Gå til innhold

Hvor farlig er løk, druer osv for hunder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får besøk av en valp i morgen og jeg er SÅ redd for at den skal få i seg noe farlig. Skal støvsuge godt før den kommer, men jeg har hørt at mye mat som løk, rosiner, druer osv er kjempefarlig for hunder og jeg tenker TENK om det ligger en liten løkbit en eller annen plass som valpen finner og så blir den skikkelig syk pga meg. 

Er det dødelig om den skulle få i seg noe av dette i en veldig liten mengde? 

Anonymkode: 62c52...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempefint at du valpesikrer hjemmet for besøk, men bare ta det med ro 🙂 En liten inntørket løkbit under kjøkkenbenken vil ikke gjøre skade.

Så lenge det ikke står en pakke med druer, en kartong med rosiner og en skål med sjokolade på kaffebordet lett tilgjengelig og valpen ikke blir holdt under oppsyn, så er det tvilsomt at den vil få i seg noen giftige matvarer. Bare hold maten unna og legg vekk skarpe objekter en valp kan finne på å svelge, så er det greit 👍

Her er forøvrig en liste over giftige matvarer, hvor mye som må til for at en hund skal bli syk, og symptomer.

https://dyreliv.no/hund/farlig-mat/

Kos deg med valpebesøket! 

Anonymkode: 7ab63...d01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjempefint at du valpesikrer hjemmet for besøk, men bare ta det med ro 🙂 En liten inntørket løkbit under kjøkkenbenken vil ikke gjøre skade.

Så lenge det ikke står en pakke med druer, en kartong med rosiner og en skål med sjokolade på kaffebordet lett tilgjengelig og valpen ikke blir holdt under oppsyn, så er det tvilsomt at den vil få i seg noen giftige matvarer. Bare hold maten unna og legg vekk skarpe objekter en valp kan finne på å svelge, så er det greit 👍

Her er forøvrig en liste over giftige matvarer, hvor mye som må til for at en hund skal bli syk, og symptomer.

https://dyreliv.no/hund/farlig-mat/

Kos deg med valpebesøket! 

Anonymkode: 7ab63...d01

Okei tusen takk for svar! ❤️ 

Anonymkode: 62c52...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...