Gå til innhold

Noen med historier fra rettssak med psykopat/barnefordeling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi snakker om en ustabil person som kun prøver å lage krig og bruker barnet som en brikke i et spill.. Jeg har alt av bevis. Jeg prøver å holde hodet kaldt for barnet mitt. Pappaen har omtrent ikke vært med barnet sitt av egen vilje, er slu og nå prøver å lage et helvete… Merk at barnet er lite. Rundt 2 år! Nå har det bare vært dagssamvær, han vil ha mange overnattinger. Skulle ønske det var mulig om det var for barnets beste, men det er det altså ikke. Jeg er IKKE bitter og dere må nesten bare ta meg på ordet! 
Vi må nok i retten. De som har vært gjennom samme, fikk far mer? Hvordan gikk det? Kjenner jeg ønsker far skal bli en stabil og god omsorgsperson, ønsker at mitt barn skal ha en god pappa.. men nå er det langt unna! Laaangt unna. Bevisene mine er greit nok det, men kjenner jeg er redd… Da får jeg vondt av barnet som ikke er trygg på pappaen sin og pappaen ikke forstår noe som har med barn å gjøre! Vært mye trusler og styr. Vært en del rus også. 
Han har som sagt ikke vært interessert før han nå av en merkelig grunn ble veldig sint på meg og ønsker krig. Jeg har vært helt med på å bygge opp over tid, så er ikke snakk om at jeg saborterer samvær. 

Så livredd retten skal gi han aleneovernattinger. (Hadde selvfølgelig gått fint og vært avlastning for meg om far var en god omsorgsperson) Vet det finnes mange bitre mødre, jeg er ikke en av de. 

Anonymkode: 6171b...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde akkurat samme situasjon som deg… og føler så inderlig med deg ❤️❤️ 
Fars rett er dessverre sterkere enn barnets rett. 
Men er det rus inne i bildet ville jeg brukt det for alt det er verdt.! 
gode tanker og lykke til ❤️

Anonymkode: c840e...7ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde akkurat samme situasjon som deg… og føler så inderlig med deg ❤️❤️ 
Fars rett er dessverre sterkere enn barnets rett. 
Men er det rus inne i bildet ville jeg brukt det for alt det er verdt.! 
gode tanker og lykke til ❤️

Selvom far har sendt meldinger om at det er mennesker etter han osv? Som skal drepe han? Rus, trusler som omhandler drap.. totalt ustabilt liv. 

Var dette jeg var redd for.. at de ikke går etter barnets beste og at far bare får det han ber om! 

Skrevet

Selvom far har sendt meldinger om at det er mennesker etter han osv? Som skal drepe han? Rus, trusler som omhandler drap.. totalt ustabilt liv. 

Var dette jeg var redd for.. at de ikke går etter barnets beste og at far bare får det han ber om! 

Dette må du bare kunne dokumentere! Ta vare på ALT og skriv dagbok over alt som skjer. Man glemmer så utrolig fort…  

Ring evt krisesenter. De kan gi deg gode råd rundt dette! 

Skrevet

Dette må du bare kunne dokumentere! Ta vare på ALT og skriv dagbok over alt som skjer. Man glemmer så utrolig fort…  

Ring evt krisesenter. De kan gi deg gode råd rundt dette! 

Har selvfølgelig lagret alt av bevis, har ufattelig mye på han. 
Om han endret seg, tok rustester over en lang periode og fikk foreldreveiledning og ting ble stabilt ønsker jeg at mitt barn skal ha pappaen sin! Men ikke før dette… Om han får overnattinger er jeg stygt redd for at jeg må holde tilbake samvær og jeg blir sett på som den store stygge ulven. Men barnet mitt først! 

Har snakket med krisesenteret som har sagt jeg bare kan komme og snakke med de, og som sa jeg har rett til å holde tilbake samvær om det er en good grunn. Om noen har tips om advokater tar jeg også imot det med en stor takk! 

Skrevet

Tror at rus er et veldig sterkt argument mot overnatting og samvær. 
Har hørt at DU kan miste omsorgen hvis du lar barnet være sammen med en ruset person! 

Jeg hadde en advokat som jeg nok ikke vil anbefale videre dessverre 😕 Tenker Oslo krisesenter har den beste oversikten over gode advokater. 

Skrevet

Beklager, men jeg har helt sluttet å tro på disse anklagelsene om far er skikket eller ei. 

Allerede i overskriften forstår man at dette er en mor som atter en gang prøver å diskvalifisere far. 

Så fremt han ikke har fått den diagnosen "psykopat", noe som er lite sannsynlig så har ts løyet. Hvordan skal vi tro på resten av det hun skriver? 

Og det ser vi fra dommene også, far får samvær, mor er harnisk og skylder alltid på dårlig advokat eller noe annet. Hvis det stemmer at far er psykopat, og sliter så mye med rus og aggresjon så vil ingen dommer gi stort med samvær. 

Heldigvis har Norges domstoler kommet dit at det ikke automatisk ansees at mødre anses som beste rollemodell for barnet, og at kun hun i livet til barnet er det beste, studie etter studie viser hvor viktig fars tilstedeværelse i livet til barn er, selv om ikke alt går på skinner. 

En annen interessant ting er at de fleste mødre som anser far som uegnet som oftest kommer fra samme miljø. Det betyr at mor selv har en belastet bakgrunn, på en eller annen måte. 

Anonymkode: bfb3e...ad0

Skrevet

Beklager, men jeg har helt sluttet å tro på disse anklagelsene om far er skikket eller ei. 

Allerede i overskriften forstår man at dette er en mor som atter en gang prøver å diskvalifisere far. 

Så fremt han ikke har fått den diagnosen "psykopat", noe som er lite sannsynlig så har ts løyet. Hvordan skal vi tro på resten av det hun skriver? 

Og det ser vi fra dommene også, far får samvær, mor er harnisk og skylder alltid på dårlig advokat eller noe annet. Hvis det stemmer at far er psykopat, og sliter så mye med rus og aggresjon så vil ingen dommer gi stort med samvær. 

Heldigvis har Norges domstoler kommet dit at det ikke automatisk ansees at mødre anses som beste rollemodell for barnet, og at kun hun i livet til barnet er det beste, studie etter studie viser hvor viktig fars tilstedeværelse i livet til barn er, selv om ikke alt går på skinner. 

En annen interessant ting er at de fleste mødre som anser far som uegnet som oftest kommer fra samme miljø. Det betyr at mor selv har en belastet bakgrunn, på en eller annen måte. 

Anonymkode: bfb3e...ad0

Hvorfor skal jeg lyve på et anonymt forum? Da hadde jeg ikke hatt noe å stille opp med i retten. Skulle gjerne lagt ut alt av bevis, men jeg vil helst ikke bli kjent igjen. Han har ikke et eneste vitne, jeg har masse.
Til og med offentlige instanser vet og har sett. Han har ikke familie tilstede, jeg har stort nettverk og hatt en god oppvekst. Han hadde desverre ikke dette! Så må du gjerne tro hva du vil selvfølgelig. Og som jeg skriver: håper far blir mer egnet og kan ha et godt samarbeid etterhvert, for det hadde vært det aller beste! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor skal jeg lyve på et anonymt forum? Da hadde jeg ikke hatt noe å stille opp med i retten. Skulle gjerne lagt ut alt av bevis, men jeg vil helst ikke bli kjent igjen. Han har ikke et eneste vitne, jeg har masse.
Til og med offentlige instanser vet og har sett. Han har ikke familie tilstede, jeg har stort nettverk og hatt en god oppvekst. Han hadde desverre ikke dette! Så må du gjerne tro hva du vil selvfølgelig. Og som jeg skriver: håper far blir mer egnet og kan ha et godt samarbeid etterhvert, for det hadde vært det aller beste! 

Vi som har stått i dette selv vet at du snakker sant TS! 
Men det er for utrolig og for ekstremt til at mange kan fatte at det er mulig. Men det er mulig. Dessverre. 
ikke bry deg om slike kommentaren som den over TS! 
Du vet og jeg vet..! 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...