Gå til innhold

Noen kikker på meg - ringe politiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i et lite hus alene på landet. De siste ukene har jeg blitt nervøs og skremt. Tre ganger nå har jeg sett fotspor i snøen utenfor soveromsvinduet mitt. Det er kun en person det er snakk om. Og fotsporene virker å være fra en voksen mann. Er jeg hysterisk om jeg kontakter politiet?

Anonymkode: 375c7...9a4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, synes du skal melde ifra

Anonymkode: 5f072...8be

• Liker 19
Skrevet

Enig. Meld fra. Kan være de tar seg noen runder der. Hvis ikke så har du hverfall fått registrert det hos dem. 

Anonymkode: 02077...b05

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror du gjør rett i å gi politiet en liten beskjed. Det kan være en ren tilfeldighet, men når det har skjedd flere ganger på kort tid, øker sannsynligheten for at noe muffens er på ferde. 

Anonymkode: 664bc...e0e

• Liker 5
Skrevet

Det trenger ikke å ha skjedd noe straffbart eller farlig for at man skal ringe politiet. Det er nok å være redd. Ta en telefon hvis du føler deg utrygg ❤️

• Liker 5
Skrevet

Skaff deg ett jakt kamera eller annet kamera, da får du se hvem dette er. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde definitivt meldt fra! Var slik jeg fant ut at jeg hadde en stalker. I flere måneder hadde jeg hørt pustelyder da jeg lå på soverommet (visste seg da det snødde at pustelydene jeg hadde hørt var rett og slett fra en mann utenfor vinduet mitt). Trodde jeg hadde blitt gal, men neida. Da jeg så fotsporene fulgte jeg dem til naboen, var visst han som hadde tilbrakt nettene utenfor vinduet mitt. Han fikk tydeligvis dette med seg, og begynte å sende ekle meldinger og diverse da han skjønte jeg hadde tatt han i det 

Anonymkode: 8135b...934

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bor i et lite hus alene på landet. De siste ukene har jeg blitt nervøs og skremt. Tre ganger nå har jeg sett fotspor i snøen utenfor soveromsvinduet mitt. Det er kun en person det er snakk om. Og fotsporene virker å være fra en voksen mann. Er jeg hysterisk om jeg kontakter politiet?

Har du registrert hvor fotsporene ender hvis du følger fotsporene?

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde definitivt meldt fra! Var slik jeg fant ut at jeg hadde en stalker. I flere måneder hadde jeg hørt pustelyder da jeg lå på soverommet (visste seg da det snødde at pustelydene jeg hadde hørt var rett og slett fra en mann utenfor vinduet mitt). Trodde jeg hadde blitt gal, men neida. Da jeg så fotsporene fulgte jeg dem til naboen, var visst han som hadde tilbrakt nettene utenfor vinduet mitt. Han fikk tydeligvis dette med seg, og begynte å sende ekle meldinger og diverse da han skjønte jeg hadde tatt han i det 

Anonymkode: c99e3...c2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du anmeldt han til Politiet? Det ville jeg ha gjort.

• Liker 3
Skrevet

Fy flate så ekkelt 😩 kontakt politiet ja 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei. Jeg hadde ikke villet vært der en natt til alene før mannen er tatt av Politiet.

• Liker 2
Skrevet
Gjenferdet skrev (21 minutter siden):

Det trenger ikke å ha skjedd noe straffbart eller farlig for at man skal ringe politiet. Det er nok å være redd. Ta en telefon hvis du føler deg utrygg ❤️

Akkurat, det holder med å være redd?🙄

Anonymkode: 102de...8d1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ringte du politiet?

Anonymkode: 25aec...b4f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror du gjør rett i å gi politiet en liten beskjed. Det kan være en ren tilfeldighet, men når det har skjedd flere ganger på kort tid, øker sannsynligheten for at noe muffens er på ferde. 

Anonymkode: 664bc...e0e

Jeg føler norsk politi ikke har empati. Jeg hadde blitt mer tryggere om jeg ringte amerikansk politi. 

Anonymkode: 25aec...b4f

• Liker 1
Gjest Torstein
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ta kontakt med politiet, men sett også opp overvåkingskamera. Finnes flere som er enkel å sette opp, som Blink fra Amazon. Tar kun minutter å sette opp, og kan settes i vinduskarmen uten ledning og lagrer film på server. Krever bare internett og at du har en smarttelefon.

Skrevet

Å fy fader, jeg hadde ikke følt meg trygg i det heletatt. Ville kontakta politiet for å høre hvilke råd de har. Kanskje flere har opplevd lignende i området.. Kanskje politiet har en i kikkerten

Anonymkode: 614e5...641

• Liker 2
Skrevet

Ring politiet, absolutt! Støtter forslag om kamera, og ellers ville jeg foreslått at du ber noen bo hos deg en stund, eller kanskje du kan bo hos noen andre? Har du hunder eller et våpen for å forsvare deg med, i verste tenkelig scenario? 

Kommer til å tenke masse på deg TS, hold oss gjerne oppdatert. Vært trygg! ❤️

Anonymkode: 6d4bd...af7

• Liker 2
Skrevet

Ts her. 
Ringte politiet i dag. Fikk beskjed jeg måtte ringe dem med en gang det skulle skje noe liknende igjen. Da sporene visstnok var sterke nok til å gå med hundepatrulje. Fikk også beskjed om å låse døra skikkelig. 🤨

• Liker 14
  • Hjerte 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. 
Ringte politiet i dag. Fikk beskjed jeg måtte ringe dem med en gang det skulle skje noe liknende igjen. Da sporene visstnok var sterke nok til å gå med hundepatrulje. Fikk også beskjed om å låse døra skikkelig. 🤨

Så fint at du ble tatt på alvor! Da må du virkelig gjøre som de sa og ta kontakt med en gang om det skjer igjen!

Lås døra og trekk for alle vinduer så det ikke er noen mulighet for å se inn. Kan da ikke være interessant å stå og se inn i en lukket gardin?

Anonymkode: a605f...ca7

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Akkurat, det holder med å være redd?🙄

Anonymkode: 102de...8d1

Det gjør det. Politiets jobb er faktisk ikke kun å straffeforfølge, det er faktiks deres jobb og både forebygge kriminelle handlinger samt opprettholde sikkerhet. 

Anonymkode: 02077...b05

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...