Gå til innhold

Noen som har fått svangerskapskontroll i uke 36 på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk time til svangerskapskontroll på sykehuset i uke 36. Trodde kontrollene vanligvis skjedde hos fastlegen eller jordmor på helsestasjon. Andre som har vært borti dette?🤔

Anonymkode: 1755f...bc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk, men det var på grunn av svangerskapsdiabetes 

Anonymkode: 36b45...bde

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk, men det var på grunn av svangerskapsdiabetes 

Anonymkode: 36b45...bde

Takk for svar! Tenkte også det var ofte var en grunn for det.. Spurte da de ringte, og hun som videreformidlet beskjeden sa det bare var kontroll, men kjente jeg ble redd om det var noe galt🙈 Har ikke tatt glukosebelastningstest enda

Anonymkode: 1755f...bc6

Skrevet

Her jeg bor har vi kontroll på sykehuset i uke 36 for selektering. Føden her er Jordmorstyrt, ikke fødeavdeling, så da må man gå under visse kriterier for å få lov til å føde het - om man ønsker det.

Anonymkode: 1b875...352

Skrevet

Hm kanskje det er noe spesielt i den regionen du bor, eller med sykehuset du skal føde på? Jeg har den kontrollen hos jordmor (eller fastlege), bor i Oslo. Kan det være at jordmor på helsestasjonen ikke har tid (at de har for få ansatt eller sykefravær) så sykehuset avlaster?

Anonymkode: 86fd5...555

Skrevet

Jeg har hatt oppfølging på sykehus, men det begynte allerede før uke 30 pga. svært høy BMI. Legene som gjorde undersøkelsene på sykehuset sa at de aller aller fleste svangerskap med svært høy BMI var ukompliserte.  

Med normal BMI eller litt forhøyet BMI og ingen komplikasjoner eller risikofaktorer høres det rart ut at du skal på sykehuset. Jeg blir ikke henvist dit selv om jeg hadde svært høy BMI forrige gang. Hadde ukompisert svangerskap og grei fødsel, da.

Anonymkode: f04ec...582

Skrevet

Det er nok bare en ekstra kontroll som noen sykehus har begynt med. 

Anonymkode: 7d424...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...