Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er på ferie eller på tre /fire dagers besøk hos mine foreldre, blir jeg så stresset for min far går etter meg for å finne feil på det jeg gjør.

Han ser på meg som en fremmed som kommer tilbake og flytter på ting og legger det fra meg ikke helt der hvor det skal være, eller gjør ting som irriterer han.

Ofte sitter han å følger med meg når vi spiser for å se at jeg ikke roter på bordet eller at jeg bruker de riktige serverings bestikket i middagskålene.

Han ser bare én ting å gjøre ting på, og når jeg kommer så lager jeg krøll i hans univers.

Jeg var ute å gikk i regnværet og når jeg kom inn igjen så hengte jeg regnjakken til tørk på vaskerommet og regnbuksen over gelendret i gangen, men det var selvfølgelig helt feil for der skulle det ikke henge til tørk.

Jeg fikk da beskjed om å henge regnbuksen på kjøkkenet til tørk på en stol.

Blir helt stresset og dårlig humør av dette, og det går utover min sønn som jeg har med meg opp til mine foreldre.

Min far er i 80-årene nå men han har hatt tendenser til dette hele min oppvekst, og så har det  blitt verre med årene🤨

Noe andre med sånne fedre?

Anonymkode: b8789...d38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til en viss grad, ja, men ikke like ille som din kanskje. Min er også litt yngre, så kanskje han blir verre med årene. Synes det er stress å være på besøk der for man må huske på hvordan alt skal gjøres, f. eks hvilket håndkle som er til hva, hvilke leker ungene kan ta ut om gangen, om gangdøra skal stå åpen eller lukket (kommer an på temperaturen i stua) osv. Han blir fort irritabel om det ikke er rett, og om han er i rett humør så kan han bli sur og nebbete. Han prøver å ta seg i det når han merker det selv, men er litt redd for at det skal forsvinne med årene. 😔 

Anonymkode: f3d78...37c

• Liker 1
Skrevet

Pappa (76) er ikke sånn i det hele tatt, men jeg er litt sånn selv. :P

Jeg hater når mamma kommer på besøk og roter i systemene mine. 

Hun skjærer løk på brødfjøla, bruker lørdagskoppen min til å legge en rest av noe i så jeg må drikke av en annen kopp, kaster papp i restavfallet, har flassete føtter i sofaen og setter fra seg halvdrukne vannglass overalt. 

Jeg må bare bite det i meg for å ikke bli beskyldt for å være nevrotisk, men sånt fungerer vel ikke med eldre fedre. 

Anonymkode: 26dac...71e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun skjærer løk på brødfjøla, bruker lørdagskoppen min til å legge en rest av noe i så jeg må drikke av en annen kopp, kaster papp i restavfallet, har flassete føtter i sofaen og setter fra seg halvdrukne vannglass overalt. 

Jeg må bare bite det i meg for å ikke bli beskyldt for å være nevrotisk, men sånt fungerer vel ikke med eldre fedre. 

Jeg gjør ikke sånn som moren din, det hadde jeg reagert på også, men pappa kontrollerer helt vanlige ting jeg gjør og det gjør meg irritabel og stresset og det går utover barnet mitt.

Sitter jeg i stuen tror han ikke at jeg klarer å passe på peisen, så han går inn og ut med jevne mellomrom for å sjekke at det ikke brenner for mye, for lite, for mye trekk, passe på at jeg ikke har på for mye lys, at jeg ikke har føttene i sofaen selv om jeg har rene sokker på, og jeg får ikke lov å gå barføtt inne, selv ikke om sommeren🥵

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lørdagskopp???

Høres ut som litt ocd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Klok strategi og god selvinnsikt. Det er lov å ha de følelsene du har og du er flink til å håndtere dem. Helt i andre enden av TSs far. Han er gammel og har dårlig forutsetning for å endre seg. TS gjør besøkene korte, det er eneste måte å bære over på, men finnes det alternativt bosted for dere i nærheten slik at det kan kortes ned til færre timer per dag, du blir jo bare sliten av dette.

Anonymkode: a3c3e...294

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 19.53):

Lørdagskopp? Her tenker jeg du trenger besøk, for så sær kan man ikke bli før man er 90!

Anonymkode: db8eb...ae6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...