AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Vi har nettopp flyttet i sammen igjen (bodd sammen tidligere), la merke til at han spiser typ en hel pakke med pålegg i boks hver dag. Da jeg påpekte at det synes jeg ikke at jeg skal betale for, fordi det blir dyrt , blir han sint og kaller meg gjerrig. Er det jeg som er gnien her? Betaler fint for felles middag og pålegg annen hver dag hvis forbruket er noenlunde likt (skjønner at en mann spiser mer enn en dame, men vi har nå 7 pakker med samme pålegget i kjøleskapet fordi han spiser det så fort opp), en sånn pakke med pålegg har jeg i 2 uker og da synes ikke jeg det er rettferdig at jeg skal punge ut for han høye forbruk. Blir litt det samme som at han drikker ekstremt mye brus, men dette betaler han for selv heldigvis...hva tenker dere? Anonymkode: 6b504...357 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Hva slags pålegg snakker vi om? Bruker mye pålegg selv, hater å være gnien på det. Næringen sitter jo der. Anonymkode: 7a414...0a3 4
Ulven Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Nei du er ikke gnien, men han sløser på din bekostning. Neste gang du tar opp emnet og han kaller deg gjerrig, tar du bare og overhører dette og gir beskjed om at dere fra nå av må dele matpengene annerledes. 18
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva slags pålegg snakker vi om? Bruker mye pålegg selv, hater å være gnien på det. Næringen sitter jo der. Anonymkode: 7a414...0a3 Sånn hakka kylling i hvitløk fra rema i pakke til 25kr. En sånn pakke har jeg i 2 uker selv. Anonymkode: 6b504...357
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Ulven skrev (1 minutt siden): Nei du er ikke gnien, men han sløser på din bekostning. Neste gang du tar opp emnet og han kaller deg gjerrig, tar du bare og overhører dette og gir beskjed om at dere fra nå av må dele matpengene annerledes. haha, han er bare bitter fordi han har betalt middagen her denne uka...🙄 Anonymkode: 6b504...357
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Min mann spiser sikkert dobbelt så mye som meg, men på den andre siden så dusjer jo jeg sikkert mer enn dobbelt så lenge som han. Han bruker mer enn meg på noen områder, og jeg bruker mer enn han på andre områder. Hvis han skulle begynt å finregne på det, så hadde ikke jeg orket å bo med han. Anonymkode: e2a14...a5a 32
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min mann spiser sikkert dobbelt så mye som meg, men på den andre siden så dusjer jo jeg sikkert mer enn dobbelt så lenge som han. Han bruker mer enn meg på noen områder, og jeg bruker mer enn han på andre områder. Hvis han skulle begynt å finregne på det, så hadde ikke jeg orket å bo med han. Anonymkode: e2a14...a5a Nei, det er jo sant. Men strøm og vann er inkludert her. Vi har vurdert å ha felles matkonto men vet ikke helt om det vil løse problemet. Syns jo ikke han har et normalt forbruk av mat... Anonymkode: 6b504...357 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #8 Skrevet 27. januar 2022 Og jeg driter i om han spiser mer f.eks til miiddag men jeg syns det er rart å spise ett helt pålegg per dag. Anonymkode: 6b504...357 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #9 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg driter i om han spiser mer f.eks til miiddag men jeg syns det er rart å spise ett helt pålegg per dag. Anonymkode: 6b504...357 Jeg kan gjerne spise to pakker hver dag. Ser ikke problemet. Anonymkode: ac838...20a 8
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #10 Skrevet 27. januar 2022 Dere får kjøre kollektivstilen og handle inn hver for dere, ha hver deres hylle i kjøleskapet osv. det blir et hyggelig samboerskap. Anonymkode: 4c221...b90 18
Frøkenfryden Skrevet 27. januar 2022 #11 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan gjerne spise to pakker hver dag. Ser ikke problemet. Anonymkode: ac838...20a Enig. Tre knekkebrød til frokost og noen lomper som skal fylles til lunsj krever jo fort en pakke, synes jeg. Og jeg er en liten tynn lav dame liksom. 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #12 Skrevet 27. januar 2022 ok, virker som det er jeg som er pirkete her da. Er bare vant til å bo alene som student så ble litt sjokkert over forbruket. Anonymkode: 6b504...357 1
Baktus2024 Skrevet 27. januar 2022 #13 Skrevet 27. januar 2022 Menn spiser mer enn kvinner, det er jo slik det er. Mangen menn velger jo visitere bensinstasjoner noen ganger pr dag, for både mat og toalett.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #14 Skrevet 27. januar 2022 Rart at noen forhold ikke varer når man skal krangle over noe sånt? 😅 Når man er samboer mener jeg at man skal dele på ting? Hørtes veldig uromantisk ut å kreve at samboer skal betale for pålegg fordi han spiser så mye av det. Opprett en fellesmatkonto. Anonymkode: 42757...7ac 7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #15 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dere får kjøre kollektivstilen og handle inn hver for dere, ha hver deres hylle i kjøleskapet osv. det blir et hyggelig samboerskap. Anonymkode: 4c221...b90 *Vennskap Anonymkode: 42757...7ac
nomore82 Skrevet 27. januar 2022 #16 Skrevet 27. januar 2022 Om du begynner på denne stien bør du være forberedt på å følge den til endes. Er du? Er du alltid sparsom? Du unner deg aldri noe ekstra som går på felleskontoen? 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #17 Skrevet 27. januar 2022 Hvorfor kjøper dere dyrt pålegg om dere har dårlig råd? Kjøp heller en svinekam, en kalkunfilet, en helside laks. Tilbered, skjær opp, og frys i porsjonspakninger. Eller lag opp majones. Hummus. Tunfisksalat. Anonymkode: 99d95...f70 5
Askael Skrevet 27. januar 2022 #18 Skrevet 27. januar 2022 Nå bor jeg alene, men om jeg hadde hatt samboer som jeg delte matutgifter med, og det var et par spesifikke matvarer jeg hadde betydelig større forbruk av, så hadde jeg tatt det på meg å kjøpe inn ekstra av dette for egne penger. 18
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. januar 2022 #19 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Da jeg påpekte at det synes jeg ikke at jeg skal betale for, fordi det blir dyrt , blir han sint og kaller meg gjerrig. Er jo han som er gjerrig, som ikke betaler dette selv. Spør du meg. Alkohol, tobakk, snus og helt spesielle og dyre matvaner, bør man stå for selv og ikke belaste felleskassen.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #20 Skrevet 27. januar 2022 Tenker at svaret her avhenger av hvilke økonomi dere har. Hvis dere er studenter og lite inntekt forstår jeg veldig godt at du reagerer. Som student spiste jeg for et ekstremt lavt budsjett som aldri hadde fungert slik du beskriver. Har begge derimot høy lønn ville jeg ikke brydd meg. Tenker dere må ta en god prat rundt dette der du også må argumentere for det innhugget det evt gjør i din økonomi. Det skal jo helst bli billigere å bo sammen..! Anonymkode: 5badd...c18 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå