AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Fikk melding om at et barn på avdelingen er smittet. Vårt barn er frisk og har null og niks symptomer. Tenkte å teste i morgen tidlig før barnehagen, men har det egentlig noe for seg? Bør vi heller avvente å se om det dukker opp symptomer i helgen? 🤷🏼♀️ Anonymkode: 0d5e8...077
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Og så selvsagt teste før neste barnehageuke, uansett symptomet eller ei dog. Bare for å sjekke da? Ts. Anonymkode: 0d5e8...077
coralgol Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Ikke godt å vite. Barnet her testet positiv på pcr test, men var helt frisk, testet seg pga nærkontakt. Ble ikke syk i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 I følge retningslinjene skal de bare testes ved symptomer. Anonymkode: f6224...443
dida Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 I min kommune frarådes det å teste barn med mindre de har symptomer. 1
Kakaoen Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Minsten her var bare snørrete. Positiv pcr test gitt 🙈 Så de kan være smittet uten særlig symptomer. Samtidig synes jeg det er greit å teste hele tiden, spesielt om barnet nekter å samarbeide😬
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): I følge retningslinjene skal de bare testes ved symptomer. Anonymkode: f6224...443 Åja, jeg trodde det kanskje var endret siden styrer "innstendig ber om at barna testes", skrev han på melding 😬 coralgol skrev (16 minutter siden): Ikke godt å vite. Barnet her testet positiv på pcr test, men var helt frisk, testet seg pga nærkontakt. Ble ikke syk i det hele tatt. Ikke sant, men hjemmetestene er jo langt fra like gode som PCR. Jeg har lite lyst til å utsette henne for hjemmetest unødvendig. Kan vi få PCR test mon tro, basert kun på smittet nærkontakt av barnet? Jeg har termin i disse tider nemlig, så vi vil jo for all del vite det om hun/vi smittes, men jeg stoler i grunn lite på hjemmetestene sammen med våre evner til å utføre testen 100% korrekt på et barn 🙃 Anonymkode: 0d5e8...077
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Kakaoen skrev (8 minutter siden): Minsten her var bare snørrete. Positiv pcr test gitt 🙈 Så de kan være smittet uten særlig symptomer. Samtidig synes jeg det er greit å teste hele tiden, spesielt om barnet nekter å samarbeide😬 Mangler det et ikke på slutten der? 😅 Her e hun 3 år men har litt dårlig språk, så det er ikke veldig lett å få henne til å forstå nødvendigheten av dette. Vi har testet henne et par ganger før selv og 1 gang på teststasjon sommeren 2020, det var jo som tortur. Anonymkode: 0d5e8...077
Kakaoen Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mangler det et ikke på slutten der? 😅 Her e hun 3 år men har litt dårlig språk, så det er ikke veldig lett å få henne til å forstå nødvendigheten av dette. Vi har testet henne et par ganger før selv og 1 gang på teststasjon sommeren 2020, det var jo som tortur. Anonymkode: 0d5e8...077 Eh jo.. mangler en IKKE der 😂😂 på tide å ta kvelden kanskje 🙈
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 Med tanke på at mange er asymptomatisk, så tenker jeg det skader ikke å teste. Anonymkode: 0dfea...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #11 Skrevet 28. januar 2022 Jeg ville forsøkt å teste. Om det ikke går, så går det ikke. Ville testet på nytt om det oppsto symptomer. Sånn situasjonen er nå så forholder vi oss til kun svaret på hjemmetesten og symptomer - noe mer får vi liksom ikke gjort. Selv om hjemmetestens rykte ikke akkurat er strålende, så er det den vi har. Anonymkode: f910c...1ed 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #12 Skrevet 28. januar 2022 Alle uvalsinerte, og dvs barn vil få denne omikom korononaen på et tidspunkt. Tenker det er greit å teste hvis barnet har vært i en avdeling med smitte, og dere er en familie med store og små. Har dere voksene en jobb og dere kan smitte vider så test dere alle. Kjipt å få korona, men igjen så er det mange som blir drit syke og uansett vaksine. Jeg ble smitta av barnet mitt, og ble sengeliggende et par dager. Ikke noe alvorlig, bare syk. Men jeg smitta videre til noen på jobben igjen, som også ble borte fra jobben noen dager. Nå er jo disse selvtestene gratis for de fleste, og barn blir vant til å bli testa, like kjipt som å snørre nesa😆 Anonymkode: 9427c...