Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på snart 4 måneder har hatt verk i det ene øyet siden hun ble født. Har fått beskjed fra helsestasjonen om å bare vaske med en fuktig, lunken bomullspad til det går over av seg selv.

Øyevippene hennes klistrer seg sammen og i dag, da jeg gnukket litt ekstra (forsiktig!!) fulgte flere av dem med :( det har skjedd en gang tidligere også... jeg er så lei av verk i øyet hennes, men nå tør jeg ikke vaske mer, tenk om hun mister alle de fine, lange øyevippene sine. Hun har de lengste jeg har sett på en baby, synd å rive dem av slik.

Anonymkode: 84426...8d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de er lange fordi du har strukket dem ut ved å trekke i dem.

Anonymkode: 15c8b...000

• Liker 1
Skrevet

Det er viktigere å få bort puss fra øynene enn at hun har fine, lange øyevipper. Og de vokser jo ut igjen. 

Anonymkode: f6146...31a

• Liker 20
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis det er verk i hårsekkene, så vil de falle av om du vasker eller ei.

Anonymkode: 28386...9b2

• Liker 6
Skrevet

Om du drar de ut før barnet er 6 mnd vokser de ikke ut igjen. 

Anonymkode: c19e4...bd7

• Nyttig 1
Skrevet

Øyevipper vokser ut igjen til samme lengde. 

Om du har morsmelk, bruk det. Om verket hennes ikke går bort, kok opp saltvansløsning. Om det er bakterielt, dør bakteriene av det. Stryk fra øyekroken og ut. 

Anonymkode: d11b5...adb

• Liker 2
Skrevet

Ville hørt med en annen lege. Mulig baby har allergi?

Anonymkode: 21cf5...ebc

Skrevet

Tette tårekanaler, det ordner seg gjerne selv etter et halvt års tid. 

Anonymkode: d8a05...66f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om du drar de ut før barnet er 6 mnd vokser de ikke ut igjen. 

Anonymkode: c19e4...bd7

Dette vil jeg gjerne se en kilde på.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Min lille på snart 4 måneder har hatt verk i det ene øyet siden hun ble født. Har fått beskjed fra helsestasjonen om å bare vaske med en fuktig, lunken bomullspad til det går over av seg selv.

Øyevippene hennes klistrer seg sammen og i dag, da jeg gnukket litt ekstra (forsiktig!!) fulgte flere av dem med :( det har skjedd en gang tidligere også... jeg er så lei av verk i øyet hennes, men nå tør jeg ikke vaske mer, tenk om hun mister alle de fine, lange øyevippene sine. Hun har de lengste jeg har sett på en baby, synd å rive dem av slik.

Anonymkode: 84426...8d0

Nei det tar tid min var også sånn kjøp øye dråper som et rent sterilisert vann er en blå pakke det lindrer noen timer så kan du ta dråper igjen. Stakkar ikke la baby lide ❤️ det går Over. Kommer det sånt gult sekret ut av øyet? Grønt Gul nesten? 

Anonymkode: 1f76b...3c4

Skrevet

Hvis det er tette tårekanaler er det ganske vanlig og går over av seg selv. Øyevippene vokser ut, null stress. :)

Skrevet

hjelpe meg så hysteriske folk er for alt. 

Anonymkode: 55670...fe2

Skrevet

Øyevipper vokser ut igjen. 

Jeg dro ut alle mine ved et uhell da jeg var 15. 

De er tilbake 🙂 

Anonymkode: 0e778...34e

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Øyevipper vokser ut igjen til samme lengde. 

Om du har morsmelk, bruk det. Om verket hennes ikke går bort, kok opp saltvansløsning. Om det er bakterielt, dør bakteriene av det. Stryk fra øyekroken og ut

Anonymkode: d11b5...adb

Skal alltid strykes fra ytre øyekrok til indre, for å hindre spredning av puss. 

Anonymkode: 1d53e...8fd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...