Gå til innhold

Ender på med for få kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er 173 og nå (helt utrolig nok) 90 kg. Alltid veid fa 68. Har Roede-app og logger nå absolutt ALT. Veier og logger rubbel og bit. Men jeg ender opp med å ligge langt under anbefalt kalori-inntak. Som om jeg mister lysten på mat eller blir litt ødelagt av all denne tellingen. Men ligger gjerne 400-500 hver dag under det de anbefaler for meg. Og det anbefalte er lavt nok altså. Så forbrenner jeg jo med litt trening i tillegg. Jeg synes jeg burde ha gått ned litt nå? Tar det litt tid før det «kommer i gang»? Har holdt på bare halvannen uke men mtp hvor rent jeg nå spiser så burde jeg gått ned? Har gått ned 1 kg men tenkte det var vann. Har og kuttet alkohol og selvfølgelig all godteri osv. 

Må legge til at jeg blir mett. Spiser frokost, lunsj, middag, kvelds. Gjerne et mellommåltid og. Så jeg sulter ikke. Bare spiser mye mer fornuftig. 

Har lavt stoffskifte men det er optimalt medisinert. Sluttet på cerazette i slutten av desember (har rast lett ned i vekt før når jeg har kuttet de), ikke fått mensen ennå. 

Men det at jeg ligger mye lavere på kalorier enn kostplanen, gjør det noe? Er det derfor jeg går så lite ned i vekt? Føler meg bra og er ikke sulten. Er dette med sparebluss ekte? Skjønner det ikke helt mtp kalorier inn vs kalorier ut alltid gjelder vel? 

Setter stor pris på svar, ble litt frustrert her.. 

Anonymkode: 7a87b...be9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at jeg føler mageflesket er litt «løsere»/mykere. Tenkte det var et tegn på at det begynte å minke litt der, ikke så fast lengre. Har målt midjen så skal sjekke det etterpå. Vet jo at vekten kan variere en kg alt etter toalettbesøk eller om jeg har drukket vann (drakk vann før jeg veide meg i morges). Prøver å ikke veie meg for ofte. Hvis syklusen skal i gang også nå, mensen hvert øyeblikk sikkert, så påvirker kanskje det vekten? Jeg hadde ingen blødning på cerazette så da var jeg helt jevn på vekt ila måneden.. 

TS

Skrevet

Oi, er 4 cm mindre rundt livet.. Men skulle tro vekta var flere kg lavere da… 

• Liker 1
Skrevet

Hvor mange kalorier inntar du daglig? Er som regel ingen fare å ligge i underskudd om du har litt å ta fra lagrene. 

Anonymkode: 7dbc5...7c0

Skrevet

Når motivasjonen er veldig høy i starten er det gjerne lett å spise lite. Det kan bli vanskeligere etterhvert. Prøv å lag noen gode rutiner som hjelper deg når motivasjonen forsvinner.

Anonymkode: 2fe22...406

Skrevet

Jeg ville utnyttet at matlysten er lav, ikke spis mer om du ikke har lyst på. Du veier 90kg, det er ingen fare. Det vil nok snu senere og da må du kanskje jobbe mot sulten. Bare hold deg til planen noen uker og måneder nå, og se utviklingen på sikt. Lykke til:)

Anonymkode: d4ebc...b16

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Når motivasjonen er veldig høy i starten er det gjerne lett å spise lite. Det kan bli vanskeligere etterhvert. Prøv å lag noen gode rutiner som hjelper deg når motivasjonen forsvinner.

Tenkte at det sikkert kom til å naturlig øke etterhvert… Føler jeg er i gang med gode rutiner og så må jeg bare finne en løsning på de gangene jeg skal spise ute med venner og familie.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville utnyttet at matlysten er lav, ikke spis mer om du ikke har lyst på. Du veier 90kg, det er ingen fare. Det vil nok snu senere og da må du kanskje jobbe mot sulten. Bare hold deg til planen noen uker og måneder nå, og se utviklingen på sikt. Lykke til:)

Anonymkode: d4ebc...b16

Ok. Det høres bra ut :) Takk for innspill - da fortsetter jeg i samme spor og så ser jeg hvordan det utvikler seg etterhvert! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenkte at det sikkert kom til å naturlig øke etterhvert… Føler jeg er i gang med gode rutiner og så må jeg bare finne en løsning på de gangene jeg skal spise ute med venner og familie.. 

Man kan fint spise ut selv på diett og når man skal opprettholde en lav vekt, men man må velge smart. Salat, dressing på siden, rent kjøtt, lite saus, ikke fritert osv. Jeg gikk ned en del for mange år siden og for å holde vekten lav er det et par ting jeg har kuttet helt ut, fordi jeg ikke syns det er så godt at det er verdt kaloriene. For eksempel pommes frites og nacho-chips.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Man kan fint spise ut selv på diett og når man skal opprettholde en lav vekt, men man må velge smart. Salat, dressing på siden, rent kjøtt, lite saus, ikke fritert osv. Jeg gikk ned en del for mange år siden og for å holde vekten lav er det et par ting jeg har kuttet helt ut, fordi jeg ikke syns det er så godt at det er verdt kaloriene. For eksempel pommes frites og nacho-chips.

Takk for tips! Jeg tenker jo nå på ting jeg bare har trøkket i meg i store lengder helt ukritisk.. Som jeg nå tenker ikke er verdt det i det hele tatt + ikke gir kroppen noe positivt i form av næring. Pommes frites er et godt eksempel. Da spiser jeg heller god potet i sin naturlige form

Skrevet

*mengder

Skrevet

Jeg tenker at om du spiser lite fordi du følger kroppen så vil appetitten oppjustere seg etter hvert. De fleste har jo litt variert appetitt utifra situasjon, stress, aktivitetsnivå den dagen osv. 

Anonymkode: 06320...e2a

Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon rundt daglig matinntak under 1200 kcal. Viser til retningslinjene for Kosthold og livsstil. 

Sitat

Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke.

Perelandra, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...