. Anonymkode: f93c9...a83 Du forklarer ingenting ved å bruke et litt fancy ord for å beskrive nøyaktig det samme som TS beskriver. Spørsmålet er hvorfor, altså er det årsaken som er interessant. Du svarer som om spørsmålet er hva. Anonymkode: 5784c...174 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Skrevet 28. januar 2022 kanskje det er alt for slitsomt å være glad og hyggelig hele tiden... Anonymkode: 4234b...0c3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Fordi de tror at verden skylder dem noe, også blir de sure når verden ikke gir dem det de vil ha. Anonymkode: badc0...f4a 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 Det er vel personlighet? Dårlige verdier? De ser på livet som en konkurranse, og de vinner ikke. Eller de verdsette materielle goder for høyt, og da blir de heller aldri fornøyde. Tror ikke du finner en grunn som gjelder for alle. Folk er forskjellige. Hadde vært interessant om du spurte henne? Ikke "hvorfor er du alltid sur?", men en samtale om følelser, å være fornøyd, føle glede osv. Anonymkode: 611db...79b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #8 Skrevet 28. januar 2022 Det er også mulig at hun ikke er sur, men slapper av i ansiktsmusklene og samtidig tror at måten hun ordlegger seg på er normal. At hun egentlig er nøytral men hun oppfattes som negativ. Anonymkode: 611db...79b 6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #9 Skrevet 28. januar 2022 Jeg tror mange av dem er i sorg, det er ett eller annet de bærer på som er for tungt. Og så kommer det ut i sur eller sint Anonymkode: d27e7...bcb 7
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #10 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Altså. Kusina mi har vært sur så lenge jeg kan huske. Hver dag er det noe hun klager over eller små kjefter for. Vet om en annen også som er slik. Men hvorfor er noen sånn? Det er jo utrolig slitsomt å være rundt slike personer. Kjenner dere noen som er sånn? Kan faktisk ikke huske at jeg noen gang har sett hun vært glad, bare litt smil en sjelden gang, og det er bare hvis hun får noe, og ikke alltid hun smiler heller når hun får noe. Er vandt til dette med henne så er først nå at jeg begynte å faktisk tenke over det. Hun er voksen og det er jeg og. Anonymkode: 8fe6e...820 Kjenner et par stykker som kun smiler én gang i skuddåret, og er rask med å trekke fram sure miner når det passer seg. Og slik har de vært hele livet. Slike mennesker styrer jeg unna. Vil ikke ha noe med de å gjøre. Helt uavhengig relasjon. Kjenner også et par stykker som fniser, ler og smiler konstant, nærmest uansett hva som skjer og blir sagt. De har også vært slik hele livet. Og slike mennesker styrer jeg også unna. Det er så ekstremt overdrevent at det blir et irritasjonsmoment. Det beste er stabilt humør, men med litt glimt i øyet og god energi. Gjerne folk som ikke tar særlig med plass. Slike mennesker liker jeg. Anonymkode: ea7c7...2e2 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #11 Skrevet 28. januar 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Du forklarer ingenting ved å bruke et litt fancy ord for å beskrive nøyaktig det samme som TS beskriver. Spørsmålet er hvorfor, altså er det årsaken som er interessant. Du svarer som om spørsmålet er hva. Anonymkode: 5784c...174 Jeg er ikke psykolog, så hvordan kan jeg vite hvorfor? Når man er kronisk deprimert eller kronisk irritabel så skyldes det som regel noe kjemisk, det er bare sånn man er som person, akkurat som at enkelte er kronisk smilende og sprudlende. Kronisk dysfori er heller ikke et "litt fancy ord", det beskriver både en tilstand og en årsak. Anonymkode: f93c9...a83
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #12 Skrevet 28. januar 2022 Har en svigermor som er kronisk offer og negativ. Bare sutring og klaging på absolutt alt. Til alle som vil høre. Alt er negativt, stress og mas. Hun skal få to barnebarn til i år (har 7 fra før), og fikk også der sutret på hvor dyrt det blir med 2 dåp i år, og 2 ekstra bursdager i året. Altså.... hun bare er sånn. Men hun kan da smile og le også. Men er mye elendighet, og meg meg meg dessverre. Man blir i negativt humør av å være med henne. Tror noen er i en evig boble, der de lurer i egen miserable verden. Anonymkode: 4d28a...a2a
Forundret.. Skrevet 28. januar 2022 #13 Skrevet 28. januar 2022 Jeg tror at jeg går inn under kategorien ts prater om.. Jeg er jo ikke ditekte sur men tenker mye på alt jeg skulle ha fått gjort. I tillegg så har jeg alltid vært stiv, støl og vond i kroppen, noe som ikke gikk opp for meg før jeg ble aktivt syk og fikk en diagnose på det. Det påvirker jo også humøret. 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #14 Skrevet 28. januar 2022 En del sure mennesker er nok redde eller stressa. Bekymrer seg for mange ting, har angst f.eks. Anonymkode: 83b15...f10 2
Tomoya Skrevet 28. januar 2022 #15 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En del sure mennesker er nok redde eller stressa. Bekymrer seg for mange ting, har angst f.eks. Anonymkode: 83b15...f10 ^This
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #16 Skrevet 28. januar 2022 Enkelte kjerringer er så sure og sinte at de hadde blitt brent på bålet om de levde på 1500-tallet. Anonymkode: b9b0b...9a6
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #17 Skrevet 28. januar 2022 Jeg fikk inn i familien en dame som bare er sur og klager. Så ble jeg kjent med henne og fikk vite at hun hadde mistet et barn til dødfødsel, en unge til sykdom da babyen var ett år og i tillegg døde mannen hennes da hun var i 30-årene, så hun var gift på ny. Jeg tror ganske mange som er litt kronisk sure egentlig er nedstemte, kanskje pga livssorg? Har selv fått vite at jeg klager en del. Bærer på mye selv, som jeg ikke snakker så mye om. Jeg bruker mye galgenhumor, synes jeg selv, men noen tar det også som klaging. 🙈 Håper de som kjenner meg godt ser forbi det og forstår årsaken til at jeg ikke er helt den samme personen som jeg var før. Anonymkode: e2f76...533 3 1
Gjest lurven Skrevet 29. januar 2022 #18 Skrevet 29. januar 2022 Noen folk får energi av å være negative virker det som, de bader i negativitet. Best å holde seg unna de
Gjest ChaseDurer Skrevet 29. januar 2022 #19 Skrevet 29. januar 2022 Folk er folk, noen er sure fordi de ikke liker å være med folk som for eksempel mobbere og hyklere, og det skjønner jeg
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #20 Skrevet 29. januar 2022 Evig offerrolle, en innstilling om at ingenting er bra nok, mange merker det kanskje ikke selv. Anonymkode: f5301...2ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå