Gå til innhold

Mamma vil at jeg skal flytte ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet hjem til mamma i 2018 etter å ha bli kastet ut av samboer sin leilighet. Før dette hadde jeg vokst opp hos mamma uten at jeg vet hvem pappa er.  Dette skulle være midlertidig, men det ser ut til at det blir permanent på grunn av økonomi.

Mamma bor alene og har ingen familie så jeg er alt hun har. Jeg ønsker å passe på henne så hun ikke skal være ensom, men jeg synes hun er utakknemlig.

Mamma snakker om at det er på tide at jeg kjøper noe eget, men det kan jeg ikke. Jeg har 360 000 kroner i forbruksgjeld så å flytte for meg selv har jeg ikke noe mulighet til.

Jeg synes det er dårlig gjort av mamma og behandle sin funksjonshemmede sønn på den måten. Situasjonen min gjør at det ikke er mulig for meg. Jeg har fått avslag på startlån og alt annet mamma har søkt på for meg.

Hvorfor plager mamma meg med at jeg må flytte ut når hun vet at jeg ikke ha muligheten. Jeg får utbetalt 19 600 i måneden. Fleks leasing 6690 + Mastercard 2800 + Ikano 1300 = 10790 kroner.

Mamma vet at jeg ikke har råd til å flytte for meg selv og at jeg ikke får hjelp av NAV. Jeg synes foreldre har et ansvar om å hjelpe barna sine da det er de som har satt barn til verden. Når barnet er funksjonshemmed så har foreldre et enda større ansvar.

Hvorfor snakker mamma om at jeg burde flytte ut når hun vet at det er umulig? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg en pause fra trollingen.

Anonymkode: 904f0...3f0

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta deg en pause fra trollingen.

Kan du la være å kommentere i tråder du mener er trolling? Det blir litt slitsomt når det ropes troll i nesten alle tråder.

Skrevet

Slutt og røyke i oppgangen der  du bor, hadde ikke orket ha deg boende. Du sparer mye penger på kutte røyken. Hadde byttet lås når du var ute, virker ikke som noen trivelig person ha i hus. Troll er sjeldent det!

Anonymkode: 675a5...8e1

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
TreBukkeneBruse skrev (Akkurat nå):

Kan du la være å kommentere i tråder du mener er trolling? Det blir litt slitsomt når det ropes troll i nesten alle tråder.

Ser jo trådene dine og svarene dine så skjønner en jo det, trollitroll

Anonymkode: 675a5...8e1

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan fint flytte hjemmefra, det kan finansieres med forbrukslån 

Skrevet
lurven skrev (Akkurat nå):

Du kan fint flytte hjemmefra, det kan finansieres med forbrukslån 

høres ut som en helt hinsides elendig plan!

har du ikke peiling på hva slags renter disse forbrukslånene faktisk krever?? 

Anonymkode: 3e9b3...ced

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

høres ut som en helt hinsides elendig plan!

har du ikke peiling på hva slags renter disse forbrukslånene faktisk krever?? 

Ja men de rentene kan betales med å ta opp nye lån

Skrevet

Det er bare å slutte å lease bilen, så har du råd til å flytte. Ser ut som du ønsker å leve langt over dine evner, og at det blir din mor som må forsørge deg. Skjønner veldig godt at hun vil ha deg ut. Og hvilken godt voksen mann er så patetisk og snylter på moren sin.

Anonymkode: a115a...407

• Liker 4
Skrevet
Snipermannen skrev (1 minutt siden):

Jeg er litt i samme situasjon som ts. Når man har for mye forbrukslån så nekter banken og gi deg mer penger.

Eneste veien ut av dette er at noen betaler ned hele gjelden og gir fyren en ny sjanse.

Jeg tror ikke du er i samme situasjon som TS, derimot så tror jeg at du og TS er samme person. Altså et troll som liker å fiske etter reaksjoner.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
lurven skrev (Akkurat nå):

Ja men de rentene kan betales med å ta opp nye lån

og nye lån, og og nye lån, og nye lån, og nye lån. 

plutselig blir du stående med skjegget fullstendig i postkassen... 

Skrevet
TreBukkeneBruse skrev (23 timer siden):

Jeg flyttet hjem til mamma i 2018 etter å ha bli kastet ut av samboer sin leilighet. Før dette hadde jeg vokst opp hos mamma uten at jeg vet hvem pappa er.  Dette skulle være midlertidig, men det ser ut til at det blir permanent på grunn av økonomi.

Mamma bor alene og har ingen familie så jeg er alt hun har. Jeg ønsker å passe på henne så hun ikke skal være ensom, men jeg synes hun er utakknemlig.

Mamma snakker om at det er på tide at jeg kjøper noe eget, men det kan jeg ikke. Jeg har 360 000 kroner i forbruksgjeld så å flytte for meg selv har jeg ikke noe mulighet til.

Jeg synes det er dårlig gjort av mamma og behandle sin funksjonshemmede sønn på den måten. Situasjonen min gjør at det ikke er mulig for meg. Jeg har fått avslag på startlån og alt annet mamma har søkt på for meg.

Hvorfor plager mamma meg med at jeg må flytte ut når hun vet at jeg ikke ha muligheten. Jeg får utbetalt 19 600 i måneden. Fleks leasing 6690 + Mastercard 2800 + Ikano 1300 = 10790 kroner.

Mamma vet at jeg ikke har råd til å flytte for meg selv og at jeg ikke får hjelp av NAV. Jeg synes foreldre har et ansvar om å hjelpe barna sine da det er de som har satt barn til verden. Når barnet er funksjonshemmed så har foreldre et enda større ansvar.

Du virker både egoistisk og lat. Ta ansvar og ordne opp i ditt eget liv. NAV plikter å finne en kommunal bolig til deg siden man ikke har lov til å kastes på gaten her i landet.

Du er voksen! Handikappet eller ikke, spiller ingen rolle. Har full forståelse for at din mor vil ha deg ut av huset sitt. Hun har rett på et eget liv hun også. Foreldre har ikke noen plikt til å hjelpe barna sine hele livet. Hvis du som voksen ikke klarer deg selv så er det NAV som plikter å hjelpe deg, ikke din gamle mor.

Anonymkode: f7377...8fe

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

og nye lån, og og nye lån, og nye lån, og nye lån. 

plutselig blir du stående med skjegget fullstendig i postkassen... 

Da kan du låne penger til barberhøvel eller ny postkasse

Skrevet
Snipermannen skrev (1 time siden):

Jeg er litt i samme situasjon som ts. Når man har for mye forbrukslån så nekter banken og gi deg mer penger.

Eneste veien ut av dette er at noen betaler ned hele gjelden og gir fyren en ny sjanse.

Eller man kan ta sjansen på å låne penger til å betale ned gjelden, da har man hvertfall en sjanse

Skrevet

Opprettet du den tråden om å kreve forskudd på arv? Er meget sannsynlig. Du er voksen. Du må bære selvstendig. 

Anonymkode: 33f78...925

Skrevet
On 1/28/2022 at 10:20 AM, TreBukkeneBruse said:

Hvilken funksjonsnedsettelse har du? Mange voksne bor i kollektiv av ulike årsaker. Jeg er en av de pga økonomi

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er bare å slutte å lease bilen, så har du råd til å flytte. Ser ut som du ønsker å leve langt over dine evner, og at det blir din mor som må forsørge deg. Skjønner veldig godt at hun vil ha deg ut. Og hvilken godt voksen mann er så patetisk og snylter på moren sin.

Anonymkode: a115a...407

"Mann" blir jo et definisjonsspørsmål, men om vi skal tro på det de prøver å innbille oss har vi tydeligvis to av dem bare i denne tråden. :P

Anonymkode: 59cf8...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...