Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

image.thumb.png.ca0930c6468c4e9cdd4d5f43538473d6.png

Kan man, på en pen måte, sy om denne kjolen, slik at den høye splitten ikke er såååå høyt oppe? 
Går det an å sy igjen en splitt? 🧐

Noen som kan noe om søm? 
-Maiken 

Anonymkode: f64d4...b06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve med stigesting (tror jeg det heter på norsk). Da blir ikke stingene synlig. Burde gå ganske greit. 

Anonymkode: accb2...900

Skrevet

Det er ei enkel sak. Sy for hand, eller om du har maskin; overlock eller zik-zak (må vera elaatisk saum)

Anonymkode: ba5b4...6d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.1.2022 den 1.42):

Det er ei enkel sak. Sy for hand, eller om du har maskin; overlock eller zik-zak (må vera elaatisk saum)

Hvorfor det, når ikke stoffet er elastisk? For meg ser det ut som en enkel, rett søm burde holde i massevis, og være en enkel sak å få til. 

Anonymkode: 56559...b91

Skrevet

Du må se om det er nok vidde i skjørtet til å sy splitten sammen. Slik at du kan bevege beina. Er det det, så holder det med rettsøm. Kantene er nemlig allerede forseglet, så da blir det tykt og unødvendig med overlocksøm. 

Anonymkode: 0c262...8ae

Skrevet

Jeg bruker ofte å få klærne mine tilpasset hos skredder, det koster ikke så mye, kanskje bare noen hundrelapper, om du ikke orker å gjøre det selv. 

Anonymkode: 0c262...8ae

Skrevet

Ser ikke noen grunn til at det ikke skulle gå fint. Men sett noen nåler i og gå litt rundt så ser du hvordan det blir. Ville helt klart sydd for hånd, men så er ikke jeg ekspert på maskin da. 

Anonymkode: e2924...d3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor det, når ikke stoffet er elastisk? For meg ser det ut som en enkel, rett søm burde holde i massevis, og være en enkel sak å få til. 

For meg ser det ut som det er eit elastisk stoff. Men om det ikkje er det kan du bruka rettsting.

Skrevet

Det har jeg gjort flere ganger på kjoler. Og jeg er ikke flink til å sy. Jeg syr aldri igjen splitten helt da, men bare sånn så låret mitt ikke skal vises. Jeg syr for hånd.

Anonymkode: 58c5c...64d

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For meg ser det ut som det er eit elastisk stoff. Men om det ikkje er det kan du bruka rettsting.

Jeg søkte den opp. Stoffet er ikke elastisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...