Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rett og slett litt små lei venninna mi - jeg er sammen med verdens fineste mann, vi har det veldig bra sammen. Venninna mi skal alltid rakke ned på oss, fortelle meg at jeg burde dumpe han så fort meg og han har en liten diskusjon/krangel - dette er noe meg og mannen klarer helt fint å løse uten å ville gå i fra hverandre???

Venninna mi liker ikke mannen min for en situasjon som skjedde for 1 år siden har ikke noe med utroskap eller noe å gjøre. Bare at jeg ble ekstremt skuffet/såret, men dette er forbi og han har beklaget seg og forbedret seg.

Jeg blir bare så såret når jeg ikke engang kan fortelle venninna mi at vi hadde en liten diskusjon eller at vi planlegger et barn til sammen nærmeste fremtid uten at hun skal se ned på han. Jeg synes heller ikke det er greit slik hun holder på

Anonymkode: 040b2...d93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette slipper du vel unna ganske greit vil jeg tro. Ved ikke å ha mannen din som samtaleemne med henne...

• Liker 1
Skrevet

På KG får man alltid beskjed om å dumpe partneren…

Jeg tror det kunne vært lurt å fortelle venninnen din nøyaktig hvordan du føler det. Slik du beskriver situasjonen for oss. Ellers har du bare to alternativer; å fortelle henne eller å tie.

Skrevet
MyMichelle skrev (32 minutter siden):

På KG får man alltid beskjed om å dumpe partneren…

Jeg tror det kunne vært lurt å fortelle venninnen din nøyaktig hvordan du føler det. Slik du beskriver situasjonen for oss. Ellers har du bare to alternativer; å fortelle henne eller å tie.

Jeg er veldig konfliktsky av meg, det å si ifra har aldri vært min sterkeste side. 

Vært veldig redd for å fortelle henne hvordan jeg egt føler det, fordi jeg er så redd for responsen og om det å si ifra om som dette er innafor

Skrevet

Hun er singel? 

Anonymkode: 6f400...6f3

Skrevet

Jeg tror venninnen din vet noe ikke du vet. Dump han

Anonymkode: 54c09...af9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

ærlig talt! - Vi bor 3 timer unna hun og vi har overhode ikke samme vennemiljø eller noen ting.

Skrevet

Vi har også et barn sammen, en sønn på 3 år!

Skrevet

Hun er singel? 

Anonymkode: 6f400...6f3

Hun er singel ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er rett og slett litt små lei venninna mi - jeg er sammen med verdens fineste mann, vi har det veldig bra sammen. Venninna mi skal alltid rakke ned på oss, fortelle meg at jeg burde dumpe han så fort meg og han har en liten diskusjon/krangel - dette er noe meg og mannen klarer helt fint å løse uten å ville gå i fra hverandre???

Venninna mi liker ikke mannen min for en situasjon som skjedde for 1 år siden har ikke noe med utroskap eller noe å gjøre. Bare at jeg ble ekstremt skuffet/såret, men dette er forbi og han har beklaget seg og forbedret seg.

Jeg blir bare så såret når jeg ikke engang kan fortelle venninna mi at vi hadde en liten diskusjon eller at vi planlegger et barn til sammen nærmeste fremtid uten at hun skal se ned på han. Jeg synes heller ikke det er greit slik hun holder på

Slutt å snakke om problemene i forholdet med henne. Slike ting gjør man opp seg imellom, ikke rakke ned på partner foran andre. Grei regel. Som også sparer deg for situasjoner som dette. Snakk postitivt om han og thats it!

Anonymkode: 59bc9...d3e

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å si noe om hva du bør gjøre… Men har selv hatt venninner som har fortalt om krangler/diskusjoner/sårende hendelser. Og det er klart at det kan ende i at jeg skifter syn på min venninnes kjæreste. Noen ganger har jeg vært nødt til å stoppe dem og si at jeg lytter gjerne, men vær klar over at det kan endre mitt syn på dem. Det er klart det er vanskelig å synes godt om en mann som behandler min venn dårlig.

Bare for å understreke - jeg snakker ikke om ditt forhold til kjæresten din. Forsøker bare å gi litt innsikt hvordan det kan være på «den andre» siden, som venninnen din er.

Selv er jeg gift og i midten av 30 årene. Snakker sjelden om eventuelle uenigheter med mannen min - med venninner. Litt fordi jeg tenker at det angår kun oss og litt fordi jeg ikke vil de skal skifte syn på en mann som er veldig snill og god mot meg.

Når alt dette er sagt; uavhengig av hva hun synes om mannen din, synes jeg likevel at en venn bør være til støtte, ikke kilde til evig kritikk. Om du har det bra, burde hun kunne slå seg til ro med det - uavhengig av hva hun synes om kjæresten din. (Er du derimot sammen med en som behandler deg dårlig, mener jeg at man som venn bør kunne uttale seg om det).

Anonymkode: d4911...23e

Skrevet

Hvis du snakker veldig mye om problemer med han til henne, så kan det være at hun er drittlei av å høre om det, at du ikke gjør noe med situasjonen utover å klage til henne.

Hvis dette ikke er tilfelle må du bare snakke med henne om vær og vind. Kanskje hun vil ha en å være single med...

Anonymkode: c4ea9...121

Skrevet
PITTY skrev (9 timer siden):

Dette slipper du vel unna ganske greit vil jeg tro. Ved ikke å ha mannen din som samtaleemne med henne...

Ja, helt enig.

Og..  slutt å bli såret av dette om det skal dukke opp noe sånt igjen. Jeg hadde blitt irritert om en venninne sa jeg skulle gjøre det slutt pga noe du og samboer fint løser selv. Det har ikke venninner noe som helst med og det hadde jeg også sagt. Hadde antagelig sett dumt på henne. 

Anonymkode: dcf2d...1ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...