Gå til innhold

Hva skjer hvis man tar flere fag enn nødvendig i løpet av en bachelor grad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Står på studieplanen min at jeg nå tar 190 studiepoeng av 180 nødvendige. Å får dermed da sånn varseltrekant om at det er feil i studieplanen min. Vet at dette er noe jeg burde spørre veileder om, men har sendt mail og venter på svar fra de nå. Lurte bare på om noen andre har vært i en lignende situvasjon og vet eventuelt hva som skjer om man tar flere studiepoeng enn nødvendig i løpet av en bachelorgrad f.eks. Tror selv at det ikke skal være noe probleme, men er det da mulighet for selv å velge hvilke fag som skal vises på vitnemålet av de fagene som er tatt?

Takk uansett for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er hvertfall ikke et problem. Jeg tok et ekstra årsstudium samtidig som jeg tok masteren. Om du kan velge fag på vitnemål må du spørre studiekoordinator om 🙂

Anonymkode: 6e7a1...4d0

Skrevet

Jeg kom utfor at instituttet tok bort fag med toppkarakter - da de ikke ønsket at studentene skulle ta flere fag enn nødvendig inn i studieplanen - de mente det kunne skape karakterpress og at studentene kom til å ta eksamen i flere fag og så plukke bort de de fikk dårligst karakter i/ta flere fag for å øke snittet. 

Gav minimalt med mening - men orket ikke ta noen kamp på det. 

Anonymkode: 747c2...913

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kom utfor at instituttet tok bort fag med toppkarakter - da de ikke ønsket at studentene skulle ta flere fag enn nødvendig inn i studieplanen - de mente det kunne skape karakterpress og at studentene kom til å ta eksamen i flere fag og så plukke bort de de fikk dårligst karakter i/ta flere fag for å øke snittet. 

Gav minimalt med mening - men orket ikke ta noen kamp på det. 

Anonymkode: 747c2...913

Hvor er det her? Det høres ikke helt rett ut 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...