Gjest Litjmæ Skrevet 21. oktober 2005 #1 Skrevet 21. oktober 2005 Vel, nå var vel den litt :grine2: Men http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/10/20/446989.html hva synes du om lista? "Kjenner" du mange her?
tommeline Skrevet 21. oktober 2005 #2 Skrevet 21. oktober 2005 Har vel hørt om omtrent 10 av disse.... Og det i seg selv gjør vel at jeg havner laaaangt nede på rankingen over intellektuelle her i verden...
Gjest gjest1 Skrevet 21. oktober 2005 #3 Skrevet 21. oktober 2005 jeg har hørt om to av dem, så jeg havner vel helt i bånn jeg da Det gjør ikke noe, jeg er intelektuell nok til husbruk..
Gjest Bellatrix Skrevet 21. oktober 2005 #4 Skrevet 21. oktober 2005 Jeg har hørt om noen av de. Ikke verst bare det. Men ble overrasket over denne: 17 Pope Benedict XVI Har han noen skjulte talenter?
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #5 Skrevet 23. oktober 2005 Tingen her, er vel at det er en overvekt av menn på lista og for få kvinner. Så blir spørsmålet selvsagt hvorfor det er det.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #6 Skrevet 23. oktober 2005 For å kunne bli regnet som intellektuell må jo andre vite om det - man må ha produsert noe som viser at man er det eller de rette personene må vite om det. Det betyr at det nok finnes en del intellektuelle mennesker rundt om kring i denne verdenen som aldri blir kjetn for at de er det, ja. Det samme gjelder "verdens peneste dame" eller "kjekkeste mann": selv om de har valgt å ikke eksponere seg som modeller eller skuespillere betyr ikke det at det ikke finnes noen som er penere der ute (enn akkurat de vi ser i magasinene og på film) Så det så.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #7 Skrevet 23. oktober 2005 Tingen her, er vel at det er en overvekt av menn på lista og for få kvinner. Så blir spørsmålet selvsagt hvorfor det er det. ← Enkelt. Menn har mer testosteron og følgelig et større ønske om å eksponere seg selv for andre - uavhengig av om de holder mål eller ikke. Det er jo en kjent sak at de som roper høyest får mest oppmerksomhet - dessverre. Konklusjon: ser man etter kvalitet, se litt lengre enn til de mest overivrige selvdiggerne som roper meg, meg.
Gjest TomKrus Skrevet 23. oktober 2005 #8 Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Enkelt. Menn har mer testosteron og følgelig et større ønske om å eksponere seg selv for andre - uavhengig av om de holder mål eller ikke. Det er jo en kjent sak at de som roper høyest får mest oppmerksomhet - dessverre. Konklusjon: ser man etter kvalitet, se litt lengre enn til de mest overivrige selvdiggerne som roper meg, meg. ← Hvordan kan en grå mus av en akademiker som ikke formidler sine intellektuelle kvalitetstanker være en av verdens viktigste intellektuelle? Tross alt, for å være viktig bør du ha gjennomslagskraft og være med på å sette dagsordenen. Endret 23. oktober 2005 av TomKrus
Gjest TomKrus Skrevet 23. oktober 2005 #9 Skrevet 23. oktober 2005 (endret) dobbelttull. Endret 23. oktober 2005 av TomKrus
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #10 Skrevet 23. oktober 2005 Hvordan kan en grå mus av en akademiker som ikke formidler sine intellektuelle kvalitetstanker være en av verdens viktigste intellektuelle? Tross alt, for å være viktig bør du ha gjennomslagskraft og være med på å sette dagsordenen. ← Det var det svært til uanstendig nedrakking. Poenget med mitt innlegg var nettopp at de som er på denne listen har prestert noe som synes for mange - derfor kvalifiserer de også til å være med på slike lister. Ære være dem for det! Så kommer jeg med en tilleggsbetraktning som sier at "men det finnes også kvalitet utenfor disse rankinglistene hos folk som ikke har giddet å produsere noe men som likevel kan ha evnene". Hvor var det saklige i å kalle innlegger (meg) for "grå mus" av den grunn? Herregud, get a life.
Gjest TomKrus Skrevet 23. oktober 2005 #11 Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Det var det svært til uanstendig nedrakking. Poenget med mitt innlegg var nettopp at de som er på denne listen har prestert noe som synes for mange - derfor kvalifiserer de også til å være med på slike lister. Ære være dem for det! Så kommer jeg med en tilleggsbetraktning som sier at "men det finnes også kvalitet utenfor disse rankinglistene hos folk som ikke har giddet å produsere noe men som likevel kan ha evnene". Hvor var det saklige i å kalle innlegger (meg) for "grå mus" av den grunn? Herregud, get a life. ← Og kanskje du ikke burde ta deg selv så høytidelig, eller tro at jeg ser på deg som en av verdens fremste intellektuelle. Referansen til akademiske grå mus med kvalitetstanker var ikke rettet mot deg, men til akademiske grå mus med kvalitetstanker. Hvordan kan jeg vite om du er en akademiker? Dette er en liste over de mest betydningsfulle intellektuelle, og sitter du inne med svaret på livets gåter, men formidler dem ikke, vil du ikke bli betydningsfull for verdenssamfunnet. Endret 23. oktober 2005 av TomKrus
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2005 #12 Skrevet 23. oktober 2005 Og kanskje du ikke burde ta deg selv så høytidelig, eller tro at jeg ser på deg som en av verdens fremste intellektuelle. Referansen til akademiske grå mus med kvalitetstanker var ikke rettet mot deg, men til akademiske grå mus med kvalitetstanker. Hvordan kan jeg vite om du er en akademiker? Dette er en liste over de mest betydningsfulle intellektuelle, og sitter du inne med svaret på livets gåter, men formidler dem ikke, vil du ikke bli betydningsfull for verdenssamfunnet. ← Jeg er fullstendig enig i dine siste setninger her, men jeg ville altså komme med en tilleggsbetraktning som sier at "men vi bør huske på at det kunne ha vært flere på listen - dersom de stakk seg frem". Det var det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå