AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Sluttet nettopp i en jobb der det nesten utelukkende er kvinner. Ble helt spist opp av miljøet der. Baksnakking og bitching hele tiden. Er dette normalt? Skal heldigvis til en arbeidsplass der det er litt mer likevekt. Anonymkode: f60d6...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Jeg jobber som bioingeniør, og har stort sett bare jobbet med kvinner. Veldig lite drama og konflikter, og lite baksnakking. Faktisk er det godt miljø blant kollegaer det som har holdt meg gående i yrket i noen år, fordi akkurat den delen har vært veldig bra (tre ulike arbeidsplasser). Anonymkode: 6247e...a32 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Det kan være like ille i mannsdominerte bedrifter. Rømte for fra en industribedrift etter fire mnd hvor «eldre gubber» i hovedsak baktalte, ropte, kjeftet og saboterte for hverandre over en lav sko. Anonymkode: ed1ec...a3a 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Det har nok noe med hva slags type jobb det er, innbiller jeg meg. Typisk jobber med lite utdanning/sliteryrker med med mye mistrivsel, blir det fort dårlig stemning på. Anonymkode: d5df3...657 10
Gjest Ghostface Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Overrasker meg ikke fordi det er ofte konflikter blant kvinner enn det er med menn.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Nei. Det er en myte. Finnes drittfolk overalt. Av begge kjønn. Anonymkode: d1e6e...67d 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Ghostface skrev (Akkurat nå): Overrasker meg ikke fordi det er ofte konflikter blant kvinner enn det er med menn. Kilde? Anonymkode: d1e6e...67d 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg jobber som bioingeniør, og har stort sett bare jobbet med kvinner. Veldig lite drama og konflikter, og lite baksnakking. Faktisk er det godt miljø blant kollegaer det som har holdt meg gående i yrket i noen år, fordi akkurat den delen har vært veldig bra (tre ulike arbeidsplasser). Anonymkode: 6247e...a32 Samme her. Bioingeniør Anonymkode: 6f4c2...c36
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 jobber ikke i et "sliteyrke" - Men må bare konstatere at det har blitt mye værre arbeidmiljø etter at det i de siste årene har blitt flere kvinner enn menn, inkl i ledergruppen. Anonymkode: c7e3a...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det har nok noe med hva slags type jobb det er, innbiller jeg meg. Typisk jobber med lite utdanning/sliteryrker med med mye mistrivsel, blir det fort dårlig stemning på. Anonymkode: d5df3...657 Jeg har inntrykk av at «sliteryrker» fører til bedre samhold og miljø. Anonymkode: d5fa2...599 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 Har jobba et par plasser der det var mye damer. Der klikka de seg og mye sladder. Ble utestengt den ene plassen. Når det var kaffekos på fredagen ble jeg aldri invitert. Når jeg nærma meg de så ble de tause. Fikk høre det var mye sladder om meg, mest pga jeg var endel syk og en hadde observert meg i en butikk. Beste plassen var og jobbe i mannsdominert bedrift. Ingen sladder og jeg fikk jobbe i fred uten tyting og sladder. De fleste der var greie. Pleide og lage kake til fredagskos og det likte mannfolka Anonymkode: 549ee...6f4 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 Hadde dårlig arbeidsmiljø der jeg jobber i godt over et år men det ble bra med engang sjefen slutta. Vi gikk alle overens utenom med sjefen som heldigvis bare var der en gang i uka maks. Nå skal det sies at jeg oppførte meg som folk rundt henne, men jeg hadde problemer med hvordan hun behandlet ansatte. La oss si hun var en arbeidsnarkoman som bøyde seg i støvet for topp sjefen som ville kutte i alt av utgifter konstant. De/hun mente at vi skylte bedriften gratis arbeid og dugnad pga covid nedstenging og dårligere økonomi og en haug andre syke forventinger. Ble maaange