Gå til innhold

Kan kulturbransjen slutte å sutre over tiltakene, takk?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er ikke livsnødvendig å gå på konsert. Det kan fint vente til pandemien er over.

Endret av Tipponull
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Poenget som kulturbransjen lager

Deg

Skrevet

Kultur må sutre, fordi bransjen faller sammen uten inntekter. Lydteknikere må prøve å få seg jobb som vaktmester eller noe sånt i det offentlige.

• Liker 10
Skrevet

Håper de fortsetter å sutre. Press på for fjerning av alle tiltak. 

• Liker 32
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Tipponull skrev (4 timer siden):

Det er ikke livsnødvendig å gå på konsert. Det kan fint vente til pandemien er over.

For mange er det sosiale ved kulturarrangementer, serveringssteder og uteliv livsnødvendig. Fordi det er der de møter andre mennesker og venner. Kan bli kjent med noen, møte noen som ser deg.

Når du bor alene og har vært kliss alene i over to år på hjemmekontor, så kan du forsøke å uttale deg på nytt.

For næringen er dette levebrødet deres, jobben og inntekten. Så klart er det livsnødvendig for dem. Fysisk helse og psykisk helse MÅ likestilles snart. 

Kan ikke pandemien snart lære oss å respektere at alles liv og motivasjon for å leve det er ulikt?

Endret av Sisselini
  • Liker 22
  • Hjerte 4
Gjest Marbelle
Skrevet

Jeg Håper du tuller? 

Gjest Ringhalelemur
Skrevet

Det er ikke livsviktig å gå på konsert, men alle de som jobber med å holde konserter, arrangere konserter, rigge lys og lyd på konserter, selge popcorn på konserter og alle andre som har noe med konserter (eller andre arrangmenter) å gjøre trenger inntekt. De lever av dette. Nå har er bransjen nesten ligger nede i to år, med de økonomiske utfordringene det fører til. Klart det er tungt å stå uten jobb eller se livsverket gå til grunne.

Og alle vi som nok kommer til å synes det er fint å gå på konsert igjen en gang (selv om det ikke er livsnødvendig), risikerer at disse tilbudene forsvinner fordi folk må finne seg noe annet å gjøre. Blir vi ikke er fattigere samfunn da? Kultur er ikke livsnødvendig. Men det betyr mye for mange likevel. 

Skjønner godt at de «sutrer». 

Skrevet
Marbelle skrev (5 minutter siden):

Jeg Håper du tuller? 

Er det livsnødvendig å gå på konsert?

• Liker 3
Gjest Marbelle
Skrevet (endret)
kar90 skrev (6 timer siden):

Svært mange ting som ikke er livsnødvendigt. Fex å få barn Hvis vi ska dra den så langt

Endret av Marbelle
Skrevet
kar90 skrev (Akkurat nå):

Du tror oppriktig debatten rundt kultur- og utelivet bunner i dette ene spørsmålet? 

«Er det livsnødvendig for barnet ditt å gå på skolen den ene onsdagen der?»

Les deg litt opp.

• Liker 15
Skrevet

I krisetilstander, så er det disse yrkesgruppene som får smellen først. Det er bare sånn det er! Dette bør folk ta med i betraktningen før de velger en slik yrkesvei.. 

Jeg har selvsagt medfølelse for de berørte, men de aller fleste har valgt den bransjen frivillig. 

• Liker 3
Skrevet
Ringhalelemur skrev (3 minutter siden):

Det er ikke livsviktig å gå på konsert, men alle de som jobber med å holde konserter, arrangere konserter, rigge lys og lyd på konserter, selge popcorn på konserter og alle andre som har noe med konserter (eller andre arrangmenter) å gjøre trenger inntekt. De lever av dette. Nå har er bransjen nesten ligger nede i to år, med de økonomiske utfordringene det fører til. Klart det er tungt å stå uten jobb eller se livsverket gå til grunne.

Og alle vi som nok kommer til å synes det er fint å gå på konsert igjen en gang (selv om det ikke er livsnødvendig), risikerer at disse tilbudene forsvinner fordi folk må finne seg noe annet å gjøre. Blir vi ikke er fattigere samfunn da? Kultur er ikke livsnødvendig. Men det betyr mye for mange likevel. 

Skjønner godt at de «sutrer». 

De kan jo feks få seg jobb innen helse og omsorg. Massivt behov for flere hender. Kulturbransjen blir nok aldri så stor som før Koronaen. Folk har fått nye vaner.

Skrevet
Just now, Tipponull said:

De kan jo feks få seg jobb innen helse og omsorg. Massivt behov for flere hender. Kulturbransjen blir nok aldri så stor som før Koronaen. Folk har fått nye vaner.

Det tror ikke jeg. Jeg tror veldig mange kommer til å strømme på konsert, kino, bar o.l straks det blir tryggere.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Linnea27 skrev (Akkurat nå):

Det tror ikke jeg. Jeg tror veldig mange kommer til å strømme på konsert, kino, bar o.l straks det blir tryggere.

Vi får se. Jeg har ingen tro på dette. Tror folk har blitt flinkere til å bruke naturen, og det er en god ting. Kino erstattes av Netflix.

Skrevet
1 minutt siden, Tipponull said:

Vi får se. Jeg har ingen tro på dette. Tror folk har blitt flinkere til å bruke naturen, og det er en god ting. Kino erstattes av Netflix.

Tja, jeg bruker naturen mye. Er ikke veldig sosial. Men nå som jeg har vært innesperret lenge har jeg reservert restaurantbesøk med venner, to helgeturer som snart er forestående og to festivaler i sommer.

• Liker 3
Skrevet
Tipponull skrev (4 minutter siden):

Du starter en tråd der du viser at du har null peiling på hvordan samfunnet fungerer, så hva du tror og mener tar jeg ikke så nøye.

• Liker 16
  • Hjerte 2
Skrevet
Sisselini skrev (9 minutter siden):

Du tror oppriktig debatten rundt kultur- og utelivet bunner i dette ene spørsmålet? 

Les deg litt opp.

Det er nok viktigere at barn går på skolen, enn at folk går på konsert ja. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Brunello skrev (Akkurat nå):

Du starter en tråd der du viser at du har null peiling på hvordan samfunnet fungerer, så hva du tror og mener tar jeg ikke så nøye.

Fantastisk flott argumentasjon. Jeg legger meg flat, du vinner debatten.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Marbelle
Skrevet (endret)
Sisselini skrev (6 timer siden):

Les deg litt opp.

Endret av Marbelle
Skrevet

Om kulturbransjen stenger ned så har vi ikke noe mer kulturbransje når vi skal åpne opp heller. Folk går konkurs! 

• Liker 2
  • Opprett ny...