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #13 Skrevet 28. januar 2022 Hurtigtester er svært upålitelige uten symptomer, og barn oppfordres til å testes ved symptomer. Bare vent du. Anonymkode: ba267...1a4
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #14 Skrevet 28. januar 2022 Vi testet, siden vi hadde en liggende, men føler virkelig ikke den er til å stole på, så føles bortkastet. Men, utførelsen gikk over all forventning - sammenlignet med forrige gang som var et kaos, så det var fint å få gitt henne en bedre erfaring! Hvis det dukker opp symptomer løpet av helgen eller noe blir vi nok å gå rett for PCR, som gravid eller potensielt med en nyfødt er ikke hjemmetestens resultat noe jeg slår meg til ro med.... Takk for svar, alle! Godt jeg ikke er den eneste kritiske 😅 Anonymkode: 0d5e8...077
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #15 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hurtigtester er svært upålitelige uten symptomer, og barn oppfordres til å testes ved symptomer. Bare vent du. Anonymkode: ba267...1a4 Min treåring hadde ingen symptomer men hurtigtester slo ut positivt veldig raskt. Vi ble oppfordret til å teste når det var smitte på avdelingen, viste seg til slutt at ganske mange barn og voksne hadde fått det, også flere steder i barnehagen. Anonymkode: d0029...e3b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #16 Skrevet 28. januar 2022 Det er vel fortsatt anbefalt å teste på dag 3 og 5 etter siste nærkontakt med den smittede når det gjelder øvrige nærkontakter (som andre barn i barnehagen). Jeg har selv blitt smittet på jobb i barnehage, og da var det ingen, hverken foreldrene eller vi ansatte som oppdaget at det var et barn som var smittet før det var for sent. Så syns barnet det er ok å ta test, ville jeg testet uavhengig av symptomer selv. Jeg har et barnehagebarn som syns det er litt spennende, så hun har tatt betydelig flere tester enn det andre barnet som virkelig ikke liker det. Anonymkode: 98e4b...fe8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #17 Skrevet 28. januar 2022 Hvor stor er ungen? Jeg hadde prøvd å hjelpe barnet med å teste seg selv og så en god belønning etterpå! Anonymkode: b3848...08f
atropos Skrevet 28. januar 2022 #18 Skrevet 28. januar 2022 Vi testet femåringen i dag. Hun har null symptomer, men det var en ansatt smittet på mandag. Hun hadde oppkast forrige uke og var ikke i bhg. På tirsdag reiste hun på besøk til besteforeldre, så bare mulig å bli smittet denne mandagen. Og jada, hurtigtesten var positiv. 🙈 så jeg vil anbefale å teste selv uten symptomer. Jentungen skulle egentlig på besøk til tanta si som jobber i helsevesenet i helga. Tanta er jo vaksinert, men man kan jo bli smittet og smitte andre selv om. Jeg er veldig glad vi sjekket for sikkerhets skyld. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #19 Skrevet 28. januar 2022 Jeg jobber i barnehage, forskjellige avd. Vi har mye smitte i min barnehage. Jeg tester meg og mitt skolebarn hver dag og har gjort siden før jul. Ingen har symptomer, men siden jeg er så utsatt via jobben og det er mye smitte I klassen til barnet, er det vår metode for å sikre at vi ikke går rundt å smitter andre selv om vi ikke har symptomer. Anonymkode: 91951...eb8
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #20 Skrevet 28. januar 2022 I hen av oss 5 i familien fokk positiv test før vi hadde gått 5 dager med symptomer, så jeg stoler 0 på de testene. Anonymkode: 8bac9...589 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå