AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Vil bare presisere at jeg vet at smokken er en erstatning for puppen, hehe. Men jeg er smått sliten av at min 3,5 måneder gamle baby KUN sover hvis h*n kan ha puppen i munnen. Bysser jeg eller far så sover hun maks en halvtime på brystet ril en av oss, inntil puppen kan hun ligge i to-tre timer. Prøver jeg å fjerne puppen så rekker jeg bare en tur på do før hun er våken og må ha puppen. Tar ikke smokk. Hun sover hele natta og da er det bare pupp når hun skal spise 2-3 ganger ila natten, så er søvn på dagtid som er problemet. Bare lurer på om noen har hatt det slik og når man fakfisk kunne lirke ut puppen og slippe og ligge i senga med babyen 2-4 timer hver dag på dagtid? Begynner å bli litt gal 😂 Anonymkode: bc955...fe4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Min tar heller ikke smokk, men har tydeligvis et behov for noe. Suger på leppa si, lager smattelyder, spiser på gulpekluter og hendene sine. Vi kjøpte en bamse med lys og lyd og bruker den hver gang hen skal sove. Minst mulig amming i søvn. Virker som hen etter 3 uker med bamsen faller fortere til ro. Må jo erstatte noe søvnassosiering med noe annet enn pupp, men det er ikke lett. Min våkner ofte om natten. Sovner av og til igjen av bamsen, andre ganger må jeg bare amme. Er liksom enklere det enn at hen bare våkner ordentlig av all griningen. Vet ikke om svaret mitt var så mye til hjelp, men føler med deg. Anonymkode: ff4df...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Etter 8 måneder, for da sluttet vi å amme 😅 Anonymkode: 1bada...cf4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Sikker på at barnet våkner? Ja, det er våkent etter 30 minutter, men lar du det ligge? Mange kobler sammen neste søvnfase og sovner videre. Men mange babyer får ikke sove videre fordi foreldrene står klare før ungen gir beskjed om at de vil ha kontakt. Anonymkode: 51293...055 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Jeg ville ha jobbet for livet å få henne å ta smokk. Mange forskjellige metoder å prøve enn å bare stappe det i munnen. Anonymkode: 73572...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Slik er mannen min også. Anonymkode: d7bbd...e3b
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Mine barn har ikke brukt puppen som smokk, men slet med å sove uten kroppskontakt. En søvnfase/-syklus varer ofte i ca 30 min. Sover babyen i flere timer, er det en sammenkobling av flere sykluser. Eldste måtte ha masse hjelp (byssing) for å komme fra en søvnfase og over i neste. Hen våknet i løpet av fem minutter, som regel med en gang, om hen ikke fikk kroppskontakt (både dag og natt) til hen nesten var et år. Yngste trengte nærhet for å sove. Sov ikke i vogn i det hele tatt før hen var rundt åtte måneder. Ingen av dem har brukt smokk. Flott om barna tar smokk, men med eldste prøvde vi virkelig alt uten å lykkes. Ble helt utslitt av det. Med andremann prøvde vi litt og noen forskjellige før jeg la det bort og slo meg til ro med at hen ikke ville ta smokk. Anonymkode: 4627a...b56 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Min på 9,5 måned er sånn 😅 Han har aldri tatt smokken, og vil helst ligge å sutte på puppen hele natta. Eneste alternativet er å slutte å amme, men det er jeg ikke klar for 😅 Vi har prøvd alle smokker, men han bare brekker seg. Prøvd med sukkervann på da han var enda mindre osv .. Svaret mitt er ikke til hjelp akkurat, men du er ikke alene iallefall 😅😬😂 Anonymkode: b3eb5...992 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 Har det vært sånn alltid, eller blitt sånn nå? Den alderen din er i nå var nemlig helt krise med min - les om 4 month sleep regression. Ga seg etter 6 uker, ved ca 5 mnd her. I mellomtiden brukte jeg mye bæresele, og hadde han bare dinglende med på alt jeg gjorde - dobesøk inkludert! Anonymkode: 7e12e...2dd
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 Min var også sånn, det gikk over ved 4-5måneders alder, og da savnet jeg det plutselig. Benk deg foran tv’en, god ammestilling og fjernkontrollen innen rekkevidde. Prøv å nyt det, plutselig har du ikke tid til å sitte stille og slappe av så lenge. Anonymkode: 5a5a4...a76 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 Vær glad det er på dagen, høres ut som du er heldig med natten. Min på 5,5 mnd vil gjerne sutte på puppen hele natta og jeg er heldig om jeg får noen timer uten. Vondt å ligge i ammestilling hele natta 😆. Det går seg nok til! Kanskje trilleturer kan funke. Evt bæresele? Anonymkode: 3f3d9...e07 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Har det vært sånn alltid, eller blitt sånn nå? Den alderen din er i nå var nemlig helt krise med min - les om 4 month sleep regression. Ga seg etter 6 uker, ved ca 5 mnd her. I mellomtiden brukte jeg mye bæresele, og hadde han bare dinglende med på alt jeg gjorde - dobesøk inkludert! Anonymkode: 7e12e...2dd Ts her - dette ble et «problem» for en uke siden, frem til dette kunne hun sove to timer på brystet til pappaen også. Så da fikk jeg litt mer frihet på ettermiddagen. Kanskje det er sleep regression! 