AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har to svigerinner (samboer til mannens brødre). Vi har et ok forhold og jeg merker at de ikke vil være mer enn svigerinner. Jeg har invitert med ut å spise, ut på lunsj osv, men det passer aldri. Ingen spørsmål tilbake. Når jeg sender snap på en sånn familiegruppe så svarer de aldri på mine, men på andre sine. Jeg blir trist av det, men har tenkt at jeg orker ikke være den som tar iniativ lengre. Jeg skal såklart være høflig, svare osv. Hvordan skal jeg bare lære å gi mer faen da? For jeg vil jo ha mer kontakt, men ser at det ikke blir.. Noen tips? Anonymkode: 13262...bca 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Dersom man er svigerinner må det være greit å være bare svigerinner. Ettersom de bare er samboere og ikke gift tenker de kanskje ikke på deg som familie? Anonymkode: ba8a0...09e 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Det er da ikke vanlig å ha et sånt forhold til sine svigerinner som det du legger opp til. Anonymkode: a0735...e4f 13
Vannari Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 (endret) Jeg ser mine svigerinner i bursdager og annenhver jul. Hadde ikke hatt noe ønske om å møte de ellers. Heller ikke de som er gift med mine brødre. Endret 27. januar 2022 av Vannari 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Jeg skjønner at det er sårt, spesielt når du ønsker et godt forhold. Dessverre er det nok normalen å bare se hverandre på familie ting eller ha et veldig generelt forhold til Svigers for mange. Jeg skulle likt å ha et godt forhold til min samboers mor. Vi bor ikke i samme del av Norge så det e rett og slett i mulig men håper det kan bli noe lignende som du skriver når vi flytter nærmere. Det skal sies at man ikke kan forvente slikt. Jeg har en stemor og jeg hadde og har null interesse av en bonus mamma. Hun er dama til pappa og det er det. Jeg tror hun gjerne vil ha et bedre forhold med meg men jeg er bare ikke interessert. Hadde de blitt sammen når jeg var veldig lita hadde det kanskje vært noe annet, men hu kom inn i tenårene og det var tøft for meg 😅 Samme gjelder kjæresten til mamma, men han har aldri prøvd å være noe mer enn akkurat det, noe jeg egentlig er glad for. Føler at jeg automatisk har et bedre forhold til han fordi han ikke stresser sånn med akkurat det. Du kan jo prøve å spørre men ikke forvent noe eller krev noe. Det eller du får gjøre som du sier. Ikke legg så mye energi i det selv, da blir du ikke skuffa når du ikke får det samme tilbake. Anonymkode: 52852...420 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skjønner at det er sårt, spesielt når du ønsker et godt forhold. Dessverre er det nok normalen å bare se hverandre på familie ting eller ha et veldig generelt forhold til Svigers for mange. Jeg skulle likt å ha et godt forhold til min samboers mor. Vi bor ikke i samme del av Norge så det e rett og slett i mulig men håper det kan bli noe lignende som du skriver når vi flytter nærmere. Det skal sies at man ikke kan forvente slikt. Jeg har en stemor og jeg hadde og har null interesse av en bonus mamma. Hun er dama til pappa og det er det. Jeg tror hun gjerne vil ha et bedre forhold med meg men jeg er bare ikke interessert. Hadde de blitt sammen når jeg var veldig lita hadde det kanskje vært noe annet, men hu kom inn i tenårene og det var tøft for meg 😅 Samme gjelder kjæresten til mamma, men han har aldri prøvd å være noe mer enn akkurat det, noe jeg egentlig er glad for. Føler at jeg automatisk har et bedre forhold til han fordi han ikke stresser sånn med akkurat det. Du kan jo prøve å spørre men ikke forvent noe eller krev noe. Det eller du får gjøre som du sier. Ikke legg så mye energi i det selv, da blir du ikke skuffa når du ikke får det samme tilbake. Anonymkode: 52852...420 Takk for at du orker å svare skikkelig 🥰 Jeg må vel bare innse at det ikke er så vanlig ja. Synes bare det er sårt. Men må prøve å ikke bry meg rett og slett.. Selv om jeg ikke er laget slik, jeg er glad i familie og ønsker å ha de nær. Men må vel bare innse at det ikke er gjensidig. Vi har invitert på mat og slik og noen ganger kommer de. Men vi har ikke en eneste gang blitt invitert tilbake.. Så jeg tror jeg bare må ta hintet.. Anonymkode: 13262...bca 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for at du orker å svare skikkelig 🥰 Jeg må vel bare innse at det ikke er så vanlig ja. Synes bare det er sårt. Men må prøve å ikke bry meg rett og slett.. Selv om jeg ikke er laget slik, jeg er glad i familie og ønsker å ha de nær. Men må vel bare innse at det ikke er gjensidig. Vi har invitert på mat og slik og noen ganger kommer de. Men vi har ikke en eneste gang blitt invitert tilbake.. Så jeg tror jeg bare må ta hintet.. Anonymkode: 13262...bca Her var vel faktisk de tre foregående svarene også skikkelige, altså. Anonymkode: ba8a0...09e 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her var vel faktisk de tre foregående svarene også skikkelige, altså. Anonymkode: ba8a0...09e Joda, men utfyllende mente jeg ☺️ Anonymkode: 13262...bca
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 Vannari skrev (16 minutter siden): Jeg ser mine svigerinner i bursdager og annenhver jul. Hadde ikke hatt noe ønske om å møte de ellers. Heller ikke de som er gift med mine brødre. Men jeg har jo et ønske.. Men sårt når det ikke er gjengjeldt. Men greit å vite hva som er vanlig.. Anonymkode: 13262...bca
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dersom man er svigerinner må det være greit å være bare svigerinner. Ettersom de bare er samboere og ikke gift tenker de kanskje ikke på deg som familie? Anonymkode: ba8a0...09e Sikkert. De ser vel på sin side som familie. Selv om mine barn er like mye nieser og nevøer som på den andre siden. Så sånn sett er vi jo familie.. Anonymkode: 13262...bca
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 Nå høres det ikke ut som disse brødrene er veldig nære heller? I såfall er det mye vanskelige å bli kjent når man egentlig sjelden møtes. Det jeg ser er i hvertfall at søsken som er nære har ofte partnere som har gode forhold seg i mellom også. Det nære siøskenforholdet må komme først.. dessverre.. Anonymkode: f692f...20c 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nå høres det ikke ut som disse brødrene er veldig nære heller? I såfall er det mye vanskelige å bli kjent når man egentlig sjelden møtes. Det jeg ser er i hvertfall at søsken som er nære har ofte partnere som har gode forhold seg i mellom også. Det nære siøskenforholdet må komme først.. dessverre.. Anonymkode: f692f...20c Jo men de er det! Broren kommer ofte hit.. Og de to andre svigerinnene snakker mer sammen. Er sikkert bare jeg som overdriver. Men nå skal jeg lære meg å ikke bry meg!! Men hvordan 😅 Anonymkode: 13262...bca
Nymerïa Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hvordan skal jeg bare lære å gi mer faen da? For jeg vil jo ha mer kontakt, men ser at det ikke blir.. Noen tips? Du håndterer det på samme måte som du håndterer det når det er hvem som helst av andre mennesker som ikke gjengjelder ønskene dine om kontakt (noe som skjer de aller fleste av oss innimellom). Jeg regner med at du tenker "Nei vel, det var surt. Jeg får heller være med noen andre." Jeg vil ikke si at det er å gi faen, mer å arkivere det i ting-jeg -gjerne-skulle-sett-annerledes-men-sånn-er-det-skuffen. Familie eller ei, vil de ikke, så vil de ikke. Du har gjort ditt. 1
Vannari Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men jeg har jo et ønske.. Men sårt når det ikke er gjengjeldt. Men greit å vite hva som er vanlig.. Anonymkode: 13262...bca Joda, jeg forstår det. Men jeg svarte som en "usosial" svigerinne. For å utfylle så vil jeg heller være med mine venner hvis jeg har barnefri eller litt fritid. Men nå er jeg veldig ulike alle mine svigerinner også.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg har to svigerinner (samboer til mannens brødre). Vi har et ok forhold og jeg merker at de ikke vil være mer enn svigerinner. Jeg har invitert med ut å spise, ut på lunsj osv, men det passer aldri. Ingen spørsmål tilbake. Når jeg sender snap på en sånn familiegruppe så svarer de aldri på mine, men på andre sine. Jeg blir trist av det, men har tenkt at jeg orker ikke være den som tar iniativ lengre. Jeg skal såklart være høflig, svare osv. Hvordan skal jeg bare lære å gi mer faen da? For jeg vil jo ha mer kontakt, men ser at det ikke blir.. Noen tips? Anonymkode: 13262...bca Slutt å ta kontakt. De vet hvor de finner deg om de vil finne på noe. Anonymkode: 61e99...5c1 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 Skjønner deg godt. Hadde samme ønske selv en gang. Men innså at for henne var det viktigere å bli den populære hos svigers med baksnakking av meg og fremstå perfekt for de. Så har gitt opp det og prøver ikke. Anonymkode: 6d2aa...a63 1
Marimma Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 Min svigerinne liker ikke meg heller, hun foretrekker eksen til mannen og lot meg aldri få bli kjent med henne. Så jeg har bare resignert det. Er høflig og imøtekommende når hun er der, men har gitt opp å ha en relasjon utover familiesamlinger. Hun er fremdeles venninne med hans eks, så det er vel derfor hun ikke vil snakke særlig med meg. Trist, men sånn er nå familie - man får ikke valgt alle
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 Mange vil nok føle at det er litt risikabelt å skulle bli gode venner med svigerinner også. Om det går skjeis, så kan familiesammenkomster bli temmelig anspente, og i verste fall kan brødrene bli dratt inn i det og satt opp mot hverandre. Også er det noen som rett og slett ikke ønsker å utvide sosiallivet sitt. Jeg foretrekker å bare ha 2 venner som jeg møter nå og da. Anonymkode: 689ea...bf0
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 Jeg skulle ønske du var min svigerinne Så jeg skjønner jo godt ønsket ditt. Jeg har en svigerinne selv, og vi har en god tone, men er også veldig ulike, samt bor et stykke fra hverandre. Hun har andre interesser og liker å snakke om andre typer tema enn meg (hun er rett og slett smartere enn meg, og mer interessert i fagstoff som jeg ikke forstår). Men som andre sier, er det ganske vanlig å ikke være så når svigerinner og svogere. Det trenger ikke å handle om at en misliker hverandre. Det kan handle om mangel på tid og overskudd til å prioritere relasjonen, og ulike ønsker for hvordan en er sammen. Jeg ville heller satset på relasjoner til venner. Anonymkode: e61af...c15
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mange vil nok føle at det er litt risikabelt å skulle bli gode venner med svigerinner også. Om det går skjeis, så kan familiesammenkomster bli temmelig anspente, og i verste fall kan brødrene bli dratt inn i det og satt opp mot hverandre. Også er det noen som rett og slett ikke ønsker å utvide sosiallivet sitt. Jeg foretrekker å bare ha 2 venner som jeg møter nå og da. Anonymkode: 689ea...bf0 Risikabelt å bli god venn med en svigerinne? Det er da ikke normalt å legge seg ut med venner i voksen alder? Kan heller se for meg at det er litt kjedelig dersom det blir brudd, og man fortsatt er veldig gode venninner. Anonymkode: bea40...cf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå