Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lyst til å gjøre noe sprøtt med håret mitt, for nå er jeg ordentlig lei av det :frustrert:

Har laaaangt hår som er farget sort.

Har lyst til å farge underhåret rødt. Men har selvfølgelig ikke penger nok til å gjøre dette hos en frisør, så jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å farge underhåret selv?

Er det veldig vanskelig?

Noen tips til meg?

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er notorisk vanskelig å fjerne svart fra håret, selv for frisører som har tilgang til sterkere midler enn det som fås i fritt salg. Og for å få farget håret rødt, må du først fjerne den svarte fargen. Jeg ville hørt med en frisør før jeg satte i gang, for prosessen kan være ganske sterk på håret ditt, og du vil helst ikke oppleve at det blir ødelagt og knekker.

Gjest GreenSky
Skrevet

Har også svart hår, og leker meg heller med panneluggen når jeg føler forandring, for den er det ikke "så farlig med" tenker jeg. Kanskje du kan bleke den (må sikkert prøve et par ganger) også farge den rød?

For ellers blir det veldig vanskelig å farge underhåret, ja. Det må blekes først, også farges, såvidt jeg forstår, og det sliter på håret.

Skrevet

Takk for tips! Tenkte meg at det skulle bli vanskelig med det sorte håret :sur:

Har ikke lugg, men tenker på klippe en. En skrå en kanskje...

Skrevet

:sjenert:

Kanskje det..

Men er så usikker på om det passer meg..

Gjest GreenSky
Skrevet

Spør hva fisk synes. :) Folk kler jo forskjellige ting.

Skrevet

Du bør gå til frisøren ja...

Så OM du gjør d: så vil det ikke bli noe problem å farge en knallrød farge oppå/utenpå det svarte, det går :)

Og det er kjempestilig :)

Skrevet

Smørblomsten: mener du det går ann å farge håret knallrødt uten å måtte gå gjennom en hel haug blekninger? :klø:

Skrevet
Smørblomsten: mener du det går ann å farge håret knallrødt uten å måtte gå gjennom en hel haug blekninger? :klø:

JA! Det går fint, har selv gjort det, hos frisør! Ingen skadelig blekning først!

Og rødt holder faktisk ganske lenge så lenge du ikke utsetter det for direkte sol-lys og vasker håret daglig...

Lykke til - digger den fargen!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...