AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #1 Skrevet 27. januar 2022 Skal mandelmelk i hvit saus eller fiskegrateng? Anonymkode: 554e7...8c2
C8H10N4O2 Skrevet 27. januar 2022 #2 Skrevet 27. januar 2022 Jeg ville brukt noe annet, som ris eller havremelk. Og for alle del, en usøtet variant. Smakte en gang fiskegrateng laget med søtet soyamelk. Det var noget spesielt 😝 Ser for meg at fiskegrateng laget på mandelmelk vil ha en marsipanaktig bismak.
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #3 Skrevet 27. januar 2022 Skal mandelmelk i den hvite sausen eller fiskegratengen? AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal mandelmelk i hvit saus eller fiskegrateng? Anonymkode: 554e7...8c2 Hva er det egentlig du spør om her? Skal du lage fiskegrateng fra bunnen av, og har tenkt å bruke mandelmelk? Jeg vet ikke hvordan mandelmelk smaker eller om den passer til fiskegrateng, men uansett hvilken melk du bruker skal melken i den hvite sausen, og den hvite sausen skal i fiskegratengen. Enten blandes den sammen med de andre ingrediensene, eller helles over toppen. (Så sånn sett skal jo melken i fiskegratengen. ) Anonymkode: 8bb06...b63 1
Brunhilde Skrevet 27. januar 2022 #4 Skrevet 27. januar 2022 Hvorfor bruker du plantebasert melk? Siden du lager fiskegrateng, så er det sannsynligvis ikke fordi du er vegetarianer? Hvis du er laktoseintolerant, så kan du jo bruke laktosefri melk. Ellers er jeg enig med de som sier at du må passe på å bruke en usøtet variant, og selv om jeg ikke bruker plnatebasert melk, så ville jeg kanskje valgt havremelk til både hvit saus og fiskegrateng.
Mezzosoprena Skrevet 27. januar 2022 #5 Skrevet 27. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal mandelmelk i hvit saus eller fiskegrateng? Anonymkode: 554e7...8c2 Jeg skjønner ikke spørsmålet jeg...
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2022 #6 Skrevet 27. januar 2022 Brunhilde skrev (4 timer siden): Hvorfor bruker du plantebasert melk? Siden du lager fiskegrateng, så er det sannsynligvis ikke fordi du er vegetarianer? Hvis du er laktoseintolerant, så kan du jo bruke laktosefri melk. Ellers er jeg enig med de som sier at du må passe på å bruke en usøtet variant, og selv om jeg ikke bruker plnatebasert melk, så ville jeg kanskje valgt havremelk til både hvit saus og fiskegrateng. Hva var de for et svar? Om man ønsker å bruke plantebasert melk så gjør man vel det uten å måtte ha en spesiell grunn til det Anonymkode: 8ca22...e51 3
Brunhilde Skrevet 28. januar 2022 #7 Skrevet 28. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva var de for et svar? Om man ønsker å bruke plantebasert melk så gjør man vel det uten å måtte ha en spesiell grunn til det Anonymkode: 8ca22...e51 Det var et svar som anbefalte havremelk. Noe annet du lurer på? 1
Pølsevann Skrevet 29. januar 2022 #8 Skrevet 29. januar 2022 Brunhilde skrev (På 27.1.2022 den 19.41): Hvorfor bruker du plantebasert melk? Siden du lager fiskegrateng, så er det sannsynligvis ikke fordi du er vegetarianer? Hvis du er laktoseintolerant, så kan du jo bruke laktosefri melk. Ellers er jeg enig med de som sier at du må passe på å bruke en usøtet variant, og selv om jeg ikke bruker plnatebasert melk, så ville jeg kanskje valgt havremelk til både hvit saus og fiskegrateng. Melkeproteinallergi for eksempel. Pescetarianet for eksempel. 1
Brunhilde Skrevet 29. januar 2022 #9 Skrevet 29. januar 2022 Pølsevann skrev (41 minutter siden): Melkeproteinallergi for eksempel. Pescetarianet for eksempel. Er du ts?
Pølsevann Skrevet 29. januar 2022 #10 Skrevet 29. januar 2022 Brunhilde skrev (40 minutter siden): Er du ts? Nei, men du skrev jo som om ingen kunne ha bruk for mandelmelk noensinne. For det finnes jo bare laktoseintoleranse og vegetarianere. 3
Brunhilde Skrevet 29. januar 2022 #11 Skrevet 29. januar 2022 Pølsevann skrev (12 minutter siden): Nei, men du skrev jo som om ingen kunne ha bruk for mandelmelk noensinne. For det finnes jo bare laktoseintoleranse og vegetarianere. Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg skrev at jeg trodde havremelk ville være best i de to spesifikke rettene ts spurte om. Hva er egentlig problemet ditt? At jeg ikke bruker plantemelk? Eller kjeder du deg bare og MÅ prøve krangle med noen? Det finnes sikkert mange grunner til å bruke forskjellige typer melk. Hos oss bruker vi laktosefri melk fordi noen er laktoseintolerante. Andre jeg kjenner har melkeproteinallergi, når de besøker meg velger jeg enten bort melk, eller lager gryte eller suppe med kokosmelk. Jeg spurte for å kunne gi bedre råd, halshugg meg for det om det får deg og egoet ditt til å føle seg bedre.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2022 #12 Skrevet 29. januar 2022 TS spør jo om det skal i hvit saus eller i fiskegrateng. Så da svarer jeg at du ikke skal bruke mandelmel i noen av delene. Ikke hvit saus. Ikke fiskegrateng. Spis noe annet. Anonymkode: 6a00e...e1b 1
Pølsevann Skrevet 29. januar 2022 #13 Skrevet 29. januar 2022 (endret) Brunhilde skrev (25 minutter siden): Nei, jeg gjorde ikke det. Jeg skrev at jeg trodde havremelk ville være best i de to spesifikke rettene ts spurte om. Hva er egentlig problemet ditt? At jeg ikke bruker plantemelk? Eller kjeder du deg bare og MÅ prøve krangle med noen? Det finnes sikkert mange grunner til å bruke forskjellige typer melk. Hos oss bruker vi laktosefri melk fordi noen er laktoseintolerante. Andre jeg kjenner har melkeproteinallergi, når de besøker meg velger jeg enten bort melk, eller lager gryte eller suppe med kokosmelk. Jeg spurte for å kunne gi bedre råd, halshugg meg for det om det får deg og egoet ditt til å føle seg bedre. Det er jo du som er kranglete. Du spurte hvorfor ts skulle bruke plantebasert melk, det var jo ikke noe spørsmål fra ts i det hele tatt, så du begynte å kverulere. Grunnen til det er jo irrelevant og det hørtes ut som du ikke visste om andre grunner til å bruke det enn vegetarmat. Jeg ga deg en tilleggsopplysning på at det finnes andre grunner til å bruke plantemelk også. og hvor har jeg halshugget deg? Her? Pølsevann skrev (2 timer siden): Melkeproteinallergi for eksempel. Pescetarianet for eksempel. hvis det er her du legger nivået for halshugging så skjønner jeg ingenting. Endret 29. januar 2022 av Pølsevann 3
Brunhilde Skrevet 29. januar 2022 #14 Skrevet 29. januar 2022 Jeg har ikke kverulert, jeg har stilt et spørsmål som du ikke likte. Dumt for deg! (Og nå er jeg ferdig i denne tråden, så du kan svare hva du vil og få siste ordet ). God helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå