Gå til innhold

Alle symptomer på korona, men negative tester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! I går kveld kjente jeg at jeg brygget på noe og i dag våknet jeg med hodepine, halsverk og verk i kroppen. Veldig mye smitte rundt meg nå, og jeg kjenner mange smittede. 

Skal man stole på negativ test, eller bør jeg fortsette å teste. Kjennes ikke ut som en vanlig forkjølelse. 

Noen her som har hatt symptomer på korona og faktisk korona uten at hurtigtesten slo ut? På hvilken dag med symptomer slo testen i såfall ut? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet mitt testet negativt i 3 - 4 dager før positiv test.

Vi testet ofte pga mye smitte i klassen 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sensitiviteten til hurtigtester er rundt 80-95% under gode forhold. Når det er så utbredt smitte som nå blir det mange som får falskt negativt resultat. Faren for å få en falsk negativ er mye høyere enn en falsk positiv, så positivt svar kan man nesten alltid stole på. I tillegg er det mindre sjanse for å få positivt resultat med Omikron enn de andre variantene hvis man bare tester i nesa. Hvis ikke du har prøvd å teste i halsen og bakerst på tunga bør du gjøre det.

Endret av Fakta?
  • Liker 2
Skrevet
Fakta? skrev (4 minutter siden):

Sensitiviteten til hurtigtester er rundt 80-95% under gode forhold. Når det er så utbredt smitte som nå blir det mange som får falskt negativt resultat. Faren for å få en falsk negativ er mye høyere enn en falsk positiv, så positivt svar kan man nesten alltid stole på. I tillegg er det mindre sjanse for å få positivt resultat med Omikron enn de andre variantene hvis man bare tester i nesa. Hvis ikke du har prøvd å teste i halsen og bakerst på tunga bør du gjøre det.

Hei! Takk for svar! Jeg tok bak i halsen også, jeg får bare ta tiden til hjelp..

Skrevet (endret)

Barnet mitt hadde symptomer i 4 dager før hurtigtesten slo ut. Da var han faktisk frisk igjen allerede. PCR slo ut første dag med symptomer, altså 4 dager før hurtigtesten slo ut. Barnet hdde høy feber oppmot 40 når hurtigtesten ikke slo ut.

Endret av Sermina
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt en dag med startsymptomer (veldig veldig smått) og en med ordentlig, begge dager negativt. Testet positivt i dag (dag 3). 

Har to stk hjemme med korona så visste at det var det.

• Opprett ny...