Gå til innhold

Hvilken biff foretrekker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken biff synes du er best?

Anonymkode: 2b33c...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helst Angus entrecôte🥩 men kan også glede meg over en godt mørnet indrefilet av ku. Gjerne helstekt.

Prøver å spise mer plantebasert i hverdagen, men biffen min får du «aldri» 🥰

Anonymkode: 8743d...c25

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker godt entrecôte, men en skikkelig mør indrefilet, stekt à bleu, slår det meste. 

• Liker 2
Skrevet

En skikkelig mør og saftig entrecote er jo himmelsk, ikke alltid lett å få tak i her i Norge men

• Liker 1
Skrevet

Mørbrad og ytrefilet gir gode resultater, spesielt sett i forhold til pris. Entrecote lager jeg kun på grillen om sommeren. Indrefilet er nesten for mørt og prisen er helt hinsides.

Skrevet

Er glad i mørbrad, helst av hjort.

Skrevet

Indrefilet av rein eller hjort 🥰

Anonymkode: 4d104...e80

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg liker biffen best grillet. Gjerne en stor bistecca alla Fiorentina. Hardt grillet utenpå og blodig inni.

Endret av Brunello
  • Liker 2
Skrevet

Entrecôte

Anonymkode: d4ca0...bc5

• Liker 2
Skrevet

Mørbrad. Den er hundre ganger bedre enn indrefilet og resultatet smaker også ofte bedre. Og den skal helst raute, så jeg ber om blå biff på restaurant. Godt frest på begge sider, knallrød inni.
Hvis jeg helsteker til et selskap, steker jeg den til medium rare, da blir de fleste fornøyd, unntatt svigermor som skal ha sin biff kremert.

Entrecôte er også veldig godt, men jeg regner ikke det som biff. Det er i en egen klasse.

Skrevet

Så lenge den er mør, helst grillet, og medium stekt så kommer jeg :spise:

Skrevet

Finnbiff 🥰

Anonymkode: 5ec90...399

Skrevet

Jeg henger meg på @Brunello - Bistecca alla Fiorentina. 

Kanskje med en liten tomat-salat eller cannellini-bønner varmet i olivenolje til - men ikke noe mer. Kjøttet i seg selv er så fortreffelig at sauser og slikt vil kun forringe smaksopplevelsen. 

• Liker 1
Skrevet

Entrecote. Fettet i den gjør den saftigere og velsmakende. Jeg liker biffen min stekt medium rå. 

• Liker 1
Skrevet

Indrefilét uten tvil :spise: 

Anonymkode: d8dea...37b

Skrevet
Hunter7 skrev (1 time siden):

Jeg henger meg på @Brunello - Bistecca alla Fiorentina. 

Kanskje med en liten tomat-salat eller cannellini-bønner varmet i olivenolje til - men ikke noe mer. Kjøttet i seg selv er så fortreffelig at sauser og slikt vil kun forringe smaksopplevelsen. 

Jeg anbefaler litt sitron til. Og kanskje litt parmesan. Ellers er jeg enig. Saus hører ikke hjemme her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg måtte google Bistecca alla Fiorentina, og jeg forstår hvorfor det er en favoritt. Når og hvis sjansen byr seg skal den definitivt prøves. 

• Liker 2
Skrevet

Entrecôte.

Anonymkode: 0a56b...000

Skrevet
On 1/28/2022 at 1:53 AM, AnonymBruker said:

Finnbiff 🥰

Anonymkode: 5ec90...399

Ikke er det finner og ikke er det biff

Anonymkode: d4ca0...bc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...