Gå til innhold

Vis meg bilde av dagens middag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer disket opp. Elgskav med stekt rosenkål og potetpure oppi en portobellosopp🤩

2BD4614D-3066-4FCA-B9BE-9365674F6362.jpeg

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ugresset skrev (På 6.1.2023 den 19.40):

Dette var bare så latterlig godt: sterk thaisalat. Inspirert av en av favorittene mine "som tam"/papayasalat. Perfekt balanse av søtt, surt, salt og sterkt. NAM! 

20230106_191733.jpg

Har du oppskrift? 😃 så veldig godt ut!! 

Anonymkode: 1aa48...1aa

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du oppskrift? 😃 så veldig godt ut!! 

Nei, men du kan få caoppskrift. 

Lager en saus av ferskpresset lime, fiskesaus, soyasaus og brunt sukker. Moser to tomater, et par fedd hvitløk, fersk chili, en neve peanøtter og blander med det over. Jeg bruker morter til å mose med, men man kan fint bruke stavmikser eller foosprosessor. Her er alle ingrediensene veldig viktige for å få perfekt balanse mellom søtt, surt, salt og sterkt. Smak deg frem til hvor mye du vil ha av alt. Noen liker det veldig sterkt, andre søtt eller elstra mye lime feks. 

Raspa gulrøtter, raspa hodekål, noen søte tomater og pillede reker blandes sammen med sausen. Bør ikke stå for lenge da det vil bli veldig vått. Ha over ristede peanøtter.  

Edit: camengde på sausen er en hel lime, to spiseskjeer fiskesaus, en spiseskje soyasaus, tre spiseskjeer brunt sukker, tre fedd hvitløk, pluss det over. Dette er nok til to porsjoner.

Endret av Ugresset
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ugresset skrev (9 timer siden):

Nei, men du kan få caoppskrift. 

Lager en saus av ferskpresset lime, fiskesaus, soyasaus og brunt sukker. Moser to tomater, et par fedd hvitløk, fersk chili, en neve peanøtter og blander med det over. Jeg bruker morter til å mose med, men man kan fint bruke stavmikser eller foosprosessor. Her er alle ingrediensene veldig viktige for å få perfekt balanse mellom søtt, surt, salt og sterkt. Smak deg frem til hvor mye du vil ha av alt. Noen liker det veldig sterkt, andre søtt eller elstra mye lime feks. 

Raspa gulrøtter, raspa hodekål, noen søte tomater og pillede reker blandes sammen med sausen. Bør ikke stå for lenge da det vil bli veldig vått. Ha over ristede peanøtter.  

Edit: camengde på sausen er en hel lime, to spiseskjeer fiskesaus, en spiseskje soyasaus, tre spiseskjeer brunt sukker, tre fedd hvitløk, pluss det over. Dette er nok til to porsjoner.

Tusen takk! ☺️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20230108_160440.thumb.jpg.e2b3074a5b1ea22176d83e312cbf7544.jpg

Laks, linser stekt med løk, hvitløk og krydder, og stekte rosenkål. Dette er aller best med grønne linser, men man bruker det man har.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde hatt noe ved siden av, ris eller nanbrød. Men det ble blomkål og gulrøtter til middag, i hjemmelaga tikka masala saus 😅 Godt var det 👌🏻 Ikke det beste av indisk jeg har laget, men fortsatt godt.

44A2FF05-6238-474E-AB31-E97D93614C4F.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vegetarisk "pytt i panne" (svarte bønner, poteter, paprika og vårløk) med rista solsikkefrø og rødbeter. 

Litt rester jeg trengte å få brukt opp :)

20230109_005314.jpg

Anonymkode: 5b50f...7e4

• Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...