Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var ut å fikk tak i mer fisk, og i dag ble det kremet pasta med laks 😄

Oppskrift: https://godfisk.no/oppskrifter/laks/creamy-tagliatelle-med-laks/

Om jeg lager dette igjen; jeg ville hatt i litt hvitløk og noe sitronsaft i tillegg, for å gi litt ekstra smak. Men ellers godt 👌🏻

4AF38D86-D4BD-4A95-A17B-1485F3F27D4A.jpeg

Endret av Ariana807
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nam! Fikk lyst på biff nå ☺️

Anonymkode: ec39a...d5a

Det var veldig godt! Fant potetene i datodisken, det var de som avgjorde dagens middag. :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant marinert kalkunfilet på - 50% så vi tok tidlig helg og nøt et glass god rødvin til maten. Tilbehøret er dampet brokkolini, smørstekt sopp, balsamicostekt løk, ovnsgrilla poteter  kremet soppsaus og sylta rødbeter. 👌

20221117_194954.jpg

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettvint her i kveld

Seikarbonader i pitabrød, litt salat og div og aioli også inni pitabrød 

Enkelt og godt

20221117_194813.jpg

Anonymkode: f094c...2f7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens middag.

Linsespagetti med stekte grønnsaker, revet ost og rista solsikkefrø. 20221116_191813.thumb.jpg.28f4940cc2a72170afc87053740ee653.jpg

Anonymkode: 5b50f...7e4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elien skrev (På 16.11.2022 den 15.32):

Makaroni med enkel kjøttsaus, toppet med vellagret norvegia

16november.jpg

Oppskrift på kjøttsausen? Du lager mye fristende 😍

Anonymkode: 13106...e9d

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (På 6.11.2022 den 15.37):

Svinewok med svinekjøtt, løk, rødløk, vårløk, hvitløk, gulrot, hodekål og søt paprika 

6november.jpg

Oppskrift? 🤤

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Oppskrift på kjøttsausen? Du lager mye fristende 😍

Takk for det!

Som jeg skrev så er denne sausen veldig enkel, 1 stor løk finhakket, stekt lett på pannen, legger den til side, steker kjøttdeig (akkurat denne var svinekjøttdeig), krydrer kjøttdeigen med masse forskjellige krydder (hvitløkpulver, paprika, caiennepepper, basilikum, tomatpulver, natvigs), har i løken igjen, har i en liten boks tomatpure, lar den surre i pannen, og til slutt så hadde jeg i litt og litt av pastavannet til jeg syntes det var nok, la det koke inn til du er fornøyd 😃

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Oppskrift? 🤤

Jeg følger ikke oppskrift når jeg lager mat, og tar alt på gefylen, derfor ikke alltid like lett å huske hva som er eksakt i, men sånn ca som her:

De grønnsakene som står over bilde, strimlet svin (vendte de lett i melblanding med med diverse krydder) stekte først grønnsakene (krydrer dem litt underveis), ikke for mye om gangen, stekte kjøttet (litt og litt), hadde alt til slutt i en stor panne, tror jeg hadde på litt soyasaus til slutt, og det er veldig godt med sweet chili saus på denne og. :kokk:

Endret av elien
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elien skrev (På 18.11.2022 den 9.36):

Takk for det!

Som jeg skrev så er denne sausen veldig enkel, 1 stor løk finhakket, stekt lett på pannen, legger den til side, steker kjøttdeig (akkurat denne var svinekjøttdeig), krydrer kjøttdeigen med masse forskjellige krydder (hvitløkpulver, paprika, caiennepepper, basilikum, tomatpulver, natvigs), har i løken igjen, har i en liten boks tomatpure, lar den surre i pannen, og til slutt så hadde jeg i litt og litt av pastavannet til jeg syntes det var nok, la det koke inn til du er fornøyd 😃

elien skrev (På 18.11.2022 den 9.46):

Jeg følger ikke oppskrift når jeg lager mat, og tar alt på gefylen, derfor ikke alltid like lett å huske hva som er eksakt i, men sånn ca som her:

De grønnsakene som står over bilde, strimlet svin (vendte de lett i melblanding med med diverse krydder) stekte først grønnsakene (krydrer dem litt underveis), ikke for mye om gangen, stekte kjøttet (litt og litt), hadde alt til slutt i en stor panne, tror jeg hadde på litt soyasaus til slutt, og det er veldig godt med sweet chili saus på denne og. :kokk:

Takk! ☺️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Trish skrev (På 18.11.2022 den 2.58):

Elgkjøttkaker hjemmelaget potetmos, tyttebær, saus med brunost og rømme

Snapchat-740625846.jpg

Framifrå god tradisjonsmat! 

Endret av Nattens rytter
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...