😊 tenkte ikke på det, takk! Anonymkode: bc955...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vær glad det er på dagen, høres ut som du er heldig med natten. Min på 5,5 mnd vil gjerne sutte på puppen hele natta og jeg er heldig om jeg får noen timer uten. Vondt å ligge i ammestilling hele natta 😆. Det går seg nok til! Kanskje trilleturer kan funke. Evt bæresele? Anonymkode: 3f3d9...e07 Stakkars deg! Jeg er heldig med natta skjønner jeg 😅 hun kan en sjelden gang sove En halvtime i vogna, så prøver i blant! Bæresele hjelper i alle fall på! 😁 Anonymkode: bc955...fe4 1
theoneandonly Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vær glad det er på dagen, høres ut som du er heldig med natten. Min på 5,5 mnd vil gjerne sutte på puppen hele natta og jeg er heldig om jeg får noen timer uten. Vondt å ligge i ammestilling hele natta 😆. Det går seg nok til! Kanskje trilleturer kan funke. Evt bæresele? Anonymkode: 3f3d9...e07 Åh, slik har jeg det og. Har til gode å sove mer enn 1 time uten et klistremerke på puppen. Er så utrolig lei, men orker jo fader aldri ta kampen midt på natta når jeg vil sove 😅 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 theoneandonly skrev (1 time siden): Åh, slik har jeg det og. Har til gode å sove mer enn 1 time uten et klistremerke på puppen. Er så utrolig lei, men orker jo fader aldri ta kampen midt på natta når jeg vil sove 😅 Det er jo veldig slitsomt ja! Vi får prøve at pappaen legger når de blir litt eldre - jeg tenker å prøve det rundt 7 mnd❤️🤞 ! Kommer til å sette enorm pris på å få sove godt igjen når den tid kommer! Anonymkode: 3f3d9...e07
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vær glad det er på dagen, høres ut som du er heldig med natten. Min på 5,5 mnd vil gjerne sutte på puppen hele natta og jeg er heldig om jeg får noen timer uten. Vondt å ligge i ammestilling hele natta 😆. Det går seg nok til! Kanskje trilleturer kan funke. Evt bæresele? Anonymkode: 3f3d9...e07 Sånn hadde jeg og det! Jeg lå og frøs hele natta ettersom jeg ikke kunne ligge med dyne på overkroppen, og var helt stiv etter samme stilling hele natta i 8 måneder. Jeg klarer fortsatt ikke, to år etter, å sovne på den sida av kroppen. Det pleide å være favorittsida mi 😅 Anonymkode: 1bada...cf4 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Sånn hadde jeg og det! Jeg lå og frøs hele natta ettersom jeg ikke kunne ligge med dyne på overkroppen, og var helt stiv etter samme stilling hele natta i 8 måneder. Jeg klarer fortsatt ikke, to år etter, å sovne på den sida av kroppen. Det pleide å være favorittsida mi 😅 Anonymkode: 1bada...cf4 Godt du er ferdig med det❤️ Jeg får holde ut og tenke at det tross alt er en kort tid av livet💪🏼 Anonymkode: 3f3d9...e07
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Sånn hadde jeg og det! Jeg lå og frøs hele natta ettersom jeg ikke kunne ligge med dyne på overkroppen, og var helt stiv etter samme stilling hele natta i 8 måneder. Jeg klarer fortsatt ikke, to år etter, å sovne på den sida av kroppen. Det pleide å være favorittsida mi 😅 Anonymkode: 1bada...cf4 Hvordan fikk du avvent det, forresten? Anonymkode: 3f3d9...e07
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan fikk du avvent det, forresten? Anonymkode: 3f3d9...e07 Når ammingen sluttet prøvde jeg ham i egen seng, og når puppen ikke var interessant lenger så gikk det fint. Han var 8 måneder da. Og ja, det går over og nå sover han hele natta på eget rom og jeg får vanligvis 8 timer sammenhengende søvn om jeg legger meg i rett tid. Da jeg sto midt oppi det trodde jeg aldri jeg kom til å få sove igjen 😅 Så hold ut ❤ Anonymkode: 1bada...cf4 1
theoneandonly Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når ammingen sluttet prøvde jeg ham i egen seng, og når puppen ikke var interessant lenger så gikk det fint. Han var 8 måneder da. Og ja, det går over og nå sover han hele natta på eget rom og jeg får vanligvis 8 timer sammenhengende søvn om jeg legger meg i rett tid. Da jeg sto midt oppi det trodde jeg aldri jeg kom til å få sove igjen 😅 Så hold ut ❤ Anonymkode: 1bada...cf4 Takk for oppmuntrende ord! Det trengs 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå