Gå til innhold

Fly og sydentur med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert allerede tusen tråder om dette, men prøver uansett😂

Har barn på snart 1 og 3 år, covidbarna kalles de gjerne og vi har jo ikke hatt noe særlig mulighet for å reise i disse tider :) så jeg er helt blank når det gjelder utenlandsreiser med småbarn. Håper på å kunne ta oss en tur til syden i sommer, og da lurer jeg på om hvis man booker tur med f.eks ving eller appollo, kan man bestille taxi eller buss med barnesete til 1 og 3-åring? Babybilstolen blir nok for liten til 1-åringen i sommer, og småbarnsstolene blir jo altfor store å drasse med😂  leste en annen (eldgammel) tråd hvor det sto at busser/taxi i utlandet ofte ikke tilbyr bilstol og at folk stort sett sitter på bussen med baby i sjal/sele? Høres ikke trygt ut! Kan det virkelig stemme, at selskaper som ving/appollo som retter seg mot barnefamilier ikke tilbyr taxi/buss med bilstoler til og fra flyplass? Kunne sikkert hørt direkte med dem, men hva gjør dere, leier bil selv eller hva? 😅

Anonymkode: ecf62...3b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De pleier ikke tilby det nei, dette er noe man må ordne selv. Jeg hadde ikke stolt på taxi og de bilsetene de har, kjenner mange som har opplevd at stol ikke er egnet til barnet i det hele tatt (høyde/vekt) og i tillegg til veldig godt brukte gamle seter. Det beste er nok å leie bil. 

Anonymkode: 615f0...9aa

• Liker 1
Skrevet

Det tryggeste er å sende bilstolene som innsjekket bagasje om man ikke kan ha de som håndbagasje. Her ventet vi med turer utover Danmark og Sverige til ungene var eldre (6 og 8 år) for da er det i alle fall litt enklere med alt 

Anonymkode: 89257...043

• Liker 1
Skrevet

Da mine var små så var det gratis å ta med seg både trille og bilsete med på flyet. Det vil jeg gjerne anbefale deg å gjøre hvis du ønsker å reise så trygt som mulig. Det er ikke alle taxi som engang har bilseter, og hvis de har noen så kan de være helt feil type osv. Du kan altså ikke bare ringe og bestille en taxi som har BeSafe 18-36 isofix liksom...

Anonymkode: 9e807...557

Skrevet

Du kan bestille pickup med barnestoler, det  er flere selskap som driver med dette i bl.a Spania, Men det gjøres utenom turoperatøren. Google så finner du

Anonymkode: 8a960...398

Skrevet

IKKE stol på at taxi, buss etc har barneseter - selv om de sier de har det. Jeg gikk på en smell selv. Reiste til utlandet, jeg skulle ta taxi med et barn på sju mnd inn til sentrum. Jeg hadde på forhånd spurt taxiselskapet, skriftlig, om de hadde bilsete til baby. Jada, ikke noe problem. 
Da jeg kom frem, viste det seg at det eneste de hadde, var beltestol beregnet til barn på 4+ år!!! Helt utenkelig å ha en baby i det! Det var helt umulig å oppdrive sete til baby - ingen taxiselskap, ingen bilutleieselskap, ikke minibuss-selskapene. 
Ta med selv, eller vær forberedt på trøbbel. Mange steder ligger de langt(!) bak Norge når det gjelder bilsikring. Også i Europa. 

Anonymkode: 29758...b41

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De pleier ikke tilby det nei, dette er noe man må ordne selv. Jeg hadde ikke stolt på taxi og de bilsetene de har, kjenner mange som har opplevd at stol ikke er egnet til barnet i det hele tatt (høyde/vekt) og i tillegg til veldig godt brukte gamle seter. Det beste er nok å leie bil. 

Anonymkode: 615f0...9aa

Men også da må man ta med sete, ikke stol på at utleieselskaper har! I verste fall har de kun pute (jepp, prøvd det også).

Skrevet

Bestill tur selv. Velg noe litt mer givende enn "syden" og "charter". Book en litt større bil. Ta med egne bilstoler. 

Anonymkode: 3d8ae...807

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bestill tur selv. Velg noe litt mer givende enn "syden" og "charter". Book en litt større bil. Ta med egne bilstoler. 

Ja, jeg anbefaler varmt AirBnb og å leie bil! MED medbragte seter, samme hva utleieselskaper sier de har. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

🙄

Anonymkode: d49bd...b9e

Skrevet

Vent til ungen er ute av bilseter, det vil si i 16 års alderen, når barnesete er snudd riktig vei 😅

Anonymkode: 25022...96c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...