Gå til innhold

Hva er oddsen for at barna får bosted hos meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gå fra fruen. Men jeg vil absolutt ikke bo i byen vi bor i. Så drar jeg, vil jeg finne meg en bolig i en by som ligger 1times kjøring unna.

Hun jobber utelukkende natt og jeg har fast hjemmekontor med mye frihet.

Jeg tjener ca 200.000 mer i året enn henne hvis det har noe å si.

Hva er oddsen for at ungene får fast bosted hos meg og vi kan flytte?

Ungene er 1 og 3 år

Anonymkode: a79a2...177

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten, med mindre det er noe åpenbart galt med mors omsorgsevne som du ikke har nevnt. Du kan heller ikke bare flytte uten hennes samtykke.

• Liker 7
Skrevet

0 %

• Liker 7
Skrevet

Lønn har lite å si så frem barna blir forsørget. Arbeidstid kan ha litt å si, så frem det går utover barna. Men om barna blir passet på når mor er på jobb, har det også lite å si. Eventuelt at mor finner seg jobb med annen arbeidstid. Uansett er barnets beste viktigst her. Er det best for barna å bo der de bor nå, eller er det best at de flytter til en helt annen plass, bort fra det kjente, barnehage og venner? Med tanke på den endringen de opplever allerede ved at foreldrene flytter fra hverandre..

Blir provosert over foreldre som bare tenker på hva de selv vil, uten å reflektere litt over hva som er best for barna. I innlegget ditt leser jeg bare hva du vil, hva du ønsker og hva du ikke vil. Det er ikke et eneste ord der som viser at du tenker først og fremst på barna.

Anonymkode: cc084...54b

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
6 minutter siden, Marimma said:

Liten, med mindre det er noe åpenbart galt med mors omsorgsevne som du ikke har nevnt. Du kan heller ikke bare flytte uten hennes samtykke.

Får han fast bosted, så har ikke mor mye hun skulle sagt til flyttingen.

Tror sjansen din er stor.

Hun jobber natt, så da regner jeg med at hun ha 0 mulighet til å ta vare på ungene mer en til 2 netter av gangen

Skrevet

Penger betyr lite. Det som betyr mest er at det ikke blir for stor endring for barna, så om du flytter og mor blir boende er din sjanse enormt liten. 

Anonymkode: 23c63...373

• Liker 3
Skrevet

Er du mann, så er sjansen ekstremt liten.

Anonymkode: 9222a...d26

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lønn har lite å si så frem barna blir forsørget. Arbeidstid kan ha litt å si, så frem det går utover barna. Men om barna blir passet på når mor er på jobb, har det også lite å si. Eventuelt at mor finner seg jobb med annen arbeidstid. Uansett er barnets beste viktigst her. Er det best for barna å bo der de bor nå, eller er det best at de flytter til en helt annen plass, bort fra det kjente, barnehage og venner? Med tanke på den endringen de opplever allerede ved at foreldrene flytter fra hverandre..

Blir provosert over foreldre som bare tenker på hva de selv vil, uten å reflektere litt over hva som er best for barna. I innlegget ditt leser jeg bare hva du vil, hva du ønsker og hva du ikke vil. Det er ikke et eneste ord der som viser at du tenker først og fremst på barna.

Anonymkode: cc084...54b

Langsiktig får de det bedre i ny by. Mtp, skole, fritidsaktiviteter og muligheter senere i livet. Kunne kanskje ha lagt med det i første innlegg

Skrevet

Det minste barnet er jo bare et år, det er vel så vidt ferdig med ammingen/ammer fortsatt?! 

Barnas beste her vil ikke være å flytte en time, bytte barnehage og bytte hus. Tenk på hva som er best for dem, ikke deg. 

Anonymkode: 8fca3...aab

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Langsiktig får de det bedre i ny by. Mtp, skole, fritidsaktiviteter og muligheter senere i livet. Kunne kanskje ha lagt med det i første innlegg

Fordi de flytter en time unna? 🙄

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det spiller noen rolle. Du må høre med en advokat, men jeg kan aldri tro du vinner gjennom. Og helt ærlig, det virker ikke som du har barna beste i tankene, det å ta de fra moren sin på den måten kommer ikke til å bli pent. Heldigvis er det ikke din avgjørelse men profesjonelle som evner (somregel) å ta barnas parti. 

Anonymkode: 23c63...373

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det minste barnet er jo bare et år, det er vel så vidt ferdig med ammingen/ammer fortsatt?! 

Barnas beste her vil ikke være å flytte en time, bytte barnehage og bytte hus. Tenk på hva som er best for dem, ikke deg. 

Ingen av ungene her har ammet mer enn kanskje 2uker.

Her spiser begge det vi spiser

• Liker 1
Skrevet

Så dritt å bryte opp familien på denne måten.

Anonymkode: 63f70...667

• Liker 5
Skrevet

Høres ut som det er gode sjanser for det

Anonymkode: a0b6f...cf3

Skrevet

Du bør tenke på hva som er best for småbarna dine, ikke at du ønsker å bo et annet sted. Tenker du at mor er en dårlig omsorgsperson siden du absolutt vil ta henne fra dem utover annenhver helg, eller er du bare ego? Jeg lurer oppriktig. Hvis hun er en god og kjærlig mamma så gjør du ikke dette mot henne! Eller dem! 

Uansett så håper og tror jeg at hun vil sette seg kraftig på bakbeina.

Anonymkode: 89517...29d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ingen av ungene her har ammet mer enn kanskje 2uker.

Her spiser begge det vi spiser

Uansett er det sykt å forslå å skille en ettåring fra moren sin. De aller, aller fleste barn har mor som hovedomsorgsperson de første årene, og et år er alt for tidlig. For 3-åringen er kanskje begge omsorgspersoner like viktig, men det kommer til å skulle være med søskenet sitt hos mor.

• Liker 13
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tenker helt ærlig at sjansen er ekstremt liten. Det virker ikke som om du evner å se barnas beste her. Du vil flytte to veldig små barn en time bort fra moren sin fordi det passer deg bedre? Den vinner du ikke frem med. Har hun hatt størstedelen av permisjonen, er sjansen tilnærmet 0 % vil jeg tro. Er det derimot noe galt med moren (alvorlig psykisk lidelse, rusproblemer el), stiller du sterkt. Men det høres ikke slik ut. 

Anonymkode: 97353...725

• Liker 6
Skrevet

Hvem av dere har vært der mest for barna? Hvem er barna mest knyttet til? Hvem har tatt seg av de når de har vært syke? 

Anonymkode: 1faef...3ba

Skrevet

Du er syk i hode om du vil fjerne en 1 åring fra moren sin om moren er frisk og oppegående.

Nattarbeid kan endres.

Du får reise å pule på elskerinnen din når du ikke har barna dine.

Anonymkode: 1ceb3...8b9

• Liker 7
Skrevet

Her får du svar fra mammaene! Ser ikke ut som dette blir vellykket. Du bør bli i forholdet ett par år til, da er barna større, og du har mer å forhandle om. 

Pipa har en helt annen låt når det er mor som pakker kofferten, og tar med seg barna på lasset! 

Anonymkode: 654a6...3c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...