Gå til innhold

Ekstremt tørt hår. Vil det hjelpe å dusje 1 gang i uka?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg klarer å kun dusje håret mitt 1 gang i uka i et par måneder..? Vil da håret bli mindre tørt tror dere? 
har klart å nesten ikke føne håret i en god stund og syntes det hjalp litt.

Noen erfaringer? 
Er i litt sånn sjokk tilstand over hvor ILLE tørt det er!!!🙄😬😑😮😮

Anonymkode: 3cb32...07a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tide med en hårkur?

Anonymkode: 05c81...8d5

Skrevet

Bruk heller en god shampo og hårkur hver gang du vasker håret, og ta i mye proteinkrem i vått hår etter det.

Så litt til etter det har tørket litt. Kan også ta litt hårolje i, om  håret tåler det.

Anonymkode: 0c372...d07

Skrevet

Kjøp deg en god hårkur, slutt med sjampo osv fra matbutikken men gå heller for noe skikkelig som en frisør kan anbefale for deg. 

Anonymkode: 4d1ba...0f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis jeg klarer å kun dusje håret mitt 1 gang i uka i et par måneder..? Vil da håret bli mindre tørt tror dere? 

Noen erfaringer? 

Tips: 

kjøp en parfymefri sjampoo og vask kun hodebunn når du dusjer 

invester i et godt balsam med mye fett Fex sheabutter. Exempel er balsam fra rituals og bruk kun i lengden av håret

stuss lengdene hvar 2-3 mnd god frisør 

sov med flette 

unngå olje og masse produkter i håret fordi det tørker ut, speciellt silikoner og alkoholer. Holder med Litt værmebeskyttelse Hvis du ska føne håret 

dette vil hjelpe lover :) 

Anonymkode: d4a0b...0a1

Skrevet

Bruk kur istedenfor balsam.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tips: 

kjøp en parfymefri sjampoo og vask kun hodebunn når du dusjer 

invester i et godt balsam med mye fett Fex sheabutter. Exempel er balsam fra rituals og bruk kun i lengden av håret

stuss lengdene hvar 2-3 mnd god frisør 

sov med flette 

unngå olje og masse produkter i håret fordi det tørker ut, speciellt silikoner og alkoholer. Holder med Litt værmebeskyttelse Hvis du ska føne håret 

dette vil hjelpe lover :) 

Vask håret Max hvarannan dag! 

Skrevet

jeg er gutt og har kort, tørt hår. Har ikke vaska håret på flere år. Jeg bruker balsam hver dag og ingen hårprodukter etter dusj. Er fornøyd

Anonymkode: f6b8f...303

• Nyttig 1
Skrevet

Forsøk K18 hårkuren, har reddet håret mitt! Bruker den en gang i uken. Dusjer ellers håret 1-2 ganger til i uken (annenhver til hver tredje dag). Bruker hårolje og leave-in daglig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bruk heller en god shampo og hårkur hver gang du vasker håret, og ta i mye proteinkrem i vått hår etter det.

Så litt til etter det har tørket litt. Kan også ta litt hårolje i, om  håret tåler det.

Mitt hår blir knusktørt av proteiner, ikke alle skal ha det, mest de som farger og bleker håret. 

Inwe skrev (12 timer siden):

Forsøk K18 hårkuren, har reddet håret mitt! Bruker den en gang i uken. Dusjer ellers håret 1-2 ganger til i uken (annenhver til hver tredje dag). Bruker hårolje og leave-in daglig. 

K18 gjør da ikke noe for fuktigheten, de andre tingene du nevner gjør det.

Anonymkode: 6ab63...49b

Skrevet

Bruk en sls fri sjampo eller en så kalt low poo shampoo, sulfat og silikoner tørker ut håret.. Kjøp baby sjampo eller for eks en curly hair sjampo fra normal. Selv om du kjøper frisør sjampo er det ofte mye sulfat i den.. Og balsam uten silikoner.. 

Anonymkode: 4e7f8...ba0

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Noen erfaringer? 

Prøv da vel. Deilig å vare kunne dusje én gang i uka. 

Anonymkode: a1574...49c

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Noen erfaringer? 

Ja, det hjelper. Jeg vasker håret ca hver 2.-3. uke med mild såpe (f.eks laktacyd). Har mye mindre tørt hår enn jeg hadde før. Viktig å ikke bruke for  konsentrert såpe - bland gjerne såpa ut med litt vann før du har sprer den i håret. 

Proteinbalsam kan forøvrig gjøre vondt verre om du ikke har slitt hår, f.eks fra farging/bleking.

Anonymkode: 1e4c9...09f

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det hjelper. Jeg vasker håret ca hver 2.-3. uke med mild såpe (f.eks laktacyd). Har mye mindre tørt hår enn jeg hadde før. Viktig å ikke bruke for  konsentrert såpe - bland gjerne såpa ut med litt vann før du har sprer den i håret. 

Proteinbalsam kan forøvrig gjøre vondt verre om du ikke har slitt hår, f.eks fra farging/bleking.

Og ikke vask flere ganger til det skummer. Det skummer forst når det beskyttende laget med naturlig fett er vasket vekk- det vil du ikke.

Skrevet

Jeg vaska håret med Shampo uten sulfat i en periode, det ble litt mer fett i starten., men etter en liten stund ble håret så mye mykere og lett med å gjøre. 

Nå sverger jeg til aragan olje i håret etter hver vask.  😃

Anonymkode: 73c0a...35c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mitt hår blir knusktørt av proteiner, ikke alle skal ha det, mest de som farger og bleker håret. 

K18 gjør da ikke noe for fuktigheten, de andre tingene du nevner gjør det.

Anonymkode: 6ab63...49b

Nja, kanskje ikke direkte, men har du et sunnere hår vil fettet fra hodebunnen lettere komme ned i tuppene. Så indirekte vil K18 også gjøre mye for fuktigheten. Har man tørt hår er det ofte også ødelagt. Mitt hår både føles og ser mindre tørt ut etter jeg startet med K18, ble anbefalt den nettopp fordi jeg har såpass tørt hår at det fort blir ødelagt. Oljer, andre kurer, gode balsamer, leave in og alt det der har jeg brukt i mange år. 

Fra deres egen hjemmeside:

"K18 produktenes mål er å gjenoppbygge hårets styrke og elastisitet ved å regenerere disulfidbindingene som er skadet fra bleke- eller fargebehandlinger. At de er flokeløsende og fuktighetsgivende er en bonus. Så lenge du opprettholder behandlingstiden på 4 minutter for K18 Mist og K18 Mask, kan du påføre en leave-in balsam i etterkant om ønskelig. Våre stylister forteller likevel at K18 Mask tilfører all den fuktigheten de trenger, uten bruk av balsam."

https://k18hair.no/ofte-stilte-sporsmal/?gclid=Cj0KCQiAosmPBhCPARIsAHOen-OHCGmEvs6blzRUW97mDPYONTL87gdvAPREcx096qsGrTTkCJfron8aAu1JEALw_wcB

Endret av Inwe
  • Liker 1
Skrevet

Ingenting hjelper. Vasker håret hver 4-5 dag, bruker kurer. Olaplex,frisørsjampo, må bare innfinne meg med at det er slik, 

Anonymkode: e6a23...05e

Skrevet

Hadde ekstremt tørt hår. Egentlig krøllete, men var bare friss. 

Jeg har de siste mnd sluttet å bruke shampoo. Bruker New Wash. Håret og hårbunnen er så fornøyd! Det er som en balsam. Finnes andre gode også. 

Bruker i tillegg k18 og leave-in balsam. 

Håret ser 100% bedre ut.

Anonymkode: 89a63...44b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde ekstremt tørt hår. Egentlig krøllete, men var bare friss. 

Jeg har de siste mnd sluttet å bruke shampoo. Bruker New Wash. Håret og hårbunnen er så fornøyd! Det er som en balsam. Finnes andre gode også. 

Bruker i tillegg k18 og leave-in balsam. 

Håret ser 100% bedre ut.

Vasker forresten håret bare en gang i uka.

Skrevet

Slet med det samme som deg, sluttet å føne/rette håret og kjøpte shampoo for frizzy hår (det viser seg faktisk at jeg har krøller da). Nå er håret mitt mye bedre. Vet ikke om du farger håret, men jeg har droppet det helt. Merker veldig stor forskjell! Gjør også hårkur en gang i uka. Hadde tidligere kjøpt shampoo for tørr hodebunn, ikke tørt hår, så pass på det! Jeg vasker håret 2-3 ganger i uka. 

Anonymkode: 0cb9a...92d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...