Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble så innmari sinna på Lunamannen i går da jeg spurte om jeg kunne gå inn på mailen hans for å lese en e-post som jeg visste skulle bli sendt til han (ikke noe personlig) og han sa nei. Grunnen til at jeg ble så sint/lei meg er fordi han har full tilgang til alt jeg gjør på min pc. Han har et "program" som låser opp alle passordsider jeg har om han skulle ville kikke til og med (dette programmet vet ikke jeg hvordan man bruker). Dette har han brukt en gang og etter det har jeg ikke hatt NOE hemmelig eller personlig på min msn, mail, blink og andre sider på nett, siden jeg vet at han kan komme til å se det om han bare vil. Han har ment at sånn skal det være, vi trenger vel ikke skjule noe for hverandre? MEN dette var helt til i går da alså. For hans msn og mail var HANS. "Jeg liker ikke at andre er innpå mine greier. Jeg må få ha NOE privat jeg også"

Jeg ble rasende...

Hva skal jeg gjøre?? Det hjelper ikke si at han ikke får se på mitt helelr da, for det kan han gjøre lett som bare det uansett. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest rabrabara
Skrevet

Nei, det der er jo ikke riktig. Kan han lese dine skal du kunne lese hans, hvis åpenhet er så viktig for ham. Tydeligvis er jo hans rett på privatliv større enn din. Jeg ble også rasende en dag da jeg og samboeren hadde blitt enige om at vi skulle gi hverandre passordene, hvorfor ikke, liksom, så hadde han logget seg på Goolglemail dagen etter. Han hadde ikke laget konto der sier han og jeg orker ikke drive og sjekke.

Uansett, det er ikke riktig. Kan du ikke fjerne det programmet og oppgradere sikkerheten på pc'en så blir det likt for begge? Jeg ville ikke latt ham slippe unna med at han må da få ha noe privat..

Gjest GreenSky
Skrevet

Tror jeg hadde sagt noe sarkastisk. "Åååh ja, så det er greit for deg at du kan sjekke mine ting, men jeg kan ikke sjekke dine ting?"

Han har forsåvidt rett - det er greit å ha noe i fred. Så hvorfor snoket han i dine ting, i første omgang?

Her har dere noe å ordne opp i.

Skrevet
Tror jeg hadde sagt noe sarkastisk. "Åååh ja, så det er greit for deg at du kan sjekke mine ting, men jeg kan ikke sjekke dine ting?"

Han har forsåvidt rett - det er greit å ha noe i fred. Så hvorfor snoket han i dine ting, i første omgang?

Her har dere noe å ordne opp i.

Jeg har sagt det.... Men det hjalp ikke... Han mente jeg var paranoid.

Han "knekket" seg inn på pc'n min i første omgang for å skjekke ut hva jeg skrev med kompisen hans for han trodde jeg flørta med han. (noe jeg gjorde). Og av respekt lot jeg han etter det bare få se hva jeg gjorde.

Dette er en stund siden nå og vi stoler på hverandre (han har ikke vært en engel i forholdet vårt han heller,langt ifra!). Men noe sier meg at det er noe på gang...

Jeg har hatt rett sååå mange ganger før når det gjelder hans "andre damer" på nett, at dette virkelig bekymrer meg virkelig.

Jeg er også enig i at vi burde ha noe privat, men det er så situasjonsbetinget det her. For jeg har ikke brydd meg om å skjekke mail eller msn'n hans før, for jeg trodde jeg kunne få gjøre det om jeg ville. Men når jeg ikke får, mens han kan styre på som han vil... da er det noe galt... :(

Uansett, det er ikke riktig. Kan du ikke fjerne det programmet og oppgradere sikkerheten på pc'en så blir det likt for begge? Jeg ville ikke latt ham slippe unna med at han må da få ha noe privat..

Det hjelper ikke at jeg fjerner disketten som han "knekker" pc'n min med. han får nok tak i programmet igjen lett som ingenting.. Han har god greie på datamaskiner og sånn, så dette er nok ikke noe problem for han om han bare vil. Han fant til og med ut passordet til windowsen min...

Skrevet

Hvis han ikke klarer å la din pc være i fred så bør han kanskje kjøpe en egen pc?

Bruker du nettbank og slikt er det faktisk god grunn til å være "paranoid", og det er faktisk ikke noe galt i å være paranoid heller. Det er faktisk sykere å hacke seg inn på andres personlige område, det vitner om ubehersket nyskjerrighet eller et kontrollbehov som ikke er normalt, hvis vi skal slenge diagnoser rundt altså ;)

Skrevet

Hmm.. Spooky :forvirret: Her hadde jeg oxo trodd det hadde vært noe mere.. Her må du finne på noe smart for å få tilgang ;) Men har dessverre ikke noen råd å komme med, har ikke så god greie på pc heller.. men skjønner deg godt at du er :frustrert: Lykke til :klem:

Skrevet

Vet du hvilket program han bruker? Det finnes alltids måter å omgå det på for å si det slik...

Skrevet

det er jo ikke sikkert han bruker et program. Hadde du lagret passordene dine på de aktuelle sidene? For om du har/hadde gjort det er det enkelt å finne passordene på maskinen :) Du går inn på "tools" så "options" så "saved passwords".

Skrevet
Hvis han ikke klarer å la din pc være i fred så bør han kanskje kjøpe en egen pc?

Bruker du nettbank og slikt er det faktisk god grunn til å være "paranoid", og det er faktisk ikke noe galt i å være paranoid heller.  Det er faktisk sykere å hacke seg inn på andres personlige område, det vitner om ubehersket nyskjerrighet eller et kontrollbehov som ikke er normalt, hvis vi skal slenge diagnoser rundt altså ;)

Han har egen pc... Oh ja, han har tillgang til ALT jeg har passord på.. Dvs også nettbank..

Hmm.. Spooky icon_confused.gif Her hadde jeg oxo trodd det hadde vært noe mere.. Her må du finne på noe smart for å få tilgang icon_wink.gif Men har dessverre ikke noen råd å komme med, har ikke så god greie på pc heller.. men skjønner deg godt at du er frustrert.gif Lykke til klem.gif

Takk for at du skjønner meg... :(

det er jo ikke sikkert han bruker et program. Hadde du lagret passordene dine på de aktuelle sidene? For om du har/hadde gjort det er det enkelt å finne passordene på maskinen Happy.gif Du går inn på "tools" så "options" så "saved passwords".

Jo jeg er sikker på at det er et program han bruker, ellers hadde han ikke kommet seg forbi windowspassordet mitt. Jeg fikk også se hele listen han til slutt hadde over passordene mine... :overrasket:

Skrevet

Det første jeg ville gjøre uansett var å bytte passord - og gjøre det jevnlig - på ALT - så måtte han ha anstrengt seg veldig for å finne ut av det.

Nå har jeg aldri hatt problemet med at noen går inn på mine områder - og med exen delte vi det meste (han husket knapt nok sine egne passord - så jeg måtte ha oversikten) - og jeg synes det er greit at man er åpen - men det må jo gjelde begge veier - og at det er likeverdighet.

Skrevet
Det første jeg ville gjøre uansett var å bytte passord - og gjøre det jevnlig - på ALT - så måtte han ha anstrengt seg veldig for å finne ut av det.

Nå har jeg aldri hatt problemet med at noen går inn på mine områder - og med exen delte vi det meste (han husket knapt nok sine egne passord - så jeg måtte ha oversikten) - og jeg synes det er greit at man er åpen - men det må jo gjelde begge veier - og at det er likeverdighet.

Det hjelper nok ikke, for det var bare å sette inn disketten og så var alt låst opp g passordene kom på en liste nedover... :(

jeg aksepterte også at han skulle ha tilgang til mine ting. Jeg trengte ikke skjule noe lixom... men når jeg ikke får tilgang til HANS msn og mail... da begynner jeg virkelig å lure. :(

Skrevet (endret)

Men bare det at han MÅ sette inn disketten og gjøre det hver gang - burde få det til å ringe en bjelle for ham.

Hva er egentlig grunnen til at at ditt er hans men det han har har ikke du noe med? - Hva forklarer han den saken med egentlig... Ser han ikke hvor snodig det er?

Han forventer å ha noe privat - men nekter deg det samme - ser han ikke urimeligheten i det?

Endret av LilleBille
Skrevet

Hmmmm, så lei situasjon. Jeg synes det er frekt at han skal kunne ha full tilgang på deg, for så å nekte deg innsyn i hans ting. Her er det bare å si fra at du ikke finner deg i sånt, men det har du sikkert gjort allerede.

Dersom det skal være full åpenhet så må det sannelig gå begge veier. Forøvrig har jeg sagt til kjæresten at KG er mitt, og brukernavnet mitt får han aldri... (selv om han prøver å lokke det ut av meg, he he) Litt privatliv må man da få ha, selv om man er samboere/ gift.

Gjest GreenSky
Skrevet

Bruke disketten hans på hans pc? :rosaengel: Er i mot snoking, men i en slik situasjon ville jeg kanskje gjort det, bare i trass.

Skrevet

Ta backup av alt viktig, formater harddisken, velg nye og vanskelige passord på alt fra Windows til nettbank.

Så får dere heller forhandle om hvor mye tilgang dere skal ha til hverandres pc'er... ;)

Skrevet
Ta backup av alt viktig, formater harddisken, velg nye og vanskelige passord på alt fra Windows til nettbank.

Så får dere heller forhandle om hvor mye tilgang dere skal ha til hverandres pc'er... ;)

Det hjelper jo ikke det om han har en diskett som knekker passordene...

For en dust forøvrig.

Skrevet (endret)
Det hjelper jo ikke det om han har en diskett som knekker passordene...

For en dust forøvrig.

Vanskelig å si noe om det konkret - men på den disketten er det sannsynligvis et program som han bruker til å hente ut passordene.

Om du har XP og sikkerhetsinnstillingene riktig innstilt skal det litt til for å hente passordet til windows-kontoen før du er logget inn.

Endret av Paradokset
Skrevet
Han har egen pc... Oh ja, han har tillgang til ALT jeg har passord på.. Dvs også nettbank..

Jo jeg er sikker på at det er et program han bruker, ellers hadde han ikke kommet seg forbi windowspassordet mitt. Jeg fikk også se hele listen han til slutt hadde over passordene mine...  :overrasket:

Hvis han har egen pc så får han bruke den og ikke røre din, enkelt og greit.

Hva skal han med din pc når han har sin egen? Ingenting faktisk.

Nå kjører ikke jeg windows nettopp p.g.a dårlig sikkerhet, men det finnes garantert ting du kan gjøre for å få en slutt på dette rent teknisk, som f.eks disable floppyen osv (hvis det går i windows).

Men det skal egentlig holde at du sier at du vil ha tingene i fred og ikke ønsker denne hackingen av maskinen din.

Skrevet
Hvis han har egen pc så får han bruke den og ikke røre din, enkelt og greit.

Hva skal han med din pc når han har sin egen?  Ingenting faktisk.

Nå kjører ikke jeg windows nettopp p.g.a dårlig sikkerhet, men det finnes garantert ting du kan gjøre for å få en slutt på dette rent teknisk, som f.eks disable floppyen osv (hvis det går i windows).

Men det skal egentlig holde at du sier at du vil ha tingene i fred og ikke ønsker denne hackingen av maskinen din.

Grunnen til at han gjør/gjorde det var nettopp fordi han ville s hva jeg holdt på med. om jeg gjorde noe snusk...

Det hjelper ikke ødelegge disketten når han har programmet andre steder også...

Asså... poenget mitt er ikke å få han til å slutte å snoke på min pc, men å få se hva han holder på med, or å få rettferdighet i det. For å få han til å la være å snoke på min pc om han skulle få lyst til det er nemlig umulig :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...