AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har vært sykmeldt med utbrenthet og skal begynne å tilbakeføres til jobb neste uke. Fortsatt er kroppen skjør og hodet går rundt så jeg må være forsiktig. Jeg ønsket å gjøre best mulig innsats overfor kollegaer og kunder. Jeg har brukt mye hodebry på å tenke på deler av jobben. Sier ikke at jeg er ekstraordinær på noe vis, men jeg la ned mer tid/engasjement enn man absolutt må kan du si. Jeg tenkte mye på jobb på fritiden, hvordan løse problemer osv. Selv om jeg opplevde det som positivt og utviklende der og da fikk det de konsekvensene at jeg møtte veggen. Jeg må lære å sette grenser og legge ned mer engasjement og utvikling på fritiden. Jeg vil prøve å bare gjøre det jeg må, ingenting mer. Jeg tror ikke jobben vil bli mer interessant på den måten, tvert imot mer rutinepreget. På den måten kan jeg mestre situasjonen. Kanskje jeg også må lære å gi faen i om noen er misfornøyd. Men å gjøre et minimum for å ha hodet over vannet er vel ikke noe man kan være stolt av? Heller ikke utviklende. Hvordan finner man balansen her så det ikke skjærer seg helt igjen? Anonymkode: 92130...147
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Jeg jobber aldri et minutt overtid og når computeren er av gjør jeg andre ting. Jobber effektivt i arbeidstiden da. Fokuserer på positive aktiviteter på fritiden. Rekker jeg ikke alt sier jeg fra istedet for å jobbe overtid. Har bare positive tilbakemeldinger fra sjefen. Anonymkode: 5ef67...250 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg jobber aldri et minutt overtid og når computeren er av gjør jeg andre ting. Jobber effektivt i arbeidstiden da. Fokuserer på positive aktiviteter på fritiden. Rekker jeg ikke alt sier jeg fra istedet for å jobbe overtid. Har bare positive tilbakemeldinger fra sjefen. Anonymkode: 5ef67...250 Det høres sunt ut. På min jobb føler jeg det er forventet å være positivt innstilt til merarbeid. Vi skal liksom få til mest mulig på kortest mulig tid. Tror ikke det blir så populært å komme med bremsene på men jeg har vel ikke noe valg. Anonymkode: 92130...147
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2022 #4 Skrevet 28. januar 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært sykmeldt med utbrenthet og skal begynne å tilbakeføres til jobb neste uke. Fortsatt er kroppen skjør og hodet går rundt så jeg må være forsiktig. Jeg ønsket å gjøre best mulig innsats overfor kollegaer og kunder. Jeg har brukt mye hodebry på å tenke på deler av jobben. Sier ikke at jeg er ekstraordinær på noe vis, men jeg la ned mer tid/engasjement enn man absolutt må kan du si. Jeg tenkte mye på jobb på fritiden, hvordan løse problemer osv. Selv om jeg opplevde det som positivt og utviklende der og da fikk det de konsekvensene at jeg møtte veggen. Jeg må lære å sette grenser og legge ned mer engasjement og utvikling på fritiden. Jeg vil prøve å bare gjøre det jeg må, ingenting mer. Jeg tror ikke jobben vil bli mer interessant på den måten, tvert imot mer rutinepreget. På den måten kan jeg mestre situasjonen. Kanskje jeg også må lære å gi faen i om noen er misfornøyd. Men å gjøre et minimum for å ha hodet over vannet er vel ikke noe man kan være stolt av? Heller ikke utviklende. Hvordan finner man balansen her så det ikke skjærer seg helt igjen? Anonymkode: 92130...147 Du må begynne å tenke at jobb bare er jobb, det er ikke det viktigste i livet og du får ingenting tilbake for å jobbe deg i hjel bortsett fra kanskje en krans Anonymkode: 3f76e...cfe 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå