AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Ok, ikke alle, da. Men plutselig måtte jeg ned i 34 når jeg skulle kjøpe bukse! Og jeg fikk nettopp tilsendt en bukse fra en norsk designer, i str 36 og den var for stor, selv om jeg veier et par kilo mer enn jeg pleier! Jeg tenkte at den kom til å være trang, men at det skulle være ok, siden jeg skal gå ned julekiloene når det roer seg litt på jobb. Hva søren!! Jeg er 165 og veier 57 kilo, jeg er helt normal og den buksa jeg ønsker meg finnes ikke i liten nok størrelse! Det at svært overvektige ikke finner klær er kjipt, selvfølgelig, men det skal heller ikke være sånn at normalt slank plutselig er blitt så unormalt at det ikke lages passende bukser! K42 Anonymkode: 65906...68a 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Sånn er det. Alle klær finnes ikke i alle størrelser. Big deal. Anonymkode: 47bb4...45f
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Skjønner ikke dette. Jeg har omtrent samme mål som deg, bruker bukser i alt fra 34 til 38. Anonymkode: 7b696...407
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 Du skjønner vel at du ikke kan forvente at du finner alle bukser i akkurat din størrelse, selv om du er normalvektig? Dessuten har det jo mye med kroppsform å gjøre også, ikke bare vekt. Anonymkode: 38615...7a8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Skrevet 28. januar 2022 Samme her, er 170 og 57 kg, er mange bukser som rett og slett er for store selv om de er kjøpt i merkets minste størrelse. Men har ganske smale hofter og ikke sååå mye rumpe, er omvendt trekant/atletisk av kroppstype. Jeans finner jeg lett da, og det er mange bukser som ikke passer og blir for stramme også. Er vel ikke meningen at alle skal kunne ha alle bukser🤷♀️ Anonymkode: 41f1c...c31 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Samme her, er 170 og 57 kg, er mange bukser som rett og slett er for store selv om de er kjøpt i merkets minste størrelse. Men har ganske smale hofter og ikke sååå mye rumpe, er omvendt trekant/atletisk av kroppstype. Jeans finner jeg lett da, og det er mange bukser som ikke passer og blir for stramme også. Er vel ikke meningen at alle skal kunne ha alle bukser🤷♀️ Anonymkode: 41f1c...c31 Neida, men en ting er at buksa ikke passer i fasong, eller er utsolgt, men at en norsk designer faktisk ikke LAGER bukser som er riktig i str til en normal kvinne med en normal høyde, det synes jeg er veldig rart. Jeg har både rumpe og hofter og det er få jeans jeg kler, så nå vet jeg egentlig ikke hvor jeg skal lete. Tar gjerne i mot tips. Jeg er også for gammel for de vide korte buksene som finnes nå, og det er vel sikkert litt derfor det er vanskelig, fordi jeg ikke vil følge ungdomstrender, men ha klassiske bukser, og ble så skuffet over at de kjempefine fra Mette Møller ikke passet. Anonymkode: 65906...68a 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Samme her, er 170 og 57 kg, er mange bukser som rett og slett er for store selv om de er kjøpt i merkets minste størrelse. Men har ganske smale hofter og ikke sååå mye rumpe, er omvendt trekant/atletisk av kroppstype. Jeans finner jeg lett da, og det er mange bukser som ikke passer og blir for stramme også. Er vel ikke meningen at alle skal kunne ha alle bukser🤷♀️ Anonymkode: 41f1c...c31 Jeg er 163 og veier mellom 49-51 kg og opplever aldri å ikke finne små nok størrelse hva gjelder jeans (eller jo, noen typer jeans er vanskelige, passer inn i størrelse 23 og det er ikke alle fysiske butikker som har den størrelsen), men dressbukser derimot, da må jeg ned i 32. Det er også inn med litt baggy klær for tiden, og vil en ha slim fit-looken må man ned i størrelse(r)! Anonymkode: 2e488...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #8 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Neida, men en ting er at buksa ikke passer i fasong, eller er utsolgt, men at en norsk designer faktisk ikke LAGER bukser som er riktig i str til en normal kvinne med en normal høyde, det synes jeg er veldig rart. Jeg har både rumpe og hofter og det er få jeans jeg kler, så nå vet jeg egentlig ikke hvor jeg skal lete. Tar gjerne i mot tips. Jeg er også for gammel for de vide korte buksene som finnes nå, og det er vel sikkert litt derfor det er vanskelig, fordi jeg ikke vil følge ungdomstrender, men ha klassiske bukser, og ble så skuffet over at de kjempefine fra Mette Møller ikke passet. Anonymkode: 65906...68a Carlings? Der finner du jeans i størrelse 23, og det regner jeg med blir for lite? Anonymkode: 2e488...c8d 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #9 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg er også for gammel for de vide korte buksene som finnes nå, og det er vel sikkert litt derfor det er vanskelig, fordi jeg ikke vil følge ungdomstrender, men ha klassiske bukser, og ble så skuffet over at de kjempefine fra Mette Møller ikke passet. Anonymkode: 65906...68a Jeg er 43, jeg er ikke for gammel til de korte, vide buksene 😉 Anonymkode: 899dd...46e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #10 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Carlings? Der finner du jeans i størrelse 23, og det regner jeg med blir for lite? Anonymkode: 2e488...c8d Ja, men jeg kler som sagt ikke mange jeans, og jeg har saumfart Carlings. Selv 501 er ikke lenger klassisk, som den opprinnelig var, ALT er trendy! Jeg får vel sy mine egne når det ikke finnes en mellomting mellom trendy og tantete🤟 Skinnyjeans passer bra, men det må jo være mulig å skaffe noe annet i tillegg. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 43, jeg er ikke for gammel til de korte, vide buksene 😉 Anonymkode: 899dd...46e Men det er smak og behag, jeg synes ikke de er noe fine, rett og slett, selv ikke supermodeller kler dem, i mine øyne. Anonymkode: 65906...68a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #11 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, men jeg kler som sagt ikke mange jeans, og jeg har saumfart Carlings. Selv 501 er ikke lenger klassisk, som den opprinnelig var, ALT er trendy! Jeg får vel sy mine egne når det ikke finnes en mellomting mellom trendy og tantete🤟 Skinnyjeans passer bra, men det må jo være mulig å skaffe noe annet i tillegg. Men det er smak og behag, jeg synes ikke de er noe fine, rett og slett, selv ikke supermodeller kler dem, i mine øyne. Anonymkode: 65906...68a Men da er ikke størrelsen problemet, men heller trenden i dag? 501 er klassisk i dag også. Du får 501 i cropped versjon, men du kan kjøpe en lengde som ikke blir cropped på deg - skjønner det kan bli vanskelig dersom du er veldig høy. Jeg derimot elsker moten i dag. Det er så stor variasjon, går både med elegante bootcut/flared, mom jeans og straight (som f.eks. 501). Anonymkode: 2e488...c8d 1
Lovis Fenja Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 20.06): Men da er ikke størrelsen problemet, men heller trenden i dag? 501 er klassisk i dag også. Du får 501 i cropped versjon, men du kan kjøpe en lengde som ikke blir cropped på deg - skjønner det kan bli vanskelig dersom du er veldig høy. Jeg derimot elsker moten i dag. Det er så stor variasjon, går både med elegante bootcut/flared, mom jeans og straight (som f.eks. 501). Anonymkode: 2e488...c8d 501 er ikke som den var😑 Endret 30. januar 2022 av Lovis Fenja
