AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Når begynte du med det? Fødte for tre dager siden, så er jo enda veldig tidlig. Men jeg gleder meg veldig til å komme igang igjen Anonymkode: ba816...0f5
Gjest EmKay Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Gikk vel første trilletur etter rundt 4 dager. Ellers fikk jeg sjekket status på diastase og bekken med ultralyd av fysioterapeut rundt 5 uker etter fødsel og fikk grønt lys for å trene hva jeg ville (Dvs, starte forsiktig og trappe rolig opp)
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Begynte da baby var 4 mnd. Sykling og styrke (innendørs). Første joggetur med vogna nå, 5,5 mnd. Du bør nok være litt forsiktig i starten, begynn med trilletur. Ting skal leges og starter man for raskt kan det gi problem med bekken og lekkasje. Men kommer jo an på typen fødsel, evt komplikasjoner og form fra tidligere 😊 Anonymkode: 9b7aa...87f
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Ta det rolig! Det er veldig dumt å presse seg og overbelaste bekkenbunnen. Jeg gikk lange trilleturer fra ca. 1 uke etter fødsel, burde ha tatt det rolig mye lenger. Det finnes mange gode kontoer med inspirasjon, øvelser og tips på insta hvis du bruker det. Også en podcast av Pia Seeberg. Anonymkode: ca44d...a59 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Var på sats 3 uker etter fødsel. Følte meg fin i formen. Ble bare rolig trening i starten. Men deilig å bevege litt på seg. Ble også daglige gåturer fra et par dager etter vi kom hjem fra sykehuset. Anonymkode: bbedf...c91
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Gikk hjem fra sykehuset tre dager etter fødsel, ca 40 min. Trente etter ca 3-4 uker. Hadde et uproblematisk svangerskap og en helt grei fødsel. Anonymkode: 0205f...28e
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 Man skal ikke begynne med trening før 6 uker etter fødsel, selv om man trente før og i svangerskapet. Du kan naturligvis trimme, gå tur etc som du ønsker selv i mellomtiden, men styrketrening er ikke anbefalt før etter tidligst 6 uker. Anonymkode: 4aa36...dff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå