Gå til innhold

Kan nav hjelpe økonomisk ved oppstart av egen bedrift?

SeaHorse

Anbefalte innlegg

Hei .

Jeg er for tiden arbeidsledig/arbeidssøker å er innunder nav-systemet.

Jeg har funnet noe som jeg har fryktelig lyst til å selge,men jeg mangler økonomien til å komme i gang. Trenger litt diverse i forbindelse med dette,samt at første bestilling av varer er jo en kostnad jeg ikke har mulighet til å ta selv. Dette er en ganske sikker ting å selge,å det vil mest sannsynlig bli mulig å leve av det etterhvert.

Jeg har hørt om folk som har fått en engangssum av nav til å komme i gang med lignende "prosjekter" før,men dette er veldig mange år siden. Jeg finner kun informasjon nå om at man kan få utvidet dagpenger under oppstart,men finner ingen info om man faktisk kan søke om en "etablerings-sum" for å komme i gang..

Noen som veit om det finnes noen muligheter? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir bare veldig nysgjerrig på hva det er du skal starte opp med. Kan du ikke dele med oss? :)

Anonymkode: 0930e...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke stønad til etablering av bedrift hos NAV, nei, men dette er ofte slikt du kan søke på gjennom næringsfond i kommunen, gjennom etablerersenter eller lignende. 
Det er imidlertid riktig at du kan få innvilget dagpenger under etablering, men det betyr bare at du beholder dagpengene uten trekk for den tiden du jobber i eget firma. Dette krever at du får en næringsfaglig vurdering og at bedriften anses for å være en inntektskilde. 
Du bør kontakte et etablererkontor eller lignende for å få hjelp til videre etablering, de vet alt om hvilke støtteordninger du kan få.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...