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 20.06): Men da er ikke størrelsen problemet, men heller trenden i dag? 501 er klassisk i dag også. Du får 501 i cropped versjon, men du kan kjøpe en lengde som ikke blir cropped på deg - skjønner det kan bli vanskelig dersom du er veldig høy. Jeg derimot elsker moten i dag. Det er så stor variasjon, går både med elegante bootcut/flared, mom jeans og straight (som f.eks. 501). Anonymkode: 2e488...c8d Du har nok rett. Ble bare så skuffet over at jeg endelig fant drømmebuksa også er den minste str for stor. Jeg bruker 28 i jeans, så er jo ikke unormalt tynn, liksom. Får vel overleve med skinnyjeansene en stund til. Ønsker meg nye trender😏 Anonymkode: 65906...68a 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 Enig i at det er irriterende. Ofte er det et innkjøpsproblem, ikke et produksjonsproblem. Flere merker, som Max Mara og Ralph Lauren, lager små størrelser, men norske butikker tar jevnt over bare inn ned til størrelsene som skal tilsvare norsk 34 (dvs. 38 og 4 i disse tilfellene), men de pleier å være større enn mange andre i 34. Jeg har blitt godvenn med skredderen. Kjøper litt for stort og får det tilpasset. Anonymkode: 45ff6...d01 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #15 Skrevet 31. januar 2022 Jeg er 174 cm og 57 kg- i nedre sjikte av normalvekt. Veier det samme som TS, men en dei høyere. Bukser i str 36 passer stort sett til meg, de er sjelden for store selv om jeg er tynn heller enn slank. Viser bare at kropper er svært forskjellige. Anonymkode: d259d...937
AprilLudgate Skrevet 31. januar 2022 #16 Skrevet 31. januar 2022 Hm…. Når jeg hadde samme vekt - men da lavere BMI fordi jeg er 1.74 - så var det null problem å finne bukser og jeans. Hadde endel størrelser nedover å gå på. Men jeg brukte ikke oversized bukser/jeans da. Har du vært på Carlings/Bikbok?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #17 Skrevet 31. januar 2022 Lovis Fenja skrev (På 30.1.2022 den 21.14): 501 er ikke som den var😑 Det virker som at TS ikke liker oversized-looken. 501 cropped er mer slim enn vintage varianten, vintagen er mer baggy. Liker 501 cropped, den er straight/slim og har en veldig klassisk jeans-look. Ellers, Weekday har veldig bra utvalg. Anonymkode: 2e488...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #18 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 21.17): Du har nok rett. Ble bare så skuffet over at jeg endelig fant drømmebuksa også er den minste str for stor. Jeg bruker 28 i jeans, så er jo ikke unormalt tynn, liksom. Får vel overleve med skinnyjeansene en stund til. Ønsker meg nye trender😏 Anonymkode: 65906...68a Du finner nok flere jeans som passer deg. Du må handle i butikker som har stor variasjon i størrelser. Nevnte Carlings, men Weekday har også bra utvalg og jeansene der finnes i mange størrelser. Den minste størrelsen er 24 (i fysiske butikker vel å merke), men 24 er liten i størrelsen. Jeg passer str 23, men der må jeg litt opp i størrelse, bruker både str 24 og 25 der. Anonymkode: 2e488...c8d
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #19 Skrevet 31. januar 2022 Fløff skrev (2 timer siden): Hm…. Når jeg hadde samme vekt - men da lavere BMI fordi jeg er 1.74 - så var det null problem å finne bukser og jeans. Hadde endel størrelser nedover å gå på. Men jeg brukte ikke oversized bukser/jeans da. Har du vært på Carlings/Bikbok? Ja, jeg har saumfart flere Carlingser. Og der finner jeg masse som passer i str, er mest at jeg ikke kler så mange jeans, har for smal midje og svai rygg. Kommer kun unna med stretchy skinnyjeans. Bik bok har jeg ikke vært på 15 år😁 Jeg får bare fortsette å lete i butikker jeg ikke pleier å gå i. TS Anonymkode: 65906...68a
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #20 Skrevet 31. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, jeg har saumfart flere Carlingser. Og der finner jeg masse som passer i str, er mest at jeg ikke kler så mange jeans, har for smal midje og svai rygg. Kommer kun unna med stretchy skinnyjeans. Bik bok har jeg ikke vært på 15 år😁 Jeg får bare fortsette å lete i butikker jeg ikke pleier å gå i. TS Anonymkode: 65906...68a Har også smal midje og svai rygg, og det som passer best er helt klart high waist, men jeg må ha minst mulig stretch på jeansene mine. Anonymkode: 2e488...c8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå