AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 For rundt et år siden flyttet vi inn i et nytt hus. Det er en stor villa med gjesterom, og en stund etter at vi flyttet inn så oppdaget vi at det er en dør bak i garderobeskapet på det ene gjesterommet. Bak døra er det et lite, tomt rom på kanskje 4 m2. Nå pusser vi opp, og siden jeg alltid har vært fascinert av hemmelig rom så har jeg lyst til å fjerne døra og gjøre rommet hemmelig. Men hvordan burde vi gå frem? Jeg har prøvd å google, men får så mye rart som resultat. Anonymkode: c5fb2...4fe 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Du må ha et panel som glir til side når du trykker på en skjult knapp, synes jeg. Anonymkode: 738bc...c85 8 3 1
Luckiness Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Men var det hemmelig på plantegningene? Tenker det kanskje bare er en tilfeldighet at garderobeskapet står foran døren? Fordi tidligere eiere har tenkt det var mest praktisk i rommet? Fjerner du døren kommer dere jo ikke inn😅 Hva med å heller lage en bokhylle eller noe som er festet til en slags dør? Så det tilsynelatende ikke er noen dør der. 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har lyst å lage en bokhylledør til en bod som da blir skjult. Har sett på noen varianter bl.a. på pinterest Anonymkode: fe566...4f7 5
Gjest BrittEkeberg Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Et hemmelig rotomskrotrom som Monica i Friends hadde
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Litt kjedelig, men ville bygget garderobeskap rundt åpningen med skyvedører langs hele veggen. Også walk in i rommet. Har hatt det i en leilighet og det var så digg! Og blir litt hemmelig. Anonymkode: 52c1c...7b7 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 14 minutter siden, Luckiness said: Men var det hemmelig på plantegningene? Tenker det kanskje bare er en tilfeldighet at garderobeskapet står foran døren? Fordi tidligere eiere har tenkt det var mest praktisk i rommet? Fjerner du døren kommer dere jo ikke inn😅 Hva med å heller lage en bokhylle eller noe som er festet til en slags dør? Så det tilsynelatende ikke er noen dør der. Jeg har ikke sjekket plantegningene, men dette er ikke et klesskap plassert foran et rom. Det er tre innebygde klesskap med kanskje halvannen meter imellom i husets annen etasje, så det er et slags tomrom bak det ene klesskapet i midten som er gjort til et slags rom. Skal prøve å ta bilde 😁 Anonymkode: c5fb2...4fe
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Hadde en venninne da jeg var liten som hadde et hemmelig rom . Vi måtte gå inn i klesskapet hennes og der var det hull i bakveggen slik at vi kom videre inn i dette rommet. Kjempekjekt! Så hvordan du løser det kommer jo an på hva du har tenkt bruke rommet til.. Anonymkode: 386d5...3c8 6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 Hadde skjult det på en slik måte at barna vil finne det og oppdage det selv. Gjemt unna litt skatter og leker, og latet som dette var noe barna fant på egenhånd Anonymkode: 0b4cd...695 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 Det er ikke lys der inne, så får ikke tatt bilde av rommet. Men slik ser det ut inne i skapet når det er åpnet: Anonymkode: c5fb2...4fe 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde skjult det på en slik måte at barna vil finne det og oppdage det selv. Gjemt unna litt skatter og leker, og latet som dette var noe barna fant på egenhånd Anonymkode: 0b4cd...695 Det var barna som oppdaget det, og da var det dessverre inen skatter der, kun noe gjenglemt julepynt fra forrige eier som tydeligvis har brukt det til oppbevaring Anonymkode: c5fb2...4fe
Luckiness Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 Er det vanlig takhøyde der? Isåfall har de tidligere eierne/de som bygget planlagt å lage liten dør for å kanskje gjøre det «hemmelig». For hvem setter inn en liten dør hvis det kan brukes som bod? Hva med å lage en kosekrok for barna og forsåvidt dere voksne også. Koselig lys, kanskje noe stjernelys, store gode puter å sitte på, et par pledd, en kurv med bøker og blader? 3
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #13 Skrevet 28. januar 2022 Hvordan er takhøyden i dette bodrommet? Dersom det er under et skråtak eller lignende er det temmelig vanlig å ha små boder der, for å utnytte plassen. Anonymkode: 5909a...3e7 2
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #15 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 1/27/2022 den 18.20): Hadde en venninne da jeg var liten som hadde et hemmelig rom . Vi måtte gå inn i klesskapet hennes og der var det hull i bakveggen slik at vi kom videre inn i dette rommet. Kjempekjekt! Så hvordan du løser det kommer jo an på hva du har tenkt bruke rommet til.. Anonymkode: 386d5...3c8 Narnia? Anonymkode: bfc27...a36 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #16 Skrevet 28. januar 2022 Det høres jo bare ut som et kott? I huset jeg vokste opp i hadde vi flere slike kott i ulike krinker og kroker av overetasjen vår, med små dører på litt bortgjemte steder. De var romslige, men det var stort sett skråtak, så det handler vel om utnyttelse av plass uten at man har mye skråtak i oppholdsrom. Gull for oss barna, vi oppdaget de litt gradvis og hadde "hemmelig klubb" i flere kott (og foreldrene mine brukte det som oppbevaring) Anonymkode: cc022...a2e 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #17 Skrevet 29. januar 2022 Dette er et kott ja. Og du trenger ikke lys for å ta bilde, bare bruk blitzen på tlf din. Anonymkode: a139e...99f 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #18 Skrevet 29. januar 2022 Åååh, jeg har alltid hatt lyst på hemmelige rom! En vakker dag skal jeg bygge hus med hemmelige rom og ganger! 😄 Anonymkode: e8ec4...e75 2
Chantielle Skrevet 29. januar 2022 #19 Skrevet 29. januar 2022 Ryddet for avsporinger/tull. Chantielle mod.
Gjest BrittEkeberg Skrevet 29. januar 2022 #20 Skrevet 29. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.1.2022 den 18.28): Det er ikke lys der inne, så får ikke tatt bilde av rommet. Men slik ser det ut inne i skapet når det er åpnet: Anonymkode: c5fb2...4fe Kanskje litt for stort, men kunne du brukt rommet som en safe? Når dere reiser bort, kan dere legge alle deres mest verdifulle verdisaker inn der, og ha en sikrere dør…? Tror jeg faktisk ville gjort det. Endret 30. januar 2022 av BrittEkeberg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå