Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som har prøvd NKI, påbygg og er fornøyde eller som bare har prøvd NKI? 
Vil høre deres meninger 

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men jeg har prøvd Sonans og det er til å anbefale. Flinke, dyktige og tilgjengelige lærere på nett.

Anonymkode: b68ad...227

Skrevet

Har prøvd regnskapsskolen til NKI. Bestod jo, men ikke et opplegg som passet meg. 

Om det var stoff jeg syns var vanskelig, og kontaktet læreren for litt hjelp til å forstå det rett, var svaret hver gang "les på forum".

AnonymBruker
Skrevet
victoriabegby skrev (På 27.1.2022 den 16.16):

Hei, noen som har prøvd NKI, påbygg og er fornøyde eller som bare har prøvd NKI? 
Vil høre deres meninger 

Kjørte meg igjennom Regnskapsskolen hos NKI. Gikk greit, fikk A på begge eksamenene. Litt uoversiktlig og rotet studie, og mye feil i pensum som har blitt korrigert underveis. Irriterende! 

Endte da med 30 stp og tittelen Regnskapskonsulent NKI, men ærlig talt, det gir deg veldig lite innenfor arbeidslivet. Du må isåfall få deg jobb via bekjentskap. Mulig NKI er bra for studenter som allerede jobber innenfor temaet, altså at det blir en slags faglig påfyll. Men å kjøre seg igjennom disse 30-stp-pakkene som gir deg en "tittel" (Regnskapskonsulent, advokatsekretær osv) uten at du har noe arbeidserfaring eller annenhåndsmuligheter, er faktisk bare tull. Du må rett og slett ha sjettflaks med å få deg en jobb via søkeprosesser innenfor dette etter endt utdanning. 

Og så kommer problemet, hvis du ikke får deg jobb og årene går uten at du klarer det, så blir utdanningen "verdiløs" tilslutt. Det er ferskvarestudier, siden det er praktiske studier. 

Så jeg anbefaler ikke NKI med mindre du har nettverk, erfaring eller jobb innenfor temaet allerede. Da anbefaler jeg det. 

Anonymkode: b04d0...da1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok opp fag fra vgs via NKI og det anbefales ikke.

Jeg hadde ingen problemer med å forstå noe på vgs, og vil si jeg hadde ganske god kontroll på fagstoffet i de aktuelle fagene, men selve innleveringene og leksjonene på NKI var veldig dårlige. Følte ikke jeg fikk noe ut av de. 

Anonymkode: 63717...1d7

AnonymBruker
Skrevet

Ask nettstudie kan anbefales til påbygg. Der får du videoer og oppgaver, som du kan se og gjøre når du vil. 

Itilegg veldig billig!

Er og innleveringer som du får tilbakemelding på, i tilegg til du kan sende spørsmål til faglærer og får svar kjapt. Jeg har stortsett fått svar innen ett par timer, selv på kveldstid.

Anonymkode: 71814...cca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...