Gå til innhold

Falsk positiv - er dette mulig??

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor får man falsk positiv gang etter gang på hurtigtest? Barnet mitt har 4 falske positive hurtigtester på 1 uke!!! PCR tester er negative (2 stk på 1 uke). Jeg trodde ikke dette skulle være mulig?? 🤔

Endret av abella
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er nok ikke pcr-testene tatt godt nok så de har fanget opp viruset.

• Liker 2
Skrevet

Ble PCR tatt i halsen? Hvis ikke så er det nok PCR’en som er falsk negativ.
Uansett har det stått flere steder at hurtigtestene er mye sikrere på positiv enn negativ, så her er det noe rart.

Skrevet

Jeg hadde tre positive hurtigtester på samme dag. Samboeren min tok èn hurtigtest, og den var også positiv. Dette var samme dag. Disse kom fra ulike pakker. 

Tok PCR- test, som kom som «usikkert resultat» til svar. Måtte ta ny PCR- test, og denne ble negativ. 

Skrevet
JuneR skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde tre positive hurtigtester på samme dag. Samboeren min tok èn hurtigtest, og den var også positiv. Dette var samme dag. Disse kom fra ulike pakker. 

Tok PCR- test, som kom som «usikkert resultat» til svar. Måtte ta ny PCR- test, og denne ble negativ. 

Ble PCR-testene tatt i halsen? 

Skrevet
Frøkensina skrev (1 minutt siden):

Ble PCR-testene tatt i halsen? 

Ja, både i hals og nese. 

Skrevet
JuneR skrev (14 minutter siden):

Ja, både i hals og nese. 

Så rart. Tok dere hurtigtestene korrekt? Har lest at hvis de blir liggende for lenge kan de vise falsk positiv. 

Skrevet
Frøkensina skrev (7 minutter siden):

Så rart. Tok dere hurtigtestene korrekt? Har lest at hvis de blir liggende for lenge kan de vise falsk positiv. 

Ja, de ble tatt riktig og lest av innen tiden de skal. De ble forøvrig positive etter kort tid. 

• Opprett ny...