mange hete diskusjoner rundt dette og mer på personalmøter. Sjefen klarte ikke kritikk og hisset seg opp noe ekstremt hver gang så det ble aldri er rolig møte, dessverre. Ble bare en haug damer som kjeftet på hverandre 😅 Jeg kjeftet sjeldent men ble så og si aldri hørt fordi jeg da ikke hevet stemmen og kjefta tilbake haha. Uansett... Hun slutta pga helseproblemer og miljøet ble bedre med engang. Nå har vi en sjef som forstår at mennesker er mennesker og vi har alle våre utfordringer. Hun er streng men rettferdig og bare det at hun forstår seg på psykisk helse hjelper noe sinnsykt i stede for å ha en sjef som kaller deg lat eller snakker om "når jeg var ung" når du legger frem om personlige utfordringer 😅 Anonymkode: c5b6a...736 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 Kjenner ikke helt igjen dette. Har jobbet fire steder med nesten bare kvinner. Veldig lite tull alle steder. Anonymkode: 4486e...c3b 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan være like ille i mannsdominerte bedrifter. Rømte for fra en industribedrift etter fire mnd hvor «eldre gubber» i hovedsak baktalte, ropte, kjeftet og saboterte for hverandre over en lav sko. Anonymkode: ed1ec...a3a Ja, gubbene er ikke nødvendigvis noe bedre. Anonymkode: 8ce38...92e
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 I min karriere og følgelig veldig subjektive lille oppfatning, så har det vært mer bitching i lavstatusjobber som er lette å få og ikke krever noe høy utdanning, imens det er mindre av det i de jobbene jeg har hatt hvor de kan velge og vrake i kandidater og bare intelligente, sosialt oppegående mennesker får jobbe. Drittsekker finnes overalt, og kommer med både innover- og utovertiss, men sånn genuint ræva arbeidsmiljø sier mer om bedriften og dens ledelse og tanker rundt kultur enn det sier om kjønn. Anonymkode: 4fe4f...b8b 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 Har bare jobbet på kvinnedominerte arbeidsplasser (helsevesenet), har alltid vært bra arbeidsmiljø. Det er jo litt baksnakking, men det har vært veldig mye mer støtte og oppbacking. I min nåværende jobb er det tre mannlige leger som er de største dramaqueensene og lager alle konfliktene. Og de krangler med hverandre, ikke med damene. Broren min er elektriker og har bare jobbet på mannsdominerte arbeidsplasser. De krangler og baksnakker hele tida. De kaller det ikke baksnakking da, for de er menn. De oppløser bedriftene og starter for seg selv og konkurrerer mot hverandre og beskylder hverandre for sabotasje og står på. Anonymkode: 47e62...1a0 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har nok noe med hva slags type jobb det er, innbiller jeg meg. Typisk jobber med lite utdanning/sliteryrker med med mye mistrivsel, blir det fort dårlig stemning på. Anonymkode: d5df3...657 Enig, min erfaring også. Har jobbet i helsevesenet med mange kvinner og opplevde mye baksnakking og drama. Har også jobbet som jurist på flere steder, null drama. Anonymkode: 35054...62b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har jobbet mange forskjellig steder. På to av dem var det mest menn, men tre av mennene var skikkelige dramaqueens og drittsekker. Generelt sett er det mest damer som klikker på hverandre, men to av stedene jeg har jobbet har det vært en veldig god balanse. Alt kommer ned til personligheten til de som jobber det og hva slags tiltak leder gjør for å sikre et godt samarbeidsmiljø. Anonymkode: 8b870...7b7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 Jeg er kvinne og jobber med mest kvinner, det er jævlig. Anonymkode: d76f4...677 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 Mange kvinner på min arbeidsplass, men bare folk med høy utdanning og som har måttet komme gjennom et «nåløye» for å få jobbe der. Kjempegodt arbeidsmiljø. Ingen bitching eller baksnakking. Anonymkode: fa715...84c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå