AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Jeg fikk time til svangerskapskontroll på sykehuset i uke 36. Trodde kontrollene vanligvis skjedde hos fastlegen eller jordmor på helsestasjon. Andre som har vært borti dette?🤔 Anonymkode: 1755f...bc6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Jeg fikk, men det var på grunn av svangerskapsdiabetes Anonymkode: 36b45...bde
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk, men det var på grunn av svangerskapsdiabetes Anonymkode: 36b45...bde Takk for svar! Tenkte også det var ofte var en grunn for det.. Spurte da de ringte, og hun som videreformidlet beskjeden sa det bare var kontroll, men kjente jeg ble redd om det var noe galt🙈 Har ikke tatt glukosebelastningstest enda Anonymkode: 1755f...bc6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Her jeg bor har vi kontroll på sykehuset i uke 36 for selektering. Føden her er Jordmorstyrt, ikke fødeavdeling, så da må man gå under visse kriterier for å få lov til å føde het - om man ønsker det. Anonymkode: 1b875...352
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 Hm kanskje det er noe spesielt i den regionen du bor, eller med sykehuset du skal føde på? Jeg har den kontrollen hos jordmor (eller fastlege), bor i Oslo. Kan det være at jordmor på helsestasjonen ikke har tid (at de har for få ansatt eller sykefravær) så sykehuset avlaster? Anonymkode: 86fd5...555
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Jeg har hatt oppfølging på sykehus, men det begynte allerede før uke 30 pga. svært høy BMI. Legene som gjorde undersøkelsene på sykehuset sa at de aller aller fleste svangerskap med svært høy BMI var ukompliserte. Med normal BMI eller litt forhøyet BMI og ingen komplikasjoner eller risikofaktorer høres det rart ut at du skal på sykehuset. Jeg blir ikke henvist dit selv om jeg hadde svært høy BMI forrige gang. Hadde ukompisert svangerskap og grei fødsel, da. Anonymkode: f04ec...582
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #7 Skrevet 27. januar 2022 Det er nok bare en ekstra kontroll som noen sykehus har begynt med. Anonymkode: 7d424...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå