AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg er på vei ut av et dårlig forhold, og må nå leie eller søke kommunen om startlån. Per dags dato eier jeg 20% av boligen vi bor i nå, men har ikke rukket å betale noe særlig ned da han nektet meg å kjøpe meg inn for inntil 2 år siden. Har heller ikke egenkapital pga han har hatt full kontroll over økonomien min i 20 år. Vi har 4 barn som vi skal ha 50/50. Leie prisene her ligger på mellom 15-18,000 + strøm for en leilighet eller hus med 3 soverom. Å flytte ut av kommunen går ikke pga jobb situasjon og barna. Det er heller ikke billigere i de nærliggende kommunene. Årsinntekten min pr nå er på ca 360,000 kr i året. Tror dere det er mulig for meg å få startlån (pluss evnt tillegg)? Det er flere leiligheter/rekkehus til salgs på rundt 3 mill-3,5 mill (pluss husleie fra 2500-5000 kr pr mnd). Er desperat etter å komme meg vekk, men så redd for at økonomien min stopper meg 😭 Anonymkode: ea830...ac6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Du får nok ikke startlån til 3+ millioner. Er det helt umulig å ha ett soverom mindre eller flytte litt utenfor? Evt noe som er litt eldre kan være rimeligere. Anonymkode: 2623a...b59 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Han må jo kjøpe deg ut! Det lureste er jo bare å ringe husbank-avdelingen i din kommune og snakke med dem! Lykke til❤ Anonymkode: 20b47...5f3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg er på vei ut av et dårlig forhold, og må nå leie eller søke kommunen om startlån. Per dags dato eier jeg 20% av boligen vi bor i nå, men har ikke rukket å betale noe særlig ned da han nektet meg å kjøpe meg inn for inntil 2 år siden. Har heller ikke egenkapital pga han har hatt full kontroll over økonomien min i 20 år. Vi har 4 barn som vi skal ha 50/50. Leie prisene her ligger på mellom 15-18,000 + strøm for en leilighet eller hus med 3 soverom. Å flytte ut av kommunen går ikke pga jobb situasjon og barna. Det er heller ikke billigere i de nærliggende kommunene. Årsinntekten min pr nå er på ca 360,000 kr i året. Tror dere det er mulig for meg å få startlån (pluss evnt tillegg)? Det er flere leiligheter/rekkehus til salgs på rundt 3 mill-3,5 mill (pluss husleie fra 2500-5000 kr pr mnd). Er desperat etter å komme meg vekk, men så redd for at økonomien min stopper meg 😭 Anonymkode: ea830...ac6 Er du den samme som opprettet den andre tråden her med 4 barn? Anonymkode: f77ea...c99
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Er det det nye forhånds godkjente husbankhus i nærheten? Du har ikke noen i slekten som kan være medlånetaker? Jeg fikk min far til å ta lån for meg da jeg ble aleinemor for en del år siden. Det er dyrere å leige. Det ordner seg alltid uansett, lykke til❣️ Anonymkode: c546c...7e5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er du den samme som opprettet den andre tråden her med 4 barn? Anonymkode: f77ea...c99 Jeg har fått lån og jeg har 750.000 i årslønn, hvorfor lurer du på dette? Har du ikke noe bedre å komme med til TS enn dette..🙈 Anonymkode: c546c...7e5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du får nok ikke startlån til 3+ millioner. Er det helt umulig å ha ett soverom mindre eller flytte litt utenfor? Evt noe som er litt eldre kan være rimeligere. Anonymkode: 2623a...b59 Barna er ganske spredt i alder utenom de 2 mellomste, så planen er at eldstemann og minste skal få et egne rom, de 2 mellomste dele og at jeg kan sove på stuen. 2 soverom fordelt på disse kan bli ganske utfordrende.. leilighetene jeg har sett på som ligger i den prisklassen er ikke av nyere dato så å få noe eldre finnes nesten ikke tror jeg AnonymBruker skrev (1 time siden): Han må jo kjøpe deg ut! Det lureste er jo bare å ringe husbank-avdelingen i din kommune og snakke med dem! Lykke til❤ Anonymkode: 20b47...5f3 Det er planen altså men da er jeg likevel i null. Kanskje 100 tusen i pluss hvis jeg er heldig! Skal ringe kommunen i morgen, takk for tips! AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er du den samme som opprettet den andre tråden her med 4 barn? Anonymkode: f77ea...c99 Nei det er nok ikke meg AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det det nye forhånds godkjente husbankhus i nærheten? Du har ikke noen i slekten som kan være medlånetaker? Jeg fikk min far til å ta lån for meg da jeg ble aleinemor for en del år siden. Det er dyrere å leige. Det ordner seg alltid uansett, lykke til❣️ Anonymkode: c546c...7e5 Har desverre ikke noen slekt som kan være medlånetakere.. mamma og pappa er minstepensjonister og har ikke noen øvrig familie som kan stille opp.. Anonymkode: ea830...ac6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det det nye forhånds godkjente husbankhus i nærheten? Du har ikke noen i slekten som kan være medlånetaker? Jeg fikk min far til å ta lån for meg da jeg ble aleinemor for en del år siden. Det er dyrere å leige. Det ordner seg alltid uansett, lykke til❣️ Anonymkode: c546c...7e5 Tusen takk for lykkeønsker forresten ❤️ De eneste forhånds godkjente husbankhusene jeg så på Finn nå ligger på ca 4 mill og oppover.. det har jeg nok ikke råd til Anonymkode: ea830...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #9 Skrevet 28. januar 2022 Meld deg som ringevikar i helsevesenet og jobb så mye som overhode mulig når du ikke har barna og spar alt du kan slik at du har mulighet til å kjøpe etter hvert. Kun 360 000 i inntekt og 4 barn gjør at du ikke har en sjanse i havet til å få et boliglån. Anonymkode: bef01...f12
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #10 Skrevet 28. januar 2022 Å låne 3-3.5 million med din inntekt vil ikke gå. Anonymkode: 671d6...9fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå