AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #1 Skrevet 28. januar 2022 Hei, Vi venter en liten lillebror om to måneder, og jeg tenker mye på hvordan det skal bli. Dere som har to eller flere, har dere noen gode tips til hvordan man skal forberede seg selv og storebror på omveltningen? Og har dere noen rutiner eller andre triks som har vært viktige for dere i denne situasjonen? Anonymkode: edbb0...ad8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #2 Skrevet 28. januar 2022 Jeg har termin i dag og det eneste jeg kan råde deg om uten å enda ha erfaringen innabords er: skikkelig godt bæretøy! Elastisk sjal i starten og ergonomisk korrekt bæresele, vet vevd skal etterhvert. Gull. Ellers vil jeg si lykke til til oss begge to 😅 Anonymkode: 4de77...b3d 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #3 Skrevet 28. januar 2022 Når storebror er hjemme sier jeg en hel masse "nå må du vente babyen, for nå skal jeg hjelpe/leke med storebror" sånn at han skjønner at det ikke bare er han som må vente. For det blir jo mye av det. Lillebror lå også henge med på lek, og har i en alder av seks uker blitt amma under bord, i trapper og mye på gulvet. Også har vi økt tvtida til storebror litt, for å få ettermiddagen med sliten barnehagegutt, fussy baby og middagslaging til å gå opp. Skriver også under på bæretøy - elastisk sjal er for tidkrevende for meg denne gangen, men selen fra angelpack brukes mye! Anonymkode: 29432...787 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 Bæretøy!! Baby K’taan (superenkel å ta på- ingen knyting) og vanlig bæresele. Forberede storesøskenet. Og legge lista lavt de første 6 mnd. De første ukene var veldig enkle hos oss, fordi baby sov døgnet rundt. Så ble det brått mer utfordrende fordi babyen fikk kolikk. Anonymkode: 095b4...4bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Skrevet 28. januar 2022 Når pappaen kom hjem fra jobb tok han babyen slik at jeg kunne ta med førstemann ut å leke e.l. Anonymkode: fd17c...721 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #6 Skrevet 28. januar 2022 Flytte eldstemann ut av det som skal arves videre i god tid (seng, bilstol etc.) slik at babyen ikke kommer og tar noe som er «hans». ikke skyld på babyen, ikke si «jeg kan ikke hjelpe deg nå for jeg ammer lillebror.» Skyld på deg selv eller andre ting, ikke la lillebror være den som tar fra han noe. ikke si ting som så morsomt/bra det blir, det er ikke sikkert storebror syntes det, fokuser på at lillebror er heldig som har en så fin storebror. Sett av tid alene med storebror. Bæretøy! Anonymkode: 4c386...0b9 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 Mitt beste råd er; ikke få mer enn 1 barn! Men nå er skaden skjedd så da er det bare å ønske lykke til! Anonymkode: 33d14...4d9
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #8 Skrevet 28. januar 2022 Noen skikkelig kule leker som kan brukes når du ikke kan underholde. Anonymkode: 7d349...048 1
Twister Skrevet 28. januar 2022 #9 Skrevet 28. januar 2022 Sett av mye tid til storebror og inkluder han i de daglige tingene og kosen. Dette er jo til de er blitt litt eldre men ikke kjeft på storebror kun fordi han burde vite bedre. Ikke ta parti i en krangel 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #10 Skrevet 28. januar 2022 Hvor stor er storebror? Her ble eldste storesøster ved 18 mndrs alder og forstod ikke at hun var enebarn før baby var der. ☺️ Hadde lekegrind til babyen så den kunne ligge trygt for storesøsters fysiske utfoldelse, da trengte det ikke bli så mye «vær forsiktig». Storesøster stortrivdes i barnehagen så var der mye, men hadde også fridager for å være hjemme, særlig i starten. Ble til at mannen gjorde litt spesielle ting med eldste eller vi byttet på. Gikk i alle fall mye bedre enn min hormonbaserte dårlige mamma-samvittighet så for seg på forhånd - lykke til! Anonymkode: 5327b...d83 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #11 Skrevet 29. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har termin i dag og det eneste jeg kan råde deg om uten å enda ha erfaringen innabords er: skikkelig godt bæretøy! Elastisk sjal i starten og ergonomisk korrekt bæresele, vet vevd skal etterhvert. Gull. Ellers vil jeg si lykke til til oss begge to 😅 Anonymkode: 4de77...b3d Stemmer i denne. Vi hadde aldri tvillingvogn, med to år mellom barna. Bar babyen, og hadde storesøskenet i vogn👍 Eller storesøskenet til fots, og dermed henda fri. Anonymkode: 31692...3ad 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå