Mercury1 Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Alle i husstanden har hatt korona. To dager etter sistemann i husstanden var ute av isolasjon besøkte vi noen venner av oss. Nå har en av de testet positivt for korona og har symptomer. Vedkommende har ikke truffet noen andre enn oss. Så noen av oss må ha smittet hen etter isolasjon🧐 Noen som har opplevd det samme? 1 1
Rosa Dartle Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Isolasjonstiden er ganske kort nå, så det kan vel gi en viss risiko. Samtidig er det nå fri flyt av smitte, så jeg tror ikke man nødvendigvis kan si at det var dere som smittet dem. Da jeg ble smittet hadde jeg plutselig hatt tre nærkontakter med korona, og hvem vet hvor mange andre jeg sikkert var borti på butikken, Ikea eller kafé. 1
Blekkulfina Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 I starten av pandemien var vel isolasjonstiden 10-14 dager hvis jeg husker rett, mens nå er den på bare 6. Dette er kun basert på statistikk/ kalkulert risiko, dvs at det vil være mange som også skiller ut nok virus på dag 6-7 til å kunne smitte andre, mens flertallet vil IKKE det. Så kanskje var dere en av mindretallet der, som smittet videre selv om isolasjonen var over. 1
Frøya90 Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 Isolasjonstiden er veldig kort nå. Jeg er ferdig med isolasjon, men holder meg hjemme noen dager ekstra for å være på den sikre siden. Jeg har heldigvis mulighet til det 1
Anbefalte innlegg