Gå til innhold

Kattnakken vs Reflex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte kjøpe Kattnakken vinterregndress til barnet som går i barnehage. Men så ser jeg at Reflex nå kjører tilbud på sin tilsvarende dress til 499 kr, fôret og med 15000 i vannsøyle. De på barnas hus lokalt her sier at Reflex har bare blitt bedre og bedre med årene og er nå noe av det beste innen barnetøy. Noen erfaringer? Er kattnakken verdt 300-500 kr mer i pris? 🙂 

Anonymkode: 71dfd...965

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kattnakken har vel vannsøyle på 30 000 om jeg ikke tar feil? Så vil jo være dobbelt så vanntett som reflex. Vi har hatt regntøy fra begge og er godt fornøyd med begge deler, men så har ikke jeg et barn som sliter noe særlig klær så kvalitet har ikke vært sånn viktig som det nok er for de med barn som sliter klær fort :)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes Reflex er helt supert og brukte det mye da vi hadde barnehagebarn. De var alltid tørre og varme og klærne kunne arves videre også så jeg ser ingen grunn til å bruke mer penger enn nødvendig. :) 

Endret av Arkana
  • Liker 3
Skrevet

Syns egentlig det meste av regntøy holder bra nok til barnehagebarn. Problemet er uansett for mange av de minste at de bader/sitter i vanndammene og da siver det jo vann inn uansett hvor dyrt regntøyet er 😅 

Anonymkode: 6f5f7...3d2

• Liker 3
Skrevet

Kattnakken er virkelig verd det!  Ekstremt slitesterkt og god holdbarhet.  Anbefales 😊

• Liker 9
Skrevet

Reflex fungerer helt fint, men velger Kattnakken fordi kvalitet og holdbarhet er noe helt annet. Det er det første regntøyet som har holdt til flere barn. Det andre regntøyet får enten jordslag, blir stivt, hullete, ødelagt i sømmer/stropper/glidelåser eller slutter å være tett

Anonymkode: bec28...50a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Syns egentlig det meste av regntøy holder bra nok til barnehagebarn. Problemet er uansett for mange av de minste at de bader/sitter i vanndammene og da siver det jo vann inn uansett hvor dyrt regntøyet er 😅 

Anonymkode: 6f5f7...3d2

Ikke nødvendigvis, vi har en søledamsvømmer og barnehagen sa at de var helt imponert over kattnakken sin vinterregndress, de begynte å anbefale den til foreldre.

Verdt hver krone i vår bok.

Anonymkode: d0202...74e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tenkte kjøpe Kattnakken vinterregndress til barnet som går i barnehage. Men så ser jeg at Reflex nå kjører tilbud på sin tilsvarende dress til 499 kr, fôret og med 15000 i vannsøyle. De på barnas hus lokalt her sier at Reflex har bare blitt bedre og bedre med årene og er nå noe av det beste innen barnetøy. Noen erfaringer? Er kattnakken verdt 300-500 kr mer i pris? 🙂 

Jeg er personlig fortrekker reflex, fordi kattnakken er kun en mote ting for vår del

Anonymkode: 8eced...8c5

• Liker 2
Skrevet

Kattnakken er snobberi. 

Anonymkode: fc3f3...8cc

Skrevet

Supert, takk for alle innspill! Da blir det nok Kattnakken. Var ikke mer enn 200 kr forskjell når Kattnakken sin var på tilbud 👍🙂

Ts

Skrevet

Kattnakken er kun mote, må ta hjem våt regndress hver dag. 

Anonymkode: c2296...64e

Skrevet

Kattnakken regndress til små bhg-barn er gull, men straks de blir litt eldre er todelt oljeregntøy best!  

Kjøper heller ikke foret, for det er lettere å spe på med mellomlag så er det mer i bruk! 

Anonymkode: ef70e...a30

• Liker 1
Gjest Hottentått
Skrevet

Jeg har bedre erfaring med Reflex enn Kattnakken både privat og på jobb i barnehage. Vi prøvde Kattnakken tre ganger hjemme men endte med Reflex etter det. I bhg jeg jobber i er det flere med kattnakken og samtlige blir våte igjennom på utedagene. De med reflex holder seg tørre veldig ofte. Man betaler vel mest for designet til Kattnakken. 

Skrevet

Jeg kjøpte først Reflex til min 1,5 åring. Dette var på sensommeren. Det var alltid vått og barnet måtte alltid bytte klær i barnehagen. Kjøpte så Kattnakken som er brukt på høsten og gjennom vinteren, barnet er aldri våt! Jeg er helt imponert faktisk. For min del er ikke Kattnakken mote som andre over her skriver. Jeg liker ikke printene på Kattnakken, syns de ser grusomme ut. Synes Reflex er mye finere! Men kvaliteten på Kattnakken er i en annen liga 👌

Bor på Vestlandet så det regner en del her 😅

Anonymkode: dc899...5b6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kattnakken regndress til små bhg-barn er gull, men straks de blir litt eldre er todelt oljeregntøy best!  

Kjøper heller ikke foret, for det er lettere å spe på med mellomlag så er det mer i bruk! 

Anonymkode: ef70e...a30

Er fôret jeg tenkte kjøpe nå, er de veldig mye tykkere enn helårsdressen? Hørte fra ei at det ikke var så stor forskjell. Vil jo gjerne at han skal kunne bruke den utover våren også 🤔

Skrevet

Same but different, spør du meg. De blir våte gjennom åpninger i ankler og hender, ikke rumpe og knær, er min erfraring. Begge er like gode. 

Anonymkode: 9c3d5...4c5

• Liker 2
Skrevet

Kattnakken sine er veldig kule og gode, mens Reflex sine er veldig mye for pengene 😊

Anonymkode: 31167...060

• Liker 1
Skrevet

Vi hsr reflex og vår 3 åring blir ikke våt i hvertfall. 

Anonymkode: d7d3f...7c1

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er fôret jeg tenkte kjøpe nå, er de veldig mye tykkere enn helårsdressen? Hørte fra ei at det ikke var så stor forskjell. Vil jo gjerne at han skal kunne bruke den utover våren også 🤔

Vår har helårs i år, i fjord og forfjor hadde hun vinterdressen. Merker ingen forskjell. Syns ikke det er spesielt stor forskjell i tykkelsen på de to, men verdt å huske at regntøy blir kaldt uansett pga materialet ytterst, så ull under er nesten et must uansett type man velger.

Vi brukte for øvrig vinterdressen til mai-juni lår hun hadde den, da uten ull under på slutten 🙂

Anonymkode: d96e8...acd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vår har helårs i år, i fjord og forfjor hadde hun vinterdressen. Merker ingen forskjell. Syns ikke det er spesielt stor forskjell i tykkelsen på de to, men verdt å huske at regntøy blir kaldt uansett pga materialet ytterst, så ull under er nesten et must uansett type man velger.

Vi brukte for øvrig vinterdressen til mai-juni lår hun hadde den, da uten ull under på slutten 🙂

Anonymkode: d96e8...acd

Helårsregndressen fra Kattnakken har ca halvparten av foret til vinterregndress. Med begge er det meningen at man skal kunne regulere med tykkelsen på mellomlaget. 😊

Anonymkode: 8862e...1ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...