Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på andregangs intervju på tirsdag... Drømmejobben, så jeg går på nåler nå :(

de sa at de hadde dårlig tid

i dag er det torsdag... 

tror dere håpet er ute?jeg har så vondt i magen :(

Anonymkode: d7f07...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter sånn selv. Har fått skikkelig magevon. Var på intervju i starten av denne uken selv, og det virket så lovende. Drømmestillingen! Ikke hatt så lyst på en jobb på det jeg kan minnes. Sa jeg måtte være klar til å si opp på mandag fordi det haster dersom det blir meg. Ikke har de ringt referanser heller, som har sittet klare de siste dagene, og nå renner tiden ut. Vet jeg ikke er den eneste aktuelle kandidaten. Hopper hver gang det kommer lyd på telefonen. Tok til og med telefonen da nettselskapet ringte for å selge strømpakke, bare sånn i tilfelle de ringte fra et annet nummet.

Anonymkode: 868c5...223

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sitter sånn selv. Har fått skikkelig magevon. Var på intervju i starten av denne uken selv, og det virket så lovende. Drømmestillingen! Ikke hatt så lyst på en jobb på det jeg kan minnes. Sa jeg måtte være klar til å si opp på mandag fordi det haster dersom det blir meg. Ikke har de ringt referanser heller, som har sittet klare de siste dagene, og nå renner tiden ut. Vet jeg ikke er den eneste aktuelle kandidaten. Hopper hver gang det kommer lyd på telefonen. Tok til og med telefonen da nettselskapet ringte for å selge strømpakke, bare sånn i tilfelle de ringte fra et annet nummet.

her har de ikke engang spurt etter referanser..

vet det var mange gode søkere. 

jeg håper virkelig jeg får høre noe i løpet av morgendagen. Et evt avslag blir hardt :( 

TS 

Skrevet

Jeg var også på andregangsintervju en tirsdag. 

Tenkte at dersom de ikke ber om referanser innen fredag, så er den ikke min. (Tenkte at de ringer referanser og gir tilbud før helga om det bar aktuelt).

De ringte ikke fredag. Men fikk svar mandag om at jeg ikke fikk den. 

Anonymkode: 304f9...d7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

her har de ikke engang spurt etter referanser..

vet det var mange gode søkere. 

jeg håper virkelig jeg får høre noe i løpet av morgendagen. Et evt avslag blir hardt :( 

TS 

Det er tidkrevende og en påkjenning hver gang. En liten trøst, hadde det ikke vært for forrige avslag jeg opplevde, hadde jeg ikke hatt den muligheten jeg har nå. Jeg trodde forrige jobb jeg søkte på var en drømmejobb. Har forstått nå at det strategisk ville vært mer risikofylt, mer stress osv. Når den døren lukket seg og en ny åpnet seg, skjønte jeg at jeg kan sikte litt høyere også. Om 2 år, kan det godt tenkes du tenker " enda godt det ble som det ble", men vet at avslag på en jobb man har håpet om å få suger. 

Du får håpe på det beste, men være forberedt på avslaget og be de ta vare på cv'en din

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg var også på andregangsintervju en tirsdag. 

Tenkte at dersom de ikke ber om referanser innen fredag, så er den ikke min. (Tenkte at de ringer referanser og gir tilbud før helga om det bar aktuelt).

De ringte ikke fredag. Men fikk svar mandag om at jeg ikke fikk den. 

Anonymkode: 

Spurte de deg om referansene rett i etterkant av den tirsdagen? Eller hørte du ikke noe fra du gikk fra intervjuet til mandagen kom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Spurte de deg om referansene rett i etterkant av den tirsdagen? Eller hørte du ikke noe fra du gikk fra intervjuet til mandagen kom?

Jeg hørte ingenting før de ringte på mandagen med avslag. 

Så ikke noe spørsmål om referanser. 

(Som sagt, så bestemte jeg meg for at dersom de ikke spurte om referanser før helga, så var det en annen som var først på lista). Så det lille håpet mitt i helga var at vedkommende som sto først bruke helga til å tenke, for å så takke nei. 

Anonymkode: 304f9...d7e

Skrevet

Var i et andregangsintervju for jobb A 6 desember og i et annet andregangsintervju til jobb B 13 desember.

Jobb A spurte om referanser 14 desember og jobb B bare ringte uten å spørre da jeg hadde kontaktene i CV, de ringte 15 desember. Fikk jobbtilbud fra jobb A 16 desember og jobbtilbud fra jobb B 17 desember.

Så det varierte veldig. Den ene jobben brukte nesten 2 uker til jobbtilbud og den andre under 1 uke.

Grusom situasjon å sitte i, vet akkurat hvordan du har det!! Ventingen er uutholdelig. Masse lykke til!

Anonymkode: e2c93...502

Skrevet

Og der kom avslaget. 5 dager etter siste intervju. Kjipt! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og der kom avslaget. 5 dager etter siste intervju. Kjipt! 

så kjipt :( 

jeg venter fortsatt på svar. Skulle ønske jeg slapp å ta med meg usikkerheten inn i helgen. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...