Gjest Husomvarderfør Skrevet 20. juli #8701 Skrevet 20. juli elien skrev (11 timer siden): Tidlig middag i dag. Stekte Varhaugpølser fra Skretting (har masse datovarer i fryså, så må bruke litt av det fremover), med kjøpt potetsalat, gugge og sprø løk. Driver å legger våte håndklær i fryså, så jeg kjøler ned hode den korte tiden jeg er på kjøkkenet Der var jeg idag, orket ikke mer i varmen.
Gjest Husomvarderfør Skrevet 20. juli #8702 Skrevet 20. juli Phoenix Heart skrev (9 timer siden): Hvorfor ikke, den bestiller jeg til imorgen. Orker ikke stå,på kjøkkenet imorgen🙈
Jadasikkert29 Skrevet 20. juli #8703 Skrevet 20. juli Idag ble det tacosuppe med tortillachips. Toppet med fersk chili, koriander, rømme og ost. 5 4 1
Frøkenfryden Skrevet 20. juli #8706 Skrevet 20. juli Seikaker og mos av potet og søtpotet. Og litt salat. 1 2
jannihj92 Skrevet 20. juli #8707 Skrevet 20. juli (endret) Frister ikke å kokkelere så veldig i 33 grader, så det ble enkelt i dag. Hadde vårruller i fryseren som min mor har laget, så det ble dem med sweet chili-saus til, og asiatisk uke er herved over. Slo til med en iiiiskald Monster Aussie Lemonade til maten. Det var frisk og godt i varmen! 😊 Endret 20. juli av jannihj92 Rettet trykkfeil. 1 2
Sneips Skrevet 21. juli #8708 Skrevet 21. juli elien skrev (På 10.7.2025 den 17.26): I dag en stor favoritt! Kylling satay, med ris til Å, det er favoritt her også, men ingen ferdige sauser smaker "riktig" synes vi 😂 Lager du selv eller har du funnet en god på butikk? Forøvrig er det helt innafor for en siddis å skrive sjikkelige cheddar 1 1
elien Skrevet 21. juli #8709 Skrevet 21. juli Sneips skrev (3 timer siden): Å, det er favoritt her også, men ingen ferdige sauser smaker "riktig" synes vi 😂 Lager du selv eller har du funnet en god på butikk? Forøvrig er det helt innafor for en siddis å skrive sjikkelige cheddar Jeg har og prøvd å lage mange selv, men det blir ikke det samme. Har funnet denne, men jeg følger ikke det som står på pakken. Det er både mix til saus og marinade i. Trenger du "villedning" til hvordan jeg gjør det, så si ifra, så fikse jeg det Og sette pris på bakking av skriveleifene mine 1 3
Sneips Skrevet 21. juli #8710 Skrevet 21. juli elien skrev (1 time siden): Jeg har og prøvd å lage mange selv, men det blir ikke det samme. Har funnet denne, men jeg følger ikke det som står på pakken. Det er både mix til saus og marinade i. Trenger du "villedning" til hvordan jeg gjør det, så si ifra, så fikse jeg det Og sette pris på bakking av skriveleifene mine Takk 🤩 Den har jeg faktisk etter en tur på asiatisk butikk, men ikke prøvd å lage den. Skriv gjerne hva du gjør, man skal høre på proffene 😁 2 1
elien Skrevet 21. juli #8712 Skrevet 21. juli Sneips skrev (1 time siden): Takk 🤩 Den har jeg faktisk etter en tur på asiatisk butikk, men ikke prøvd å lage den. Skriv gjerne hva du gjør, man skal høre på proffene 😁 Bare hyggelig 🤩 Men jeg er ikke proff Tar to pakker med satay, 1 boks kokkosmelk på 400 ml, ca 700 gr kyllinglårfile, 3 store løk. Tar 2 fryseposer, tar først å skjære opp løk og deler de ca likt i de 2 posene, strimler kyllingen og legger i posene, tar en pose marinade i hver frysepose tror det er pose A fra pakken, har i ca 2 ss olje (jeg bruker raps), legger posen i en bolle i kjøleskapet og lar det ligge i marinade til dagen etter, snur og vender på posene hver gang jeg er i kjøleskapet. Dagen etter steker jeg kylling og løk, tar sausposene B, 1 boks kokkosmelk, koker det opp, og lar det småkoke litt, så ha i kylling. Rester smaker alltid veldig godt 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli #8713 Skrevet 21. juli Falaffel, couscous, chilistekte grønnsaker og yoghurt med agurk. Anonymkode: 5b50f...7e4 4
Frøkenfryden Skrevet 21. juli #8714 Skrevet 21. juli One pot-pasta med karbonadedeig, tomatboks, løk, hvitløk, spisspaprika og gulrot. Parmesan og basilikum på. 1 3
elien Skrevet 21. juli #8715 Skrevet 21. juli Babyback ribs fra Prima Jæren, jeg tok på Elple Bbq saus, med salat, stekt rødløk og pannestekte råpotet 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli #8717 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Falaffel, couscous, chilistekte grønnsaker og yoghurt med agurk. Anonymkode: 5b50f...7e4 Hvor er couscousen?? Jeg ser ris.. Anonymkode: 892bc...049
Ugresset Skrevet 22. juli #8718 Skrevet 22. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor er couscousen?? Jeg ser ris.. Anonymkode: 892bc...049 På tide å pusse brillene. Det er couscous. 6 1
Frøkenfryden Skrevet 22. juli #8720 Skrevet 22. juli Ovnsstekt omelett med matfløte, østavind, rabagast og vårløk. På polarbrød og lompe med spekeskinke under. Og grønt til. Var det jeg orka lage i varmen🫠 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå