Gå til innhold

Leamus under øyet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sanne_*
Skrevet

Nå har jeg hatt sammentrekninger i muskelen i nedre øyelokk (det vi kaller Leamus) i over to uker. Det kommer og går, men er der 80% av tiden.

Hva skyldes dette?

Skrevet

Jeg leste faktisk i sommer at leamus er celler i dødskrampe!! Det er ganske vanlig og vel ikke så veldig farlig, men har du hatt det i to uker tror jeg at jeg ville spurt en lege om det.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Haha, leamus er celler i dødskrampe. Jeg hadde leamus i pekefingern i 3 dager her, det så helt sykt ut.

Men jeg har hatt leamus på både øyet og nese(vingen) i opptil 4-5 uker med noen korte opphold enkelte dager.

Trodde det var krampe i noen nerver jeg, uten at jeg noengang har hørt eller lest noe om det.

Fant denne, så nå har jeg lest :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Har også lest at leamus er celler med dødskramper...men ærlig talt. Jeg hadde også leamus i nedre øyelokk...i 5 uker, :overrasket: er måte på hvor lenge disse dødskrampene skal holde på. Tror nok heller det er kramper i en muskel..prøv å masér der leamusen er. Det hjalp i allefall meg, tok vel noen dager med jevnlig massering men så slapp det taket.

Gjest Forfengelig gjest
Skrevet

Jeg fikk leamus som varte i flere uker etter å ha sprøytet inn botox i rynkene i pannen. Kan dette være forklaringen hos deg også, tror du? Det hadde vært fint om du svarte, for jeg er nyskjerrig på om andre har opplevd dette.

Skrevet (endret)

Jepp, det er nerveceller som dør.

Og jeg ville ikke synes det var unormalt med tanke på botoxinnsprøytninger heller, selv om jeg ville ringt og sjekket der jeg hadde fått dem.

Endret av Tusenfryd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...