Gå til innhold

Jeg vil hekler ha med noen jeg er trygg på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enn å ha med bf til helsestasjon, avtaler på sykehus etc. BF og jeg er skilt og barnet har fast adresse hos meg. Barnet er 3 år og går i bhg her jeg bor.

Nå har dette barnet noen avtaler med fastlege og lege på sykehus. BF krever å få være med, men jeg ønsker ikke ha han tilstede. Jeg klarer fint å unngå dette ved å aldri opplyse dato og klokkeslett. Han blir jo rasende, men kan fint ringe og få all informasjon. Han ringer aldri for å få oppdatering.

Han er en hissigpropp, ufin oppførsel og frekk i væremåte. Derfor holder jeg han borte fra slike avtaler. 

Spørsmålet er om han har krav på å få være med hver eneste gang? Evt hvor står den loven? Jeg føler meg ikke trygg sammen med han, så har heller med meg en av søstrene mine eller ei venninne:

Anonymkode: 5db79...e7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bare en pårørende som får vere med inn nå for tiden pga koronaen. Bruk det for alt det er verdt.

Anonymkode: b87b0...0fd

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Er vel bare en pårørende som får vere med inn nå for tiden pga koronaen. Bruk det for alt det er verdt.

Anonymkode: b87b0...0fd

Jeg bruker det for alt det er verdt ja. Barnet vårt er skeptisk til egen far, så enn så lenge nekter jeg samvær med overnatting. 

Jeg bare lurer på om han har krav på å være med evt han drar alene innimellom. Han vet knapt hva som feiler barnet, til tross for at jeg har informert i etterkant. 

Skrevet

Er du strikker på det?

Anonymkode: 0463c...135

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Han kan vel ta med barnet uten deg?

Anonymkode: 05356...f78

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enn å ha med bf til helsestasjon, avtaler på sykehus etc. BF og jeg er skilt og barnet har fast adresse hos meg. Barnet er 3 år og går i bhg her jeg bor.

Nå har dette barnet noen avtaler med fastlege og lege på sykehus. BF krever å få være med, men jeg ønsker ikke ha han tilstede. Jeg klarer fint å unngå dette ved å aldri opplyse dato og klokkeslett. Han blir jo rasende, men kan fint ringe og få all informasjon. Han ringer aldri for å få oppdatering.

Han er en hissigpropp, ufin oppførsel og frekk i væremåte. Derfor holder jeg han borte fra slike avtaler. 

Spørsmålet er om han har krav på å få være med hver eneste gang? Evt hvor står den loven? Jeg føler meg ikke trygg sammen med han, så har heller med meg en av søstrene mine eller ei venninne:

Det kommer jo an på, er det delt foreldreansvar? Det er ikke det samme som fast bosted

Hvis ja har han krav på å få delta på sånne ting

Skrevet

Skjønner du ikke har lyst til å ha han med når han bare lager kvalm og uro. Men han har rettigheter som far, så jeg hadde strukket meg for å inkludere slik at han ikke kan ta deg på noe senere. Kanskje han lager mindre kvalm da også, hvis han ikke føler han må kjempe for å inkluderes? 

Hva med å sende han en mld «*Barnets navn* skal på kontroll *dato*. På grunn av smittevern får kun jeg være med inn, men jeg sender deg oppdatering i etterkant.» Og så gjør du det, kort og konsist. Jeg forstår at du ikke ønsker å inkludere ham, det hadde ikke jeg heller gjort, men hva om det gjør ham mindre aggressiv? Du får jo faktisk mer kontroll over hvor involvert han er hvis han er samarbeidsvillig og ikke er så sint. Gi han i alle fall en følelse av å være involvert, du bestemmer hvor mange detaljer og hvor mye du forteller. Men la han tro han er informert om hva som skjer. Verdt å prøve, tenker jeg. 

Anonymkode: 4fb14...302

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han er vel like mye foreldre som deg, slemt gjort av deg og utelate bf

Anonymkode: 9ac84...762

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du valgte jo å få barn med han. Det har dessverre den konsekvens at du er stuck med han livet ut. Det har, mer alvorlig, også den konsekvens at barnet er stuck med han. Og barnet kan vi ha sympati med, men ikke med deg - du hadde et valg.

Siden du tok det valget så lar du barnets beste gå foran din komfort og tar med barnefar. På alt. Dette er et «ta deg sammen» type tilfelle. Det samme er bursdager, julefeiring og annet. Bare ta deg sammen og sett barnet først. 

Selvsgat kan du nekte han adgang. Men hva tror du da skjer om noen år, dersom dere samarbeider dårlig? Da kan barnefar med enkelhet dokumentere at han ønsket delta i barnets liv og var urolig for barnets helse og du var vrang og vrien og lot eget beste gå før barnets. Og vipps så sitter han der med berettiget 100% omsorg og du er betegnet uegnet.

Anonymkode: 29e41...0b9

Skrevet

Du er jo eksen fra helvete! Sånne som deg skaper så mye drama i livene til andre. Glad jeg ikke kjenner deg.

Anonymkode: ef343...465

Skrevet

Slike holdninger forbauser meg ikke lenger.

Og jeg blir på mange måter glad å lese slike innlegg som dette, det bekrefter bare at lovverket står for svakt i dag.

For barnet og for den som blir utsatt for samværssabotasje. 

Takket være slike som ts så vil vi ende opp med konsekvent 50/50 deling ved brudd mellom foreldrene. 

Anonymkode: 19b29...b13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...