Gå til innhold

Om man ikke trenger munnbind lenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det snakkes om i mediene at de vurderer å lette tiltak. Jeg håper at det ikke lenger trengs munnbind, for jeg føler meg så hemmet med det ... 

Kommer du til å fortsette med munnbind om det ikke lenger er "sterkt anbefalt"? Kommer du til å rynke på nesen om du ser noen uten munnbind? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar av munnbindet med en gang jeg får sjansen. Føler at jeg ikke får puste skikkelig og når jeg kommer inn fra ute så dogger det ekstra på brillene sånn at det aldri slutter og det er skikkelig irriterende

• Liker 9
Skrevet

Jeg rynker ikke på nesen av folk uten munnbind. Og jeg synes ikke det er ubehagelig å bruke munnbind. Akkurat nå er det påbudt i den kommunen jeg er i, når man ikke kan holde metern, og jeg kommer sikkert til å bruke det så lenge det anbefales. Selv om det ikke er «Sterkt anbefalt» som du sier. Anbefales det ikke av kommuneoverlegen dropper jeg det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg kommer til å fortsette. Har brukt munnbind gjennom hele pandemien uansett, påbud eller ei.

Endret av Imsdalen
  • Liker 6
Skrevet

Bruket det ikke et sekund lenger enn jeg må

• Liker 8
Skrevet
Fuglemor skrev (5 timer siden):

Det snakkes om i mediene at de vurderer å lette tiltak. Jeg håper at det ikke lenger trengs munnbind, for jeg føler meg så hemmet med det ... 

Kommer du til å fortsette med munnbind om det ikke lenger er "sterkt anbefalt"? Kommer du til å rynke på nesen om du ser noen uten munnbind? 

Skjønner godt at mange opplever munnbindet som ubehagelig. Men de og forskning som sier munnbindet har så og si null verdi, den kjøper jeg ikke..

Men slapp helt av, det er ikke interesse for tiltak og skadebegrensning fra regjeringa lengre. Så påbudet forsvinner sikkert. Nå er det Tegnell-metoden for alle penga.. Nå skal man isteden nærmest presses inn i smittesituasjoner, på arbeidsplasser t.eks.

• Liker 1
Skrevet

Jeg finner ikke en eneste god unnskyldning for å være en så stor egoist at jeg ikke kan klare å ikle meg et munnbind i nærheten av andre.

Skrevet

Kommer til å bli flittig bruker av netthandel og hjemlevering av matvarer om de fjerner munnbind påbudet. Det nytter lite at noen få bruker munnbind om smittede går på butikken uten. 
Smittenivået må bli mye lavere før jeg eventuelt dropper munnbindet, og vil nok fremdeles bruke det i situasjoner hvor det er trengsel. Det beskytter ikke 100%, men ffp2 maskene som de anbefaler i andre land er mye bedre. 
Sitter det noen smitteførende personer på flyet feks uten munnbind og hoster kan den ferien bli ødelagt for mange. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg trenger briller når jeg er i butikken og skal se på og lese varetekster, holdbarhetsdatoer og priser, lese handlelisten min osv. Da er det forbasket irriterende med munnbindet på, fordi det gjør at brilleglassene dogger skikkelig pga pusten som kommer opp av munnbindet rett under øynene! Derfor prøver jeg å gå i butikken til tider da det er lite folk, sånn at jeg kan klare å holde avstand i stedet og slippe munnbind når jeg trenger briller.

Hvis anbefalingene om munnbind blir strøket, så går jeg uten i butikken, men vil fortsette på buss og t-bane, tenker jeg. Der sitter man ofte litt tettere.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror forøvrig ikke munnbind påbudet er det første tiltaket de velger å fjerne, det er tross alt ikke et tiltak som rammer noen økonomisk. 

Skrevet

Det er vel ikke påbudt med munnbind lenger? Kun når man ikke kan holde 1m avstand? 

• Liker 2
Skrevet
Fuglemor skrev (11 timer siden):

Kommer du til å rynke på nesen om du ser noen uten munnbind? 

Det er det i så fall ingen som ser! :fnise:

Jeg kommer nok til å fortsette med det, syns det er avslappende, kan ha hva slags ansiktsutrykk jeg vil, og har foreløpig klart å ikke bli smitta, ikke trenge test, ikke noe som helst. Så fristende å fortsette å slippe det.

• Liker 1
Gjest BrittEkeberg
Skrevet (endret)

Jeg kommer til å bruke munnbind. Har aldri brydd meg om andres meninger. Bor i ei bygd og de kjenner meg tydeligvis kjempegodt, uten å ha snakket med meg engang. Folk får bruke all sin tid og energi på å irritere seg. Det går ikke ut over meg. 

Endret av BrittEkeberg
Skrevet (endret)

Har aldri brukt munnbind, å kommer heller ikke til å begynne å bruke det. Sånn er jeg. 

Endret av Kate Upton
  • Liker 3
Skrevet

Jeg kommer nok til å fortsette med munnbind, kommer til å bli mye sykdom de neste månedene og hvis jeg kan unngå og utsette så gjør jeg det. Kommer nok og å gå over til å bruke FFP2 maskene når det ikke er påbud og restriksjoner på diverse lenger siden de beskytter meg mer enn andre.. Ser allerede nå at folk gir faen i at de har symptomer så da vil jeg heller bruke masker som gjør at jeg unngår dritten så langt det går. Bruker masker i butikker og slikt, man klarer ikke å holde avstand for det er alltid en tulling som går rett i ræva på deg.

Synes ikke det er noe stress å bruke de heller og jeg var treig med munnbind for vi hadde så lite smitte her, men når du finner måten å plassere det på så brillene sitter bra og det ikke blir dugg så er det helt greit. Dessuten så har jeg noen som jeg ønsker å besøke jevnlig, de er nå blitt syke og tåler nok ikke en runde med sykdom så jeg er litt ekstra forsiktig. 

• Liker 1
Skrevet
Omarandhana skrev (46 minutter siden):

Ja. Hvorfor skulle det plutselig ikke lenger være anbefalt? Man kan bli smittet selvom man er fullvaksinert dessuten er det ikke alle som har vaksinert seg eller som kan vaksinere seg. Dessuten er det ingen som ønsker og bli smittet Heller ikke vaksinerte så da er det viktig og bruke munnbind og holde avstand og gå I isolasjon ved eventuellt smitte.  retningslinjer skal man ta på alvor og også som prinsippsak så skal man bruke munnbind I store folkemengder. Det går ann og tenke på andre en seg selv innimellom.

Ingen bryr seg lenger. Kan ikke tvinge folk til å bruke munnbind mot forkjølelse resten av livet

• Liker 3
Skrevet
Kaktusogsol skrev (7 timer siden):

Bruket det ikke et sekund lenger enn jeg må

Samme her

• Liker 1
Skrevet

Gleder meg til det er slutt.

• Liker 1
Skrevet
Fuglemor skrev (12 timer siden):

Hvis du ikke bruker munnbind så beskytter det meg svært lite om jeg bruker munnbind. Bare 20% er på å beskytte meg selv, resten går på å beskytte andre. Selvfølgelig ville jeg bruke munnbind og jeg ville bli ganske irritert om du beveger deg innenfor 1meters avstand.

• Liker 1
Skrevet
kvinne35+ skrev (1 minutt siden):

Hvis du ikke bruker munnbind så beskytter det meg svært lite om jeg bruker munnbind. Bare 20% er på å beskytte meg selv, resten går på å beskytte andre. Selvfølgelig ville jeg bruke munnbind og jeg ville bli ganske irritert om du beveger deg innenfor 1meters avstand.

Det blir en annen sak, jeg vil definitivt holde avstand til andre som bruker munnbind, for jeg vil regne med at de kanskje går innunder risikogrupper eller lignende.

• Liker 2
  • Opprett ny...