AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Del Skrevet 27. januar 2022 Ønsker å få andre øyne enn mine egne til å se på hvordan kostholdet mitt er. Ønsker bare å være normalt sunn, er ikke håpeful OL-utøver eller noe:P Frokost: Spiser en del havregryn, enten i form av havregrøt, kjøleskapgrøt, eller bare med yoghurt på, toppes med frukt/bær. I helgene spiser jeg som oftest grovbrød med pålegg(skinke, ost eller makrell i tomat er favoritter). Kokt egg på siden 1-2 av helgedagene også. Lunsj: Wraps med salat og annet grønt, og noe proteinfyll(egg, tunfisk, kylling, kalkun, kjøttdeigrester osv.), speltlompe med kremost og lignende fyll spises også. En gang i blant toast med tomatpure, skinke, spinat/ruccola, ost, eller middagsrester. Noen ganger også bare brødskiver med diverse pålegg som over. Har ofte også en frukt og/eller en yoghurt på siden, eller oppkuttet gulrot, sukkererter eller cherrytomater. Hender seg jeg spiser omelett/eggerøre men ikke så ofte. Middag: Spiser fisk minst 2 ganger i uka; alt fra ren fisk som torsk, sei, ørret, osv., til fiskeburgere, seibiff, fiskegrategn, panerte rødspetter(de fra findus i frysedisken?), fiskepinner osv., panerer selv en gang i blant. Potet med smeltet smør og grønnsaker til som oftes. Andre ganger tabbouleh av quinoa eller bulgur(har jeg oppi spinat, fetaost, tomat, rødløk, ruccola, eller hva jeg nå har), noen ganger lager jeg coleslaw av kål, eple og gulrot og mager kesam, eller bønnesalat med hvite bønner, brokkoli og eple + mager kesam. Og vanlig salat selvsagt. Spiser aldri middag uten grønt. Ellers går det mye i rent kjøtt/fileter av kylling, kalkun, biff, osv. Kjøttdeig(max 1 dag i uka), hjemmelagde kjøttboller når jeg gidder, ferdige karbonader(vanlig eller de av kylling). Koteletter, kjøttkaker osv. og generelt svinekjøtt spiser jeg lite av. Utenlandsk kjæreste så han er vant med å spise suppe før middag, og de er omtrent utelukkende vegetar(linsesuppe, løksuppe, tomatsuppe osv.). Kvelds: Ca samme som frokost og lunsj, en sjelden gang vafler, kanelsnurrer el., primært i helg. Snacks: Jeg spiser gjerne litt snacks hver dag; en håndfull salte kjeks eller potetgull, en bit sjokolade etc. I helgene spises det mer men prøver å begrense meg. Ute å spiser annenhver helg og da er det fritt frem egentlig:P Drikke: Nesten alltid vann, pepsi max(helg), kaffe(hver morgen), te en gang i blant, og sukkerfri energidrikke til nødsfall. Sliter med søvn:\ Nok innblikk til å kunne si noe fornuftig eller skal jeg legge til noe informasjon?:) Anonymkode: f2f75...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Del Skrevet 27. januar 2022 Ser jo veldig bra ut. Sliter du med noe siden du spør? Overvekt? Slapp /sliten? Hvis overvekt, er det vel først og fremst mengde du må se på, for du har god variasjon i det du spiser. Men snacks hver dag er kanskje litt i overkant? Anonymkode: 0ffd9...140 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Del Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ser jo veldig bra ut. Sliter du med noe siden du spør? Overvekt? Slapp /sliten? Hvis overvekt, er det vel først og fremst mengde du må se på, for du har god variasjon i det du spiser. Men snacks hver dag er kanskje litt i overkant? Anonymkode: 0ffd9...140 Nei, ikke noe sånt, bare nysgjerrig:) Hadde ikke hatt vondt av å ta av litt men det er nå en annen sak. Men ja, snacksen er litt i overkant. Mannen som påvirker meg, men han har atomkraftverk i magen og forbrenner enorme mengder:P Anonymkode: f2f75...c05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Del Skrevet 28. januar 2022 Dette høres veldig bra ut enn mye av det en leser her inne. Du er flink til å variere og spiser både grønnsaker, fisk, og rene råvarer. En liten sjokoladebit daglig kan du vel unne deg Anonymkode: 0251f...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #5 Del Skrevet 28. januar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette høres veldig bra ut enn mye av det en leser her inne. Du er flink til å variere og spiser både grønnsaker, fisk, og rene råvarer. En liten sjokoladebit daglig kan du vel unne deg Anonymkode: 0251f...4ad Så fint:) Er en del uhelse i min familie, og jeg vil gjerne ikke øke risikoen mer enn nødvendig. Pluss at jeg sliter med litt binge eating i skjul, ikke i en sånn grad at jeg tror det kan defineres som syklig, men nok til at det ikke er bra for meg(selv om jeg har normalvekt). Nå har jeg fått samboer + hjemmekontor så muligheten for å gjøre dette er omtrent ikke-eksisterende. Kjenner det ligger å lurer baki hodet hele tiden. Hadde håpet at denne mangelen på muligheter skulle få det til å dø ut, men nå er det gått en mnd. uten at jeg kjenner noe annerledes. Anonymkode: 17b3e...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå