Snuffa99 Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har astma, men 3 vaksiner. Er veldig nervøs for å bli smittet og hva følgende av det kan bli 1
BellaMargitha Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Jeg er smittet med det jeg vil tro er omikron, er vaksinert iløpet av den siste måneden. Merker ingenting utover positiv test. Må teste jevnlig pga jobb og oppdaget derfor smitte tilfeldig 1
Gjest Elisabeta Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Er smitta nå. Våkna med skallebank forrige torsdag. Negativ test. Frøys på jobb. Knallform fredag, men merkelig slapp på kvelden. Våkna med tidenes skallebank lørdag og muskelverk. Vondt når beveget øyne opp/siden. Ble sofaen den dagen. Bittelitt tungpustet mandag + mista lukt/smak. Ellers fin form. Varm i nesa konstant. I natt våkna jeg med bihulevondt ut av en annen verden + kvalme. I dag holdt jeg på å besvime i dusjen, måtte sette meg ned + tungpusta. Har vært greit redd i dag ja🙄 Uvaksa, 47 år og anstrengelsesastma.
LCFA Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Det er forskjellige grader av astma. Min samboer har mild type og kan gå flere dager uten medisin. Det er forskjell på om den er under god kontroll. På dager uten trening/mye bevegelse så merkes ikke astmaen sier hun og kan da glemme å ta medisinen. Hun har fått beskjed fra legen om at det er viktigere nå enn før å ta den medisinen selv på dager den føles unødvendig. Viktigere pga korona. Slik jeg leser dette så gir fedme, diabetes, hjerteproblemer og alder større korona-fare for mange enn kontrollert astma: https://www.asthma.org.uk/advice/triggers/coronavirus-covid-19/covid-19-and-asthma/#whatsrisk
Handful Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 (endret) Er frisk ellers. Uka før; litt vondt i hodet noen dager Startet med vondt i halsen. Så ble det mer vondt i halsen, verking i beina, litt hoste og slim, hes stemme. Lett rennende nese, nyser. Så ble allmenntilstanden bedre igjen, føles bare lett forkjølet. Pleier å bli sykere ved vanlig forkjølelse. Men er fortsatt midt oppi det, så er fortsatt bekymret for å bli verre. Endret 27. januar 2022 av Handful
Zokutine Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Regner med jeg har omikron. Testet positivt på søndag. Har astma, pleier bli veldig tett når jeg har luftveisinfeksjoner eller og trenger da ofte mer medisiner. Men nå har jeg ikke vært særlig plaget med lungene, jeg hoster litt, men det er ikke veldig «dyp» hoste. Var skikkelig dårlig dagen etter positiv test, med vondt i kroppen, vondt i hodet, oppkast (pga hodepinen regner jeg med) feber og sår hals. Hodepinen ga seg etter mandag heldigvis, er fortsatt veldig sliten og slapp, må hvile mye, og har mista smak og lukt, og hoster litt fortsatt. Men ellers syns jeg det har gått greit bortsett fra mandagen 😊 Har bare 2 doser. «Glad» jeg fikk korona nå som det var omikron, kan hende det hadde vært verre (mtp lungene/astma) om jeg hadde fått en av de tidligere variantene uten noen vaksiner 😊
Gjest BrittEkeberg Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Snuffa99 skrev (1 time siden): Jeg har astma, men 3 vaksiner. Er veldig nervøs for å bli smittet og hva følgende av det kan bli Ikke oppsøk smitte. Ta vare på deg selv.
Maya__ Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har det nå. Er ute av isolasjon i morgen. Første symptomet jeg merket var kløe i halsen, det varte i ca 3 dager, har også hatt litt mild hodepine. Det er de symptomene jeg har hatt.
Snuffa99 Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #9 Skrevet 27. januar 2022 BrittEkeberg skrev (57 minutter siden): Ikke oppsøk smitte. Ta vare på deg selv. Er utplassering i praksis med barn og er nærkontakt med dem. Denne praksisen er obligatorisk hvis ikke består jeg ikke utdanning. Syns det er forferdelig vondt, er redd og tenker jeg blir dødssyk hvis jeg blir smitta. Har kraftig astma og er avhengig av medisin daglig.
Gjest Elisabeta Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 Maya__ skrev (47 minutter siden): Jeg har det nå. Er ute av isolasjon i morgen. Første symptomet jeg merket var kløe i halsen, det varte i ca 3 dager, har også hatt litt mild hodepine. Det er de symptomene jeg har hatt. 3 doser?
Gjest Elisabeta Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 Snuffa99 skrev (1 minutt siden): Er utplassering i praksis med barn og er nærkontakt med dem. Denne praksisen er obligatorisk hvis ikke består jeg ikke utdanning. Syns det er forferdelig vondt, er redd og tenker jeg blir dødssyk hvis jeg blir smitta. Har kraftig astma og er avhengig av medisin daglig. Er du vaksinert går det vel helst bra❤️🥰
Gjest BrittEkeberg Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 Snuffa99 skrev (Akkurat nå): Er utplassering i praksis med barn og er nærkontakt med dem. Denne praksisen er obligatorisk hvis ikke består jeg ikke utdanning. Syns det er forferdelig vondt, er redd og tenker jeg blir dødssyk hvis jeg blir smitta. Har kraftig astma og er avhengig av medisin daglig. Stakkars! Skolen burde vel kunne gjøre et unntak for personer i din situasjon. Du må sette helsa først.
Snuffa99 Skrevet 27. januar 2022 Forfatter #13 Skrevet 27. januar 2022 BrittEkeberg skrev (6 minutter siden): Stakkars! Skolen burde vel kunne gjøre et unntak for personer i din situasjon. Du må sette helsa først. Godt spørsmål. De er veldig strenge
Gjest Elisabeta Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 Zokutine skrev (1 time siden): Regner med jeg har omikron. Testet positivt på søndag. Har astma, pleier bli veldig tett når jeg har luftveisinfeksjoner eller og trenger da ofte mer medisiner. Men nå har jeg ikke vært særlig plaget med lungene, jeg hoster litt, men det er ikke veldig «dyp» hoste. Var skikkelig dårlig dagen etter positiv test, med vondt i kroppen, vondt i hodet, oppkast (pga hodepinen regner jeg med) feber og sår hals. Hodepinen ga seg etter mandag heldigvis, er fortsatt veldig sliten og slapp, må hvile mye, og har mista smak og lukt, og hoster litt fortsatt. Men ellers syns jeg det har gått greit bortsett fra mandagen 😊 Har bare 2 doser. «Glad» jeg fikk korona nå som det var omikron, kan hende det hadde vært verre (mtp lungene/astma) om jeg hadde fått en av de tidligere variantene uten noen vaksiner 😊 Ble plutselig snørrete her, og nyser som en gal! I det minste symptomer jeg kjenner til😅
Gjest Elisabeta Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 Hvor lenge har forresten deres smak/lukt vært borte? Siden mandag her nå…
Twister Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 Fikk det på søndag. Kjente meg feberfrosten. Hadde vært nærkontakt med noen så tok test som var positiv. Dagen etter hadde jeg mild feber og vondt i kroppen (mest i ryggen). Hadde en nakkehodepine som pulstrerte hardt i noen sekunder for så å forsvinne som kom og gikk. Har blitt gradvis bedre og nå er jeg bare litt sliten og tett i nesa. Hoster innimellom. Satser på at det går denne retningen. Jeg har ganske kraftig astma og går på daglige medisiner. Den er dog velregulert. Jeg har tatt to doser. Har ikke kjent på noe tung pust annet en litt slim som må hostes opp.
Twister Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 Nå har de vel også funnet ut at astmatikere ikke har høyere risiko for alvorlig sykdom. De tror at noe av grunnen kan være at astmamedisinen vi tar faktisk kan redusere sykdomsforløpet. 2
Elumi Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 Elisabeta skrev (24 minutter siden): Hvor lenge har forresten deres smak/lukt vært borte? Siden mandag her nå… Delta her, hadde betydelig redusert smakssans ca 1 uke og mistet luktesansen i 2 uker. Så kom det gradvis tilbake på ca 1 uke.
Maya__ Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 Elisabeta skrev (46 minutter siden): 3 doser? Nei, bare to. Skulle ta dose tre i månedsskiftet jan/feb, da er det 20 uker siden dose to. Det slapp jeg inntil videre.
Anbefalte innlegg