Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig usikker på meg selv. Prøver å jobbe med deg, men er ikke alltid like lett. Har og blitt veldig såret i et tidligere forhold, noe som resulterer i at jeg ikke tør slippe kjæresten min helt inn på meg. Vi har det veldig bra sammen, men jeg går hele tiden med en indre frykt for at han skal gå fra meg. Spør han nesten hver dag om han er sikker det ikke blir slutt, skjønner godt han blir lei.

Hvis jeg skal reise bort og være borte noen dager alene er jeg redd han skal finne ut han ikke vil være sammen med meg likevel.

Flere som har det sånn? Hva gjør dere med denne usikkerheten? Vil bare føle meg lykkelig og ha det bra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du slutter å spørre om det. Du sier rett ut at du ikke stoler på han og du har null tillit til forholdet. Fortsetter du sånn er det 100 % sikkert at han forlater deg. Inge  liker å bli behandlet sånn over tid.

Når du sliter så fælt er det på tide å gå til psykolog  

Anonymkode: 8f775...01a

• Liker 6
Skrevet

Enn om du i stedet for å prøve å finne garantier aksepterer at du ikke har kontroll når det gjelder andre mennesker. Det er ikke mulig for noen av oss å vite helt sikkert at partneren aldri går fra oss.

Hva er det du tenker skjer hvis han bestemmer seg for at nå er det nok? Du blir såret, det hadde sikkert jeg også blitt hvis jeg opplevde noe sånt. Men det kan du håndtere.

I stedet for å prøve å få garantier på at det aldri vil skje, håper jeg at du fokuserer på å bli trygg nok på at du er bra nok for deg selv. Du er hel og tar godt vare på deg selv. Du er din egen beste venn og du har det greit alene. Så får en eventuell kjæreste heller være en bonus, noe du ønsker og setter pris på, men ikke trenger.

• Liker 1
Skrevet

Har du vurdert å gå til psykolog? Jeg har mange av de følelsene du har beskrevet og har hatt stor nytte av å bruke penger på psykolog.

Anonymkode: 2bcdc...088

• Liker 1
Skrevet

Her har vi vært usikre på hverandre på litt ulike måter, tror jeg. Han var som deg veldig opptatt av at han kom til å bli forlatt og sa ting om det. Jeg var mer redd for at han skulle såre meg, og kunne være engstelig hvis han oppførte seg for likt eksen (nå er det rett før han sårer meg(, eller motsatt for ulikt ekser (hva er dette??) etc. Så sa jeg til ham, vi må gjøre hverandre litt tryggere. Nå er vi stort sett trygge på hverandre. 

Anonymkode: bcfef...6ba

Skrevet
Anonym-bruker skrev (3 timer siden):

Jeg er veldig usikker på meg selv. Prøver å jobbe med deg, men er ikke alltid like lett. Har og blitt veldig såret i et tidligere forhold, noe som resulterer i at jeg ikke tør slippe kjæresten min helt inn på meg. Vi har det veldig bra sammen, men jeg går hele tiden med en indre frykt for at han skal gå fra meg. Spør han nesten hver dag om han er sikker det ikke blir slutt, skjønner godt han blir lei.

Hvis jeg skal reise bort og være borte noen dager alene er jeg redd han skal finne ut han ikke vil være sammen med meg likevel.

Flere som har det sånn? Hva gjør dere med denne usikkerheten? Vil bare føle meg lykkelig og ha det bra

Altså, selvom man er sikker på seg selv så vil man kunne tenke tanken at ting kan ta slutt. Slik er livet og ingenting varer evig. Du burde heller sette pris på det du har nå, nyte de øyeblikk du får nå, og hva som skjer om noen mnd til eller noen år til...- drit i det. Ting tar slutt om de ikke er ment å vare. 

Med det maset ditt så er det ingen tvil at det blir slutt. Er så turn off med sånn mas. 

Anonymkode: 9d9ed...d29

Skrevet

Du må jobbe beinhardt med deg selv! Hvis ikke blir dette en selvoppfyllende profeti. 

Snu tankene hver gang de kommer. Si til deg selv at dette får du ikke lov å tenke, og tving deg selv til å tenke at han er sammen med deg fordi han vil det og fordi han elsker deg.

Høres enkelt ut men er beinhard jobbing som man gjerne ikke ser skikkelig resultater av før etter å ha holdt på sånn i et års tid eller mer.

Men hvis du vil beholde kjæresten din så må du stoppe med det du driver med nå. 

Har han noen gang gitt deg grunn til å tro at han ikke vil være sammen med deg? 

Anonymkode: 8a15c...fb9

Skrevet

Mannen min er sånn, og det har ødelagt for oss. Jeg kommer til å gå fra han, orker ikke mer av psyken hans.

Anonymkode: f5da2...554

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må jobbe beinhardt med deg selv! Hvis ikke blir dette en selvoppfyllende profeti. 

Snu tankene hver gang de kommer. Si til deg selv at dette får du ikke lov å tenke, og tving deg selv til å tenke at han er sammen med deg fordi han vil det og fordi han elsker deg.

Høres enkelt ut men er beinhard jobbing som man gjerne ikke ser skikkelig resultater av før etter å ha holdt på sånn i et års tid eller mer.

Men hvis du vil beholde kjæresten din så må du stoppe med det du driver med nå. 

Har han noen gang gitt deg grunn til å tro at han ikke vil være sammen med deg? 

Anonymkode: 8a15c...fb9

Nei, han har egentlig ikke det. Før vi ble sammen ville han ha litt tid for seg selv til å finne ut av følelser, så vi møttes ikke på en måneds tid. Men etter det har han ikke gitt meg noen grunn til å tvile på han. Bare min egen usikkerhet og frykt for at han skal gjøre det slutt. Føler på en måte han er altfor bra for meg 

Skrevet
Anonym-bruker skrev (4 timer siden):

Vil anbefale å gå til en psykolog, hvis du fortsetter slik så ødelegger du forholdet deres

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...