Gå til innhold

Barn og koronainfeksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med yngre barn som har vært koronasyke, hvor syke var de? 

Jeg har et barn på 4 som har hatt feber i 2 dager. Første dagen var temperaturen på det meste 39,5 grader - nå er den 38,5 uten febernedsettende. Barnet har ellers vært i god form (hoppet, danset og lekt som normalt), men har klaget litt på hodepine. Har også noe nedsatt apetitt.

Selv var jeg syk 1 dag med feber. Nå er det kun lette forkjølelsessymptomer som gjenstår. 

Synes det er litt nifst at barnet er smittet av korona. Trodde ikke barn skulle få noe særlig med symptomer ☹

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun lett feber og litt hoste og snørr.

Skrevet
Rosa Dartle skrev (1 minutt siden):

Kun lett feber og litt hoste og snørr.

Ok, så det var feber hos dere også. Betryggende å høre. Jeg vet ikke hvordan jeg har fått for meg at feber er så uvanlig hos barn med covid 🥴

Skrevet

1-åringen fikk oppkast en dag, og feber i 2 dager

6-åringen fikk hodepine og høy feber i to dager.

11- og 13-åringen fikk høy feber og influensasymptomer i 2 dager

Alle fire ble ganske syke, men rask bedring etter to dager.

Skrevet
Blekkulfina skrev (6 minutter siden):

1-åringen fikk oppkast en dag, og feber i 2 dager

6-åringen fikk hodepine og høy feber i to dager.

11- og 13-åringen fikk høy feber og influensasymptomer i 2 dager

Alle fire ble ganske syke, men rask bedring etter to dager.

Godt å høre at de raskt ble bedre! Jeg håper min blir feberfri i løpet av kort tid nå også. Jeg er alltid litt på alerten når barnet mitt er sykt, men jeg liker ikke koronaen 😕

Skrevet
Sjokoladepenge skrev (Akkurat nå):

Godt å høre at de raskt ble bedre! Jeg håper min blir feberfri i løpet av kort tid nå også. Jeg er alltid litt på alerten når barnet mitt er sykt, men jeg liker ikke koronaen 😕

Ja, litt ekkelt med slikt et «nytt» virus, og personlig er det eventuelle senskader jeg har bekymret meg mest for hos barna- men ser ut som vi slapp unna det også🙏

• Liker 1
Skrevet
Blekkulfina skrev (Akkurat nå):

Ja, litt ekkelt med slikt et «nytt» virus, og personlig er det eventuelle senskader jeg har bekymret meg mest for hos barna- men ser ut som vi slapp unna det også🙏

Ja, huff.. Og angivelig skal det være en liten risiko for å utvikle MIS-C. Jeg blir så lite rasjonell når det gjelder mitt eget barn at jeg kommer til å være litt småbekymret noen måneder fremover, frykter jeg.

Flott at alt ser bra ut hos dere (det er nok sikkert også normalen) 😊

Skrevet

Her fikk eldste barnet ingen symptomer. 

4åringen var dårlig i 2dager - subfebril, veldig slapp og hodepine. 

Skrevet

Fire barn under 10, alle med feber her. Hodepine. 

Skrevet
Blondiemamma skrev (5 minutter siden):

Her fikk eldste barnet ingen symptomer. 

4åringen var dårlig i 2dager - subfebril, veldig slapp og hodepine. 

Takk for svar! Godt det kun strakk seg over 2 dager 😊

Skrevet
Boletta skrev (4 minutter siden):

Fire barn under 10, alle med feber her. Hodepine. 

Så kjedelig 😕 Håper de blir raskt friske (dersom dette pågår nå)

Skrevet
Sjokoladepenge skrev (1 minutt siden):

Så kjedelig 😕 Håper de blir raskt friske (dersom dette pågår nå)

Takk! Ja, det er nå. Gleder meg til neste uke 😅

Skrevet

4 åringen vår hadde høy feber oppmot 40 i 2 dager. Hadde oppkast og klaget over hode og magesmerter. Begynnte å bli bedre dag 3 og virker pigg nå på dag 4.

Skrevet
Boletta skrev (9 minutter siden):

Takk! Ja, det er nå. Gleder meg til neste uke 😅

Det skjønner jeg veldig godt!

Skrevet
Sermina skrev (6 minutter siden):

4 åringen vår hadde høy feber oppmot 40 i 2 dager. Hadde oppkast og klaget over hode og magesmerter. Begynnte å bli bedre dag 3 og virker pigg nå på dag 4.

Stakkar liten. Godt han er blitt bedre! 

Min hadde som høyest temperatur på 39,5 og nå 38,5, men det er nifst nok, synes jeg.

Skrevet
Sjokoladepenge skrev (5 minutter siden):

Stakkar liten. Godt han er blitt bedre! 

Min hadde som høyest temperatur på 39,5 og nå 38,5, men det er nifst nok, synes jeg.

Ja, jeg syntes ikke det var noe gøy. Han var så ekstremt dårlig de 2 første dagene at han ikke orket å stå på beina engang

Skrevet

4 åringen og 6 åringen hadde feber et halvt døgn, så var de tilbake til seg selv igjen 😅 ingen andre symptomer.

Skrevet

Yngste hadde høy feber og var skikkelig slapp i ca 2 døgn. Klaget noe på vondt i beinet og armen. Løs mage. 

Eldste hadde høy feber i ca 1 døgn. Kastet opp 2 ganger. Diaré i ca 3 døgn. Slapp når hun hadde høy feber. Ellers fin i formen. 

Skrevet
Sjokoladepenge skrev (16 timer siden):

Dere med yngre barn som har vært koronasyke, hvor syke var de? 

Jeg har et barn på 4 som har hatt feber i 2 dager. Første dagen var temperaturen på det meste 39,5 grader - nå er den 38,5 uten febernedsettende. Barnet har ellers vært i god form (hoppet, danset og lekt som normalt), men har klaget litt på hodepine. Har også noe nedsatt apetitt.

Selv var jeg syk 1 dag med feber. Nå er det kun lette forkjølelsessymptomer som gjenstår. 

Synes det er litt nifst at barnet er smittet av korona. Trodde ikke barn skulle få noe særlig med symptomer ☹

Svært lite. Feber på 2, vondt i halsen på 2. De med feber var syke maks 1-2 dager med symptomer. Alder: 8-13 år. 

Skrevet

6 åringen hadde feber en halv dag. Diaré i noen dager. 8 åringen hadde feber og var kvalm i 1,5 dag + diare i noen dager. I topp form igjen etterpå

• Opprett ny...