AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Skal legge inn en søknad i ett stort internatsjonalt firma. Her er det mye å fylle ut og mye screening. Ett av feltene jeg kan huke av på er om jeg har søkt på en stilling hos dem før. Det har jeg og nå freaker jeg litt ut. For vil de se det som en bra eller dårlig ting at jeg har søkt før? De sjekker selvfølgelig opp dette så lyve kan jeg heller ikke. Kanskje de da legger meg til side siden jeg ikke var aktuell for to år siden ? 😬😬 Eller ser de det positivt at jeg virkelig vil jobbe der? Hva tenker du som er recruiter om slike spørsmål? Anonymkode: c1bfb...172 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Jeg tror ikke at de ser nøye på det. Mange nettsider har det fast, uten at det brukes til noe. Kun om du f.eks har søkt på mange ulike stillinger - det sier litt om at du søker på alt. Anonymkode: cfe89...c55
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Bare søk 🤷♀️ du trenger ikke å overanalysere det. Anonymkode: c919b...7ea
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Det kan like gjerne bety at "da har vi muligens data på deg fra før", noe som igjen kan ha noe å si for f.eks dokumentasjon. Anonymkode: e61c1...92d 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Bare svar helt ærlig på det. Det siste en arbeidsgiver vil ha er en usikker ansatt som ikke har selvtillit til å si sannheten til noe så enkelt. Anonymkode: f99e7...a2e 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Kanskje dem henter fram den forrige søknaden og kommer på "åh, det var jo den personen vi angrer på at vi ikke ansatte" 🤷 Anonymkode: 7e2e1...32c
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Det er positivt! Kommer sikkert an på selvsagt, men hos oss tar vi det som et tegn på at du virkelig vil jobbe her, og det er et pluss. Anonymkode: a3f68...